Gjest Hillary.. Skrevet 25. august 2004 #1 Skrevet 25. august 2004 Kan jeg avinstallere og reinstallere operativsystem (Microsoft XP) uten å miste filer (word og bilder)? Kan jeg gjøre det samme med Office?
Anders26år Skrevet 25. august 2004 #2 Skrevet 25. august 2004 Du kan gjøre hva du vil ! Jeg har delt min harddisk opp i 2 deler sånn at jeg kan ha alle ting jeg lagrer som drivere og programmer på en disk og systemet mitt på den andre (dette er en fysisk disk som er delt i 2) 1 gang i mnd ca så formaterer jeg systemdisken min for å renske den for all drit . dette tar meg 20 min pr gang. Det er også en fordel å ha systemet på en egen disk hvis noe skulle skje med systemet ditt som et virus eller lignende.
Gjest Admin'C Skrevet 25. august 2004 #3 Skrevet 25. august 2004 Nei det kan du ikke, men har du flere partisjoner (en partisjon sees som en harddisk i min datamaskin) så kan du legge bilder etc på partisjon d-z og så formaterer du c: som pleier å være der xp ligger. Office går i fløyten og må legges inn etterpå fra cd
waco Skrevet 25. august 2004 #4 Skrevet 25. august 2004 Nei det kan du ikke, men har du flere partisjoner (en partisjon sees som en harddisk i min datamaskin) så kan du legge bilder etc på partisjon d-z og så formaterer du c: som pleier å være der xp ligger. Office går i fløyten og må legges inn etterpå fra cd Eeeh,..... du kan ikke avinnstallere XP, men det går fint an å reinnstallere XP dersom Hillary ikke vil formatere den.... Det kommer opp egen meny om du ønsker å formatere en partisjon eller om man er hypp på å bare reinnstallere... ps, under en reinnstallasjon slettes ikke filene og man må innstallere programmer som office på nytt... alle doc filer og jpg filer og andre filer blir liggende igjen... Det beste hillery kan gjøre er å flytte over alle selvlagde filer hun vil beholde til en annen partisjon og deretter formater C:, legg inn XP (alt dette gjøres under innstallasjon) Waco
Gjest Hillary.. Skrevet 25. august 2004 #5 Skrevet 25. august 2004 Jeg kan ikke se at jeg har noe valg om reinstallering, noe som er litt rart. Kun installering - og deretter oppgradering eller ny installasjon. Det er XP. Å flytte alle word, jpg osv tar jo litt tid. Da kunne jeg formatere hele møkka. Får jeg beholde Norton hvis jeg avinstallerer XP? Problemet mitt er egentlig at Microsoft plutselig ikke greier å sjekke om jeg trenger oppdateringer til Office. Tror jeg har slettet noen filer jeg ikke burde har rørt. Mulig jeg bare trenger å installere Office på nytt.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 25. august 2004 #6 Skrevet 25. august 2004 Det har uansett ikke noe hensikt å innstallere windows oppå det gamle. Ta en clean install med formatering, ta vare på dokumentene dine, eller la vær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå