Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det sist svangerskap. Tempen steg fra 36,4 til 36,6 etter el, og ble 36,8 7dpo. Leste meg opp og fant ut at dette ikke er vanlig i de syklusene egget fester seg og man blir gravid.

Så har du opplevd å ha et tredje nivå i tempen ved tidlig graviditet?

Anonymous poster hash: 17dde...5e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tvert om, trifasiske sykluser er normalt ved graviditet.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, er ikke det når man etter el når et enda høyere nivå enn rett etter el? At tempen øker to ganger slik jeg beskrev over?

Anonymous poster hash: 17dde...5e8

Skrevet

Tri-fasisk temperaturgraf er vanligere om man er/blir gravid enn når man ikke blir gravid. Imidlertid er det mange som blir gravide som ikke får tri-fasisk temperaturgraf den måneden, og man kan også godt ha tri-fasisk temperaturgraf uten at man er/blir gravid. Man kan selvsagt synse og håpe, men man kan altså ikke bruke det som et sikkert tegn på at man er gravid - man må pent vente til testen viser to streker.

Som du sier er tri-fasisk temperaturstigning at temperaturen som vanlig hopper til et høyere nivå etter EL (typisk 0.3-0.5 grader høyere enn før EL - det er dog ikke noe fasitsvar på hvor mye temperaturen hopper, dette varierer fra person til person), for deretter å gjøre enda et hopp omtrent når egget har festet seg, om lag 6-10 dager etter EL.

Sjekket min graf fra jeg ble gravid, og jeg hadde et hopp på 6 dpo fra ca 36.6 til ca 36.8-9.

AnonymBruker
Skrevet

jeg har også hatt hopp fra ca 36.6 rett etter el til 36.8-9 7-8 dpo de siste tre syklusene (har ikke hatt det før). Men jeg har ikke vært gravid. Det har vært frustrerende for man blir jo litt ekstra forhåpningsfull, og da er det ekstra kjedelig å få mensen...:(

Anonymous poster hash: 79826...312

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...