Djungelvrål Skrevet 27. april 2015 #1 Skrevet 27. april 2015 (endret) Vet dette har vært tatt opp flere ganger her og jeg har prøvd noen av produktene, men jeg klarer ikke å få sminke til å holde seg seg fin i mer enn 3-4 timer. Sminken sklir av. Jeg har fet t-sone og bruker en middels dekkende foundation fra Rimmel, pudder fra Skinfood . Som dagkrem bruker jeg en matt dagkrem fra The Body Shop. Brukte en fra La roche posay men denne var full av alcohol så jeg droppet den. Liker heller ikke å bruke primer da jeg syns det fremhever porer og gjør at sminken blir mer synlig. Prøvd en fra Clinique, fra Clarins og Gosh mm. Da jeg i tillegg har tørr overhud bruker jeg mild rens fra Burts Bees, forskjellige oljer om natta og en spesialkrem fra HTH mm. Bruker scrubpads fra MD av og til og A-vit krem fra Vichy av og til. Har noen masker jeg bruker innimellon fra Mario Budesco, MD mm. Bruker bare et ansiktsvann fra apoteket om morgen som rens. Virker som den fete huden varierer. Noen perioder glinser jeg, andre perioder er jeg mer matt og sminken sitter. Har i tillegg store porer nær nesa og sjelden kviser. Det positive med fet hud er at huden alltid har smøring at jeg i en alder av 41 har svært få linjer og rynker. Noen som har noen mirakelprodukter å anbefale? Drit lei! Endret 27. april 2015 av DreamOn
The Kitten Skrevet 27. april 2015 #2 Skrevet 27. april 2015 Jeg er veldig spent på å høre hvorfor dette hører hjemme under kosthold og trening.
Gjest Runforit Skrevet 27. april 2015 #3 Skrevet 27. april 2015 Feil sted, men jeg kan svare for det om. Jeg har blandingshud med fete og tørre områder. Jeg bruker Jojobaolje i stedenfor krem(fått mye finere hud og mer balanse med mindre tørre og fete områder), makeupbase for fet hud fra Bodyshop og Mineralforundation fra Artdeco. Da sitter sminken som støpt hele dagen. Har MakeupStore sitt kompaktpuddet for fet hud i vesken om jeg trenger å pudre litt blanke soner i løpet av dagen, men det sjeldent jeg trenger.
Djungelvrål Skrevet 27. april 2015 Forfatter #4 Skrevet 27. april 2015 Feil sted, men jeg kan svare for det om. Jeg har blandingshud med fete og tørre områder. Jeg bruker Jojobaolje i stedenfor krem(fått mye finere hud og mer balanse med mindre tørre og fete områder), makeupbase for fet hud fra Bodyshop og Mineralforundation fra Artdeco. Da sitter sminken som støpt hele dagen. Har MakeupStore sitt kompaktpuddet for fet hud i vesken om jeg trenger å pudre litt blanke soner i løpet av dagen, men det sjeldent jeg trenger. Har spurt om moddene kan flytte det, fikk det ikke til. Jeg har brukt jojobaolje, men det resulterte i 2-3 gigastore kviser. Bruker du både base og mineralpudder sammen?
Gjest Runforit Skrevet 27. april 2015 #5 Skrevet 27. april 2015 Har spurt om moddene kan flytte det, fikk det ikke til. Jeg har brukt jojobaolje, men det resulterte i 2-3 gigastore kviser. Bruker du både base og mineralpudder sammen? Ja, først base, venter i 2 min og så Mineralfoundation. Venninnen min som også slet med huden fikk også fantastiske resultater med Jojobaolje. Aldri hatt vakrere og mer strålende hud. Men det tar litt tid for huden å tilpasse seg til olje.
Djungelvrål Skrevet 27. april 2015 Forfatter #6 Skrevet 27. april 2015 Ja, først base, venter i 2 min og så Mineralfoundation. Venninnen min som også slet med huden fikk også fantastiske resultater med Jojobaolje. Aldri hatt vakrere og mer strålende hud. Men det tar litt tid for huden å tilpasse seg til olje. Jeg er ikke tålmodig nok...men det funker med nypeolje og olivenolje. Brukte jojobaoljen bare sporadisk etter jeg fikk kvisene og på hendene. Nå er den tom.
Gjest Nanne70 Skrevet 28. april 2015 #7 Skrevet 28. april 2015 Hvis sminken sklir av, tyder det jo både på at underlaget kanskje er "feil" og at du ikke har funnet riktig type foundation for din hud. Jeg har også blandingshud og har ennå til gode å finne en mattende dagkrem som fungerer, for meg virket det som om denne typen dagkrem økte talgproduksjonen i huden. En annen erfaring jeg har gjort, er at denne typen dagkrem sjelden fungerer bra som underlag for sminke. Den mattende effekten skyldes som regel en form for pudder, og det kan være det som gjør at du ikke får primer til å fungere sammen med dagkremen. Det absolutt beste renseproduktet jeg noen gang har brukt, er dette. Det finnes både ansiktsvann og i dagkrem i samme serie, kanskje det er verd å forsøke? For øvrig tenker jeg at dersom du bruker oljer om natten og kun renser med ansiktsvann, så får du ikke vekk oljerestene fra huden, noe som også kan bidra til at sminken sitter dårlig. Gode foundations for kombinasjonshud er bl.a.: Clarins - Foundation - Ever Matte Oil Free Clinique - Anti-Blemish Solutions Liquid Makeup Estée Lauder - Double Wear Light Foundation Make Up For Ever - Mat Velvet Foundation No7 - Beautifully Matte Revlon - Colorstay Foundation SPF6 Disse er anbefalt av makeup-artisten Lisa Eldridge, og hun pleier å vite hva hun snakker om
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #8 Skrevet 28. april 2015 har hatt samme problem selv, men primer bør du bruke uansett! kjøp heller en for ditt behov, f.eks porefessional fra benefit gjør porene mindre . også bør du bruke en foundation som kontrollerer oljen i huden din, jeg bruker esteé lauder double wear foundation, denne holder meg hele dagen og trenger så vidt å sette den med et pudder! Anonymous poster hash: 98dcc...069
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #9 Skrevet 28. april 2015 Anbefaler Smashbox sin primer hvis du er plaget med kviser i tillegg til fet hud: http://www.boots.com/en/Smashbox-Photo-Finish-More-Than-Primer-Blemish-Control_1367901/?affwin&awc=2041_1430239140_54326185e3e062fbae5bf6769a74a74f&cm_mmc_o=-uubkbzfwlCjCKww5kbELCjCvi%20i9%20niioCjCC Bruk også toner etter rens, det "strammer" huden. Pixi er anbefalt av mange: http://eleven.no/pixi-glow-tonic-34616.html(ikke bli skremt av at den er anbefalt til tørr hud, jeg har fet hud og den matter ned samtidig som den fukter). Anbefaler virkelig den! Anonymous poster hash: 74693...c2a
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #10 Skrevet 28. april 2015 Har selv veldig fett hud, samtidig som den er tørr. Er veldig nøyen på foundation og har prøvd alt mulig, men anbefaler Esteé Lauder double wear foundation. Den blir matt på huden og ikke oljete som mange andre foundation. Et stort pluss er også at dekkevnen er 10/10, den dekker utrolig bra. De selger den på kicks for rundt 395 om jeg husker riktig :-)Anonymous poster hash: b005c...ea1
Djungelvrål Skrevet 28. april 2015 Forfatter #11 Skrevet 28. april 2015 Har testet både den orginale double wear og light versjonen. Begge er utrolig synlige på huden min og de ser bare tørre og kakete ut. Liker best middels dekkende foundation. Ellers er det mange spennende tips her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå