AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #1 Skrevet 27. april 2015 Ja hvordan opplever dere det? Min samboer vil jo ha barn, men ikke enda. Går heller ikke på noe prevensjon utenom kondom. Så hver gang vi er ferdig med å ha sex, har jeg alltid et lite ønske om at noe skal skje.. Føler det er litt dårlig gjort å håpe og tenkte sånn, siden min partner ikke vil enda.. Vi har jo mange år foran oss, er jo ikke det. Men rart med det når man ønsker seg det nå Begge har fast jo jobb, tak over hode og bil.. Anonymous poster hash: 4e8c0...494
Sjela Skrevet 28. april 2015 #2 Skrevet 28. april 2015 Hei AB Jeg er overbevist om at menn gjerne trenger mer tid på å vende seg til tanken om barn enn det vi kvinner gjør. Kanskje det ligger noe i dette med "den biologiske klokka" hos oss kvinner. Prøv å referer nå og da til fremtiden med barn. Snakk om navn på fremtidige barn og referer til hvor hyggelig det hadde vært å se denne filmen (el.) med et fremtidig barn. Start med små drypp så skal du nok se hva som skjer. Obs: Overdrivende hint kan ha motsatt effekt
Jolene Skrevet 28. april 2015 #3 Skrevet 28. april 2015 Hei AB Jeg er overbevist om at menn gjerne trenger mer tid på å vende seg til tanken om barn enn det vi kvinner gjør. Kanskje det ligger noe i dette med "den biologiske klokka" hos oss kvinner. Prøv å referer nå og da til fremtiden med barn. Snakk om navn på fremtidige barn og referer til hvor hyggelig det hadde vært å se denne filmen (el.) med et fremtidig barn. Start med små drypp så skal du nok se hva som skjer. Obs: Overdrivende hint kan ha motsatt effekt Som en som kjenner meg igjen i TS's beskrivelse av sitt mannfolk, kan jeg understreke at det der vil ha motsatt effekt. Min kjære prøvde seg med det der, det fikk meg til å føle meg trengt opp i et hjørne! Det ble for mye snakk om barn ol til at jeg følte meg presset. Det der er et elendig råd å gi til noen som er usikker på når man eventuelt skal ha barn, om man vil ha barn ol. Sånne små drypp er bare stressende å få, for da virker det som om parneren din kun er sammen med deg for å få barn. Når min kjære endelig skjønte dette, kunne vi faktisk ha gode samtaler rundt det hele. For det med drypp er i grunn bare umodent. Vil man snakke om barn og alt det medfører, ta den voksne måten: SNAKK SAMMEN. Ikke driv med hinting hele tiden. Det er bare stressende, umodent og ufint. 3
Sjela Skrevet 28. april 2015 #4 Skrevet 28. april 2015 Som en som kjenner meg igjen i TS's beskrivelse av sitt mannfolk, kan jeg understreke at det der vil ha motsatt effekt. Min kjære prøvde seg med det der, det fikk meg til å føle meg trengt opp i et hjørne! Det ble for mye snakk om barn ol til at jeg følte meg presset. Det der er et elendig råd å gi til noen som er usikker på når man eventuelt skal ha barn, om man vil ha barn ol. Sånne små drypp er bare stressende å få, for da virker det som om parneren din kun er sammen med deg for å få barn. Når min kjære endelig skjønte dette, kunne vi faktisk ha gode samtaler rundt det hele. For det med drypp er i grunn bare umodent. Vil man snakke om barn og alt det medfører, ta den voksne måten: SNAKK SAMMEN. Ikke driv med hinting hele tiden. Det er bare stressende, umodent og ufint. Mulig jeg har ordlagt meg feil... Jeg er helt enig med deg i at man selvsagt skal snakke om det. Jeg prøver å lese over svarene mine før jeg poster dem, men ser nå at det jeg har skrevet kan tolkes veldig feil. En god dialog om fremtiden er viktig. Lytte til hverandres tanker og meninger om tema. Man skal selvsagt ikke presse den andre parten til "å ville ha barn", men ved å snakke om det (kanskje det jeg mente om hint) så blir man mer vant med tanken?
Jolene Skrevet 28. april 2015 #5 Skrevet 28. april 2015 Mulig jeg har ordlagt meg feil... Jeg er helt enig med deg i at man selvsagt skal snakke om det. Jeg prøver å lese over svarene mine før jeg poster dem, men ser nå at det jeg har skrevet kan tolkes veldig feil. En god dialog om fremtiden er viktig. Lytte til hverandres tanker og meninger om tema. Man skal selvsagt ikke presse den andre parten til "å ville ha barn", men ved å snakke om det (kanskje det jeg mente om hint) så blir man mer vant med tanken? Å snakke sammen er jeg helt enig er en god idé. Det å hinte blir for meg helt feil. Dersom man skal hinte hele tiden, er det også masing. Er man voksen nok til å tenke tanken på barn, er man voksen nok til å snakke sammen uten å hinte. Et godt og langvarig forhold tåler at man tar slike samtaler, men å gjøre det indirekte er ikke lurt. Da kan man ende opp med at partneren føler seg presset eller overkjørt. Det er med andre ord ikke lurt. Bra du ser svaret ditt fra flere vinkler. Var ikke meningen å virke så krass 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå