AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #1 Skrevet 27. april 2015 Jeg har kjøpt meg leilighet som skal ferdigstilles om ett år. Ønsker å innrede med høy standard, men er litt usikker på hva andre legger i dette begrepet. Selv tenker jeg at f.eks enstavs eikeparkett er høy standard, varme i alle gulv på hovedetasjen, garderoberom og helst direkte inngang til bad fra soverommet.... Noen som kan komme med innspill og meninger? Tusen takk :-) Anonymous poster hash: f5bde...fe0
Grønt blad Skrevet 27. april 2015 #2 Skrevet 27. april 2015 Jeg tenker at du bør velge noe du selv liker og har råd til. Enstavsparkett kan være høy standard, men den bør også ha lange og gjerne brede bord(?). Gulv fra Dinesen eller fiskebensparkett (dersom det passer til leiligheten) er også høy standard. Høy standard på kjøkken får du fra produsenter som Kvänum eller Uno form. Gå uansett for heltre framfor spon. Integrerte hvitevarer er en selvfølge, og du bør gjerne ha bred kokegrop og stillegående oppvaskmaskin. Kontakt gjerne en lysdesigner for å få optimal lyssetting. Jeg synes også godt utførte skyggelister rundt dørene vitner om høy kvalitet. Høy standard kommer i hovedsak fra utførelsen, detaljer og finish. Skal du ha lister, bør de passe perfekt. Overganger gulv-vegg og vegg-tak må også være perfekt. Kort sagt er det ikke rom for glipper eller slurv i noen overganger. Alle rette vinkler bør være helt rette. Er det kurver i leiligheten, må de være jevne og bøye helt riktig. Velg gode materialer av heltre, stein eller glass, ikke juks med billige kopier i plast eller mdf. Skal du ha trapp, bør du være nøye med gelenderet. Et billig kjøkken kan virke dyrt dersom det er satt opp prikkfritt og resten av rommet er pusset opp med høy kvalitet. Et dyrt kjøkken kan virke billig dersom arbeidet er slurvete utført. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå