AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #1 Skrevet 27. april 2015 Fra uke 25 ble jeg endelig i god form etter 25 mareritt uker og har både trent og kost meg hos venninner. I dag uke 34 er jeg helt slått ut, har bare sovet i 2 dager og i dag måtte jeg sette meg ned flere ganger mens jeg stod å ordnet håret bare, og typen måtte støtte meg fysisk på butikken. Har litt høy hvilepuls men blodtrykket jeg målte istad var perfekt heldigvis. Uansett svært skuffende om jeg skal gå sånn her til termin, følte jeg fortjente å leve godt etter 25 uker med hyperemesis. Er det noe spesielt som skjer når man går inn i høygravid uken, eller noen som kjenner seg igjen i dette som kom seg litt igjen etter noen dager? Er ikke syk, bare mer sliten enn jeg noen gang har vært, og fryktelig svimmel (som jordmor ikke var bekymret for). Vil ikke fødsel og tiden etter bli et mareritt om jeg ikke skal få trent i ukene før slik at jeg er i kjempedårlig form når det begynner? Anonymous poster hash: a9135...9e6
Gjest Solstråla88 Skrevet 27. april 2015 #2 Skrevet 27. april 2015 Jeg skal ikke klage, men de siste ukene var de verste. Hos meg kom det ikke før i uke 37 hvor kynnerene ble vondere, maseriene kom og formen generelt ble skikkelig dårlig. Det tok seg fort opp etter fødselen da.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #3 Skrevet 27. april 2015 Fra uke 25 ble jeg endelig i god form etter 25 mareritt uker og har både trent og kost meg hos venninner. I dag uke 34 er jeg helt slått ut, har bare sovet i 2 dager og i dag måtte jeg sette meg ned flere ganger mens jeg stod å ordnet håret bare, og typen måtte støtte meg fysisk på butikken. Har litt høy hvilepuls men blodtrykket jeg målte istad var perfekt heldigvis. Uansett svært skuffende om jeg skal gå sånn her til termin, følte jeg fortjente å leve godt etter 25 uker med hyperemesis. Er det noe spesielt som skjer når man går inn i høygravid uken, eller noen som kjenner seg igjen i dette som kom seg litt igjen etter noen dager? Er ikke syk, bare mer sliten enn jeg noen gang har vært, og fryktelig svimmel (som jordmor ikke var bekymret for). Vil ikke fødsel og tiden etter bli et mareritt om jeg ikke skal få trent i ukene før slik at jeg er i kjempedårlig form når det begynner? Anonymous poster hash: a9135...9e6 Jeg tenkte å bare kommentere det med trening. Jeg har hatt så mye vondt i bekkenet at jeg ikke har hatt sjans til å trene noe særlig i to svangerskap. Forrige gang trente jeg ikke hele svangerskapet, lå rett ut, men fødselen og tiden etter var kjempefin og jeg følte meg i toppform! Så hvis du ikke har noe overskudd til trening syns jeg ikke du skal presse deg. Det får du ikke så mye ut av.Anonymous poster hash: 4c209...87e
Gjest Runforit Skrevet 28. april 2015 #4 Skrevet 28. april 2015 Så mye forfaller nok ikke formen din på de neste 4-6 ukene Er det en ting jeg har lært i dette svangerskapet så er det at en bare må lytte til kroppen og dagsformen. Jeg sliter med ekstreme blodtrykkfall som kan slå meg ut i 1-3 døgn. Den siste månenden så har det kommet så mange anfall at jeg foreløpig har blitt sykemeldt 100%. Ta en dag av gangen. Om du presser deg til å trene når kroppen ikke tillater det så vil det iallefall ikke gi deg overskuddet og energien du lengter etter. Hvordan formen er i de forskjellige stadiene i svangerskapet varierer fra person til person, det er ingen fasit. Jeg er vant med 6 timers søvn og speedy gonzales tempo og har alltid masse overskudd og energi. Psyken er helt med på det enda, men hodet og kroppen nekter å være med på notene. Kroppen har tilpasset seg at jeg nå skal gi liv til og energi til 2. Jeg går og jogger tregere, jeg trenger mer søvn, jeg klarer ikke å presse på med tempo tempo....og det er vel sånn ca. nå i uke 27 at jeg begynner å innse det selv om jeg så gjerne vil være 100% pre gravide meg i hverdagen. Så mitt beste råd er: Ta en dag av gangen og tenk at du nå er i en unntakstilstand. At gode dager med masse overskudd er en bonus og at normen nå er en litt mer sliten og reagere versjon av deg selv frem til baby er ute. Da slipper du å bli skuffet hver gang formen svikter.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #5 Skrevet 28. april 2015 Har du målt jernlageret? Hvis ikke ville jeg gjort det for sikkerhets skyld.Anonymous poster hash: 6d28a...a95
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #6 Skrevet 28. april 2015 Ta noe jern og tenk at det med all sannsynlighet blir verre jeg kunne ikke gå fra uke 32. Første gang gikk jeg til 41 uker og gråt flere ganger om dagen fordi jeg var sliten og lei. Tro meg, det du opplever er helt normalt.Anonymous poster hash: 3c0e9...b0b
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #7 Skrevet 28. april 2015 Takk for hjelp er litt bedre i dag men trykker enda godt i hodet. Har også tatt litt jern da jeg har hb på 10, så kan ikke skade å ta litt sporadisk. Kjenner jeg må vike unna flink pike syndromet og godta at jeg ikke får stått helt på som før, det er ikke så lett å tenke at det er fordi jeg er gravid, tenker jeg bare har blitt giddalaus og alt jeg burde gjort. Hjelper ikke med en mann som mener jeg er en "fjortis i en kvinnes kropp" som klager over kroppens forandringer heller.. Syns vi er flinke alle sammen som går gjennom dette -tsAnonymous poster hash: a9135...9e6
Gjest Runforit Skrevet 28. april 2015 #8 Skrevet 28. april 2015 Takk for hjelp er litt bedre i dag men trykker enda godt i hodet. Har også tatt litt jern da jeg har hb på 10, så kan ikke skade å ta litt sporadisk. Kjenner jeg må vike unna flink pike syndromet og godta at jeg ikke får stått helt på som før, det er ikke så lett å tenke at det er fordi jeg er gravid, tenker jeg bare har blitt giddalaus og alt jeg burde gjort. Hjelper ikke med en mann som mener jeg er en "fjortis i en kvinnes kropp" som klager over kroppens forandringer heller.. Syns vi er flinke alle sammen som går gjennom dette -tsAnonymous poster hash: a9135...9e6 Be han ta på seg en ryggsekk med 14-20 kg på magen, gi han en sovetablett og be han tilbakemelde hvor enkelt alt er etter en hel dag med jobb og vanlige gjøremål med ekstra vekt og en trøtthet fra en annen verden.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #9 Skrevet 29. april 2015 Er beordret til sofaen og avslapping den siste måneden jeg også, pga fare for diverse. En slank og sprek person som hittil har gått opp 9kg. Livredd for at formen og kroppen forfaller nå...at jeg ikke takler fødsel Osv. Skulle i tillegg gjerne vært på jobb, faktisk, men barnet er viktigere nå...Anonymous poster hash: d0daf...4cc
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #10 Skrevet 29. april 2015 Er beordret til sofaen og avslapping den siste måneden jeg også, pga fare for diverse. En slank og sprek person som hittil har gått opp 9kg. Livredd for at formen og kroppen forfaller nå...at jeg ikke takler fødsel Osv. Skulle i tillegg gjerne vært på jobb, faktisk, men barnet er viktigere nå...Anonymous poster hash: d0daf...4cc Du kommer til å takle fødselen like bra om du trener eller ikke. Tror ikke du skal bekymre deg sånn over det... Du kan trene etter fødselen.Anonymous poster hash: 4c209...87e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå