AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #1 Skrevet 27. april 2015 Dere som har sånn noenlunde kontroll på hva dere spiser daglig: Hvor stor prosentandel karbohydrater, fett og proteiner prøver dere å ligge på/ligger dere på i praksis? Og hvorfor? Anonymous poster hash: 655f8...88a
FitnessIna Skrevet 27. april 2015 #2 Skrevet 27. april 2015 Det man sier at en skal ligge på er ca 1gr fett per kg kroppsvekt, 1.1-2gr protein, og fylle opp med karbohydrater. Mer protein og fett enn dette trenger man ikke for optimal muskelbygging/div funksjoner i kroppen, og karb er supert for prestasjon og utnyttelse av aminosyrer. Jeg vet ikke helt hvordan jeg ligger selv - vet at jeg får i meg nok protein, fordi jeg har en proteinkilde i hvert måltid. Vet også at jeg får i meg nok fett, fordi jeg spiser både 100gr røkt laks og avocado hver dag - og utover det spiser jeg karb som det passer.
Pringle Skrevet 27. april 2015 #3 Skrevet 27. april 2015 Enig med Ina Ingen vits i å overdrive. Spis mat du liker også!
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #4 Skrevet 27. april 2015 Jeg ligger på ca 5% karbohydrater, 75% fett og 20% protein. Lite karbohydrater, passelig med protein og fett til jeg blir mett. Er insulinresistent så jeg må såpass lavt ned på karbohydratene for ikke å gå opp i vekt. Men det gjør ikke noe. Lett å lage god mat med smør, fløte, seterrømme, ost og så videre. Jeg koser meg med dette kostholdet, og så er det godt å vite at jeg holder meg frisk med dette kostholdet. Sunt er det også. Anonymous poster hash: a888c...a3d
Pringle Skrevet 27. april 2015 #5 Skrevet 27. april 2015 Må bare tilføye at jeg fikk "pekefinger" fra Fitbit nå om at jeg spiste "ubalansert" Your fat intake is high at 41% and carb intake is low at 40% Og dette var på ingen måte noen "ekstrem" dag for meg (Godt da at man kan sette makrofordelingen selv. Men jeg får fremdeles tyn for at jeg spiser for mye for sent på dagen )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå