Gå til innhold

Klager ikke trene mage/rumpe!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Begynte for noen måneder siden med hjemmeøvelser via en app: 30 day ab/butt challenge og tok squats, situps, leg-raise, crunch osv. Har brukt disse øvelsene hver dag i ca. 3 måneder, og eneste som har skjedd er at jeg har gått ned noen kg.

Men rumpa er fortsatt like stor og slapp og mamma-magen jeg fikk for 4 år siden, er tynnere, men fortsatt slapp nederst.

Hvilke øvelser er mest effektive? Og er det bra å jogge?

Per idag tar jeg ca. 50 situps, 30 leg-raise, 50 squats og 100 crunch hver dag, uten noen egentlig nytte..

Anonymous poster hash: 3700a...fe6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spiser du for mye i forhold til aktivitetsnivå, eventuelt mye dårlig mat?

Anonymous poster hash: e3c87...6b0
Skrevet

Jogging gjør ikke kroppen din strammere, men kan hjelpe med å skape et kcal-underskudd om du skal ned i vekt. Jogging er dessuten bra for hjertet!

Kroppen din har gjort det den trenger for å tilpasse seg treningen - du kan ikke forvente at den skal endre seg noe mer, med mindre du øker stresset den utsettes for under trening. Ha på ekstra vekter på knebøy, om du ikke trener på senter, bruk gjerne flasker fulle av vann eller kjøp deg en kettlebell du kan bruke :) Bulgarske utfall og hip-thrust (google øvelsene) er også kjempebra for rumpe!

Situps har lite for seg - vil heller anbefale plankevarianter.

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg bruker akkuat samme appene som deg, men er på dag 9 nå.. Kjennef at magen har blitt litt hardere når jeg strammer musklene. Men rumpa merker jeg mindre av..

Men en ting, lårene mine har blitt større! Skjedde det med deg? Og hvorfor skjer det??

Anonymous poster hash: 07ba1...4cb

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg bruker akkuat samme appene som deg, men er på dag 9 nå.. Kjennef at magen har blitt litt hardere når jeg strammer musklene. Men rumpa merker jeg mindre av..

Men en ting, lårene mine har blitt større! Skjedde det med deg? Og hvorfor skjer det??

Anonymous poster hash: 07ba1...4cb

Jeg merket også mer i starten, men nå kan jeg godt øke på mer og mer for hver dag uten at jeg egentlig ser noe videre forskjell.

At lårene våre blir strammere/tykkere, er vel ikke så rart om vi trener squats, leg-raise osv. :)

TS

Anonymous poster hash: 95e2b...bfc

Skrevet

Så flink du har vært som har stått på så hardt! Skjønner at det er frustrenede å ikke føle at man ikke kommer nærkmere de målene man jobber så hardt for.

Det samme skjedde meg for ett år siden. Var så gira for å begynne å trene og begynte å løpe og trene styrke til den store gullmedalje. Men istedetfor å bli tynnere, ble jeg bare mer sliten og nedbrutt. Fant ut at jeg gikk for hardt ut og at kroppen bare ble stresset. i tillegg spiste jeg ikke like godt som jeg burde og jeg hadde jernmangel i tillegg..

Nå har jeg begynt i andre enden: Jeg spiser mye sunnere enn før og det merkes på hele kroppen. Har fått mer energi, flatere mage og mer skjerpet hode.

I tillegg har jeg begynt å gå en hel del ute. Kan gå 6-10 km i moderat til rask gange flere ganger i uka, og det er veldig mye bakker her, noe som er gull for å få mindre rumpe!! I tillegg trener jeg litt styrke ved siden av. Ikke for hardt, men jeg blir svett mens jeg holder på, og støl noen dager etter. Tror det viktigste er å ikke ta seg helt ut på hver økt.

Nå er jeg bare på dag 16 eller noe av mitt nye liv, og jeg var rimelig utrent før dette prosjektet.. Det kan godt hende at du var mye sprekere enn meg i utgangspunktet. Men bare pga disse endringene har jeg gått ned 13 cm i midjen og 5 cm over rumpa på to uker:)

Trener for det meste styrke på jobben, for der har vi gratis treningsrom for de ansatte, men har også brukt denne videoen 2 ganger og den har funket veldig bra! (Har bare plukket ut 6-8 av de enkleste øvelsene og gjort repitisjoner av disse så mange ganger jeg orker på hvet bein.. og kjørt 2 sett). Selv om hun kanskje er litt spesiell, så har hun vistnok gått ned endel i vekt selv. Tar bare av lyden på filmen og kjører musikk på max i stedet, også pauser jeg filmen melom hver øvelse!

Planen er i alle fall å ta det rolig nå i begynnelsen, og så øke gradvis når kroppen blir sterkere.

Man bør også ha en roligere uke en gang i mnd og så øke belastningen etter den roligere uken, men ikke for mye.. Er ingen ekspert, men husker det funket før jeg fikk barn. Da gikk jeg ned 20 kg på 4 mnd og mistet 15 cm av rumpa ved å følge denne malen her!:)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...