Gå til innhold

Hvor mye karbo, fett og proteiner i løpet av en dag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har sånn noenlunde kontroll på hva dere spiser daglig: Hvor stor prosentandel karbohydrater, fett og proteiner prøver dere å ligge på/ligger dere på i praksis? Og hvorfor?

Anonymous poster hash: 655f8...88a
Skrevet

Det man sier at en skal ligge på er ca 1gr fett per kg kroppsvekt, 1.1-2gr protein, og fylle opp med karbohydrater. Mer protein og fett enn dette trenger man ikke for optimal muskelbygging/div funksjoner i kroppen, og karb er supert for prestasjon og utnyttelse av aminosyrer.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg ligger selv - vet at jeg får i meg nok protein, fordi jeg har en proteinkilde i hvert måltid. Vet også at jeg får i meg nok fett, fordi jeg spiser både 100gr røkt laks og avocado hver dag - og utover det spiser jeg karb som det passer. :)

Skrevet

Enig med Ina :laugh:

Ingen vits i å overdrive. Spis mat du liker også!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ligger på ca 5% karbohydrater, 75% fett og 20% protein. Lite karbohydrater, passelig med protein og fett til jeg blir mett. Er insulinresistent så jeg må såpass lavt ned på karbohydratene for ikke å gå opp i vekt. Men det gjør ikke noe. Lett å lage god mat med smør, fløte, seterrømme, ost og så videre. ;) Jeg koser meg med dette kostholdet, og så er det godt å vite at jeg holder meg frisk med dette kostholdet. Sunt er det også. :)

Anonymous poster hash: a888c...a3d
Skrevet

Må bare tilføye at jeg fikk "pekefinger" fra Fitbit nå om at jeg spiste "ubalansert" :fnise:

Your fat intake is high at 41% and carb intake is low at 40%

Og dette var på ingen måte noen "ekstrem" dag for meg :sjokkert:

(Godt da at man kan sette makrofordelingen selv. Men jeg får fremdeles tyn for at jeg spiser for mye for sent på dagen :vetikke: )

:laugh:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...