Gå til innhold

Tenker det er enkelt for de i Biggest Loser

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som ser på dette programmet?

Jeg synes det er veldig underholdende og til ganske motiverende. Synes deltakerne er utrolig flinke!

Likevel, jeg tar meg selv i å tenke at det er enkelt for de. "Viss jeg hadde hatt mulighet til å fokusere på trening og kosthold 24/7, så hadde det ikke vært noe problem!", "viss jeg hadde vært SÅ overvektig, så hadde jeg selvsagt klart å gå ned mye i vekt" osv.

Men, jeg klarer jo ikke å gå ned de 5-10 kiloene jeg har hatt lyst til å gå ned i flere år :fnise:

Noen andre "bedrevitere" det ute?

Og sånn helt på sidelinja: kjipt at Eirik(?) gikk ut forrige gang. Likte han så godt!

Anonymous poster hash: 5b011...a6e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har sett på noen episoder av det tidligere (Amerikansk), og hadde nok sett mer på det, hadde jeg bare husket på det :)

Ja, det er selvsagt mye enklere når de er et sted med trenere, og de ikke har hus og hjem og unger og jobb/studier og venner å bruke tid på i tillegg til vektnedgang. Har man familie er det ikke bare-bare å gå på diett heller! Samme med skuespillere, musikkartister og fotomodeller etc. De har som en del av yrket sitt å ta seg bra ut, og da er trening en stor del av arbeidsdagen. Klart de ser bra ut!

Skrevet

Jeg tenker at det må være utrolig hardt for de. Ja, det er enkelt å gå ned i vekt når man er så stor, men til gjengjeld har de en mye større livsstilsendring å gjøre enn jeg som bare er 10 kg overvektig. I tillegg sliter de med den psykiske avhengigheten også, lavt selvbildet, helseproblemer eller hva det skulle være...

Jeg er veldig imponert over det de får til. Joda, jeg skulle fått til det samme om jeg var der, men så har jeg et mye lettere utgangspunkt.

Jeg syns ikke Eirik fortjente å ryke ut, han var jo kjempeflink. Men han var jo så flink at han mest sannsynlig har greid å fullføre jobben på egenhånd. Skal bli gøy å se han igjen!

Skrevet

Lurer på hvor bra de klarer seg (med vekten og livsstilsendringen) når de kommer tilbake til hverdagen og må "klare seg selv"?

AnonymBruker
Skrevet

Tenker at mange av de er i mye bedre form enn det jeg er, selv om de veier det dobbelte. Samtidig er jeg skeptisk til konseptet, selv om jeg tror det er verre i The biggest loser USA, da de er enda større og blir pushet til grensen hvorav det er forsvarlig. Og det er jo klart at når man kun fokuserer på trening og kosthold på campen så går man jo ned i vekt. Tror nok det er utrolig tøft å komme hjem igjen med barn/skole/jobb, fristelser overalt osv. Men all creds til de som klarer å opprettholde den nye livsstilen.

Anonymous poster hash: 530f6...0a7
Skrevet

Jeg har ikke sett programmet, men etter hva jeg har fått med meg av dette og lignende konsepter fra inn- og utland, virker det tvertimot brutalt og kjempehardt, og lite relevant for den vanlige overvektige tv-titter. Slanking trenger ikke være hardt, det dreier seg om å endre mange små og større vaner, og få til en livsstil man kan leve med på lang sikt.

Jeg trodde også det ville være dritvanskelig å gå ned i vekt "alene" denne gangen, trodde jeg måtte ha kokk, ernæringsfysiolog, PT og coach. Men det gikk overraskende greit etterhvert. Jeg trives veldig bra med opplegget jeg har nå. Men bare tiden får vise om jeg vender tilbake til gamle vaner :vetikke:

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hvor bra de klarer seg (med vekten og livsstilsendringen) når de kommer tilbake til hverdagen og må "klare seg selv"?

Jeg har sett tre av de i virkeligheten for én måneds tid siden, og tro du meg, DE har virkelig klart seg godt på egenhånd etter innspillingen! Nesten ikke til å kjenne igjen :)

Anonymous poster hash: 3c7cc...a52

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...