Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har prøvd flytende Dalacin for kviser? Fungerte det, og evt. hvor lang tid tok det?

Anonymous poster hash: de347...943
AnonymBruker
Skrevet

Du mener det preparatet man tar rett på huden?

Jeg prøvde det da jeg fikk en helt sinnsykt kviseperiode etter at jeg sluttet med Diane p-piller. Kan ikke si at jeg merket stor bedring egentlig. Det som til slutt hjalp var å begynne på Diane igjen.

Anonymous poster hash: 137f1...b9c
AnonymBruker
Skrevet

Du mener det preparatet man tar rett på huden?

Jeg prøvde det da jeg fikk en helt sinnsykt kviseperiode etter at jeg sluttet med Diane p-piller. Kan ikke si at jeg merket stor bedring egentlig. Det som til slutt hjalp var å begynne på Diane igjen.

Det er det preparatet ja. Hvor lenge brukte du det?

Skrevet

Tykkjer ikkje det hjalp noko særleg. Verken åleine eller i kombinasjon med Diane.

Var faktisk til legen igjen i dag for å prøve noko anna. Men han sa Dalacin var det beste. Blir så eitrande forbanna!

Sorry off topic!

AnonymBruker
Skrevet

Kun Dalacin kan helt klart ha en effekt, men det brukes ofte i kombinasjon med noe annet også. Det er også en økt risiko for å utvikle resistente bakterier i huden hvis man bruker kun Dalacin, mens risikoen for dette er svært liten hvis man tar visse andre preparater i tillegg, så det er egentlig sjelden Dalacin skrives ut alene her til lands. Men det vil uansett ta flere uker før man merker at det virker, og fort et kvartal før man ser full effekt, som med de fleste slike preparater. Så det gjelder å bare holde det gående selv hvis det blir ubehagelig og/eller verre en stund.

I tillegg skal Dalacin ikke brukes i altfor mange måneder i strekk, og da blir det ganske upraktisk å måtte kutte det ut og risikere en gjenoppblomstring. Hvis man går på noe annet samtidig som Dalacin er i hvert fall sjansen for at det eksploderer igjen når man tar en Dalacin-pause mindre. Så det er effektivt nok på mange, men det tar altså mange uker før man nærmer seg full effekt. Det kan godt bli verre før det blir bedre også i en kombinasjonsbehandling med Dalacin og noe annet.

Kan også legge til at det med Dalacin som med alternativene alltid er noen som virkelig ikke responderer på behandlingen. Det er et mindretall, men det er naturlig nok også disse som ofte skriver mest om opplevelsen sin. Helt forståelig og bare fint at de forteller, jeg bare minner om at det oftere er de som vil advare enn de som vil anbefale som svarer på slike spørsmål. Det er nok av kliniske studier som viser at Dalacin fungerer for svært mange bare man er tålmodig, selv om noen også har null effekt. Jeg synes du skal gi det en sjanse over tid, selv om det høres litt rart ut hvis du har fått kun Dalacin. Det er ikke noe farlig, og det kan gjerne være nok, men det er sjeldent.

Anonymous poster hash: f1edc...7c7
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er det preparatet ja. Hvor lenge brukte du det?

Husker ikke nøyaktig, kanskje et par måneder? Husker ikke en gang om jeg brukte det alene eller sammen med noe annet preparat. Er elendig på slike detaljer, haha.

Skrevet

Funker helt supert på meg

Skrevet

Sønnen min bruker det og jeg ser klart bedring på huden hans når han gidder å bruke det jevnlig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Funka bra på meg Alle kvisene tørket inn, og "falt av" to-tre dager etter at jeg klinte det på. Klinte det på når jeg var på badet

Anonymous poster hash: 83bc7...24d
AnonymBruker
Skrevet

Kun Dalacin kan helt klart ha en effekt, men det brukes ofte i kombinasjon med noe annet også. Det er også en økt risiko for å utvikle resistente bakterier i huden hvis man bruker kun Dalacin, mens risikoen for dette er svært liten hvis man tar visse andre preparater i tillegg, så det er egentlig sjelden Dalacin skrives ut alene her til lands. Men det vil uansett ta flere uker før man merker at det virker, og fort et kvartal før man ser full effekt, som med de fleste slike preparater. Så det gjelder å bare holde det gående selv hvis det blir ubehagelig og/eller verre en stund.

I tillegg skal Dalacin ikke brukes i altfor mange måneder i strekk, og da blir det ganske upraktisk å måtte kutte det ut og risikere en gjenoppblomstring. Hvis man går på noe annet samtidig som Dalacin er i hvert fall sjansen for at det eksploderer igjen når man tar en Dalacin-pause mindre. Så det er effektivt nok på mange, men det tar altså mange uker før man nærmer seg full effekt. Det kan godt bli verre før det blir bedre også i en kombinasjonsbehandling med Dalacin og noe annet.

Kan også legge til at det med Dalacin som med alternativene alltid er noen som virkelig ikke responderer på behandlingen. Det er et mindretall, men det er naturlig nok også disse som ofte skriver mest om opplevelsen sin. Helt forståelig og bare fint at de forteller, jeg bare minner om at det oftere er de som vil advare enn de som vil anbefale som svarer på slike spørsmål. Det er nok av kliniske studier som viser at Dalacin fungerer for svært mange bare man er tålmodig, selv om noen også har null effekt. Jeg synes du skal gi det en sjanse over tid, selv om det høres litt rart ut hvis du har fått kun Dalacin. Det er ikke noe farlig, og det kan gjerne være nok, men det er sjeldent.

Anonymous poster hash: f1edc...7c7

Takk for utfyllende svar :)

Og ja, jeg har fått resept på Differin også, så skal sørge for å bruke dem sammen.

AnonymBruker
Skrevet

Spør på apoteket! :) De som jobber der har stort sett enten bachelor eller master i farmasi og kan svare på spørsmål av denne typen.

Anonymous poster hash: db7ad...0b8
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spør på apoteket! :) De som jobber der har stort sett enten bachelor eller master i farmasi og kan svare på spørsmål av denne typen.

Anonymous poster hash: db7ad...0b8

Synes ofte det er mer nyttig å høre folk sine erfaringer kontra dem som tar utgangspunkt i teoriboka fra skolen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte Dalacin og Differin samtidig en stund og syntes det hjalp så lenge jeg var nøye med å bruke det hver dag og ikke smurte på for mye. Fikk etterhvert Epiduo i stedet, og det var litt greiere siden man bare bruker det på kvelden. Har slitt med dårlig hud i mange år og i perioder har ingenting fungert. Nå har jeg begynt på nattlysolje samtidig som jeg bruker Epiduo og huden er helt forvandlet. Alle de store "byllene" er borte, og jeg får kun små kviser i stedet hvis jeg får noe. I dag var første gangen på sikkert 10 år at jeg kunne se på meg selv i speilet uten sminke uten å bli lei meg.

Anonymous poster hash: 9635f...fc3
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg syns Dalacin fungerer fint som punktbehandler! Før brukte jeg Dalacin alene, og det ga en effekt men det fjerner ikke ordentlig akne som jeg hadde. Så fikk jeg skrevet ut Dalacin med noen tabletter og da ble alt borte med tiden :)

Anonymous poster hash: ddd7f...799
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg syns Dalacin fungerer fint som punktbehandler! Før brukte jeg Dalacin alene, og det ga en effekt men det fjerner ikke ordentlig akne som jeg hadde. Så fikk jeg skrevet ut Dalacin med noen tabletter og da ble alt borte med tiden :)

Hvilke tabletter var det?

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke tabletter var det?

Det var noe som heter Oracea, har egentlig ikke hørt om noen som har gått på det men det er veldig mildt i forhold til isotretinoin. Jeg gikk på den kuren i rundt 16 uker tror jeg det var inklundert dalacin og en krem som heter epiduo :). Men det er i hovedsak tablettene som gjorde huden min fin igjen, mens dalacinen og epiduo hjalp til når det var på sitt verste og "hjalp" til :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått på det en stund,men syns dessverre ikke det har hjulpet så mye, prøvd å kombinere det med skinoren og basiron også uten noe særlig resultat.

Byttet rens til dr.organics i tee trea og den roll on stiften i samme merke og syns det hjalp litt kombinert med dalacin.

Vet ikke om det har noe sammenheng da, men det er først nå jeg syns huden ser "ok" ut:)

Anonymous poster hash: ace8f...460

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...