Gå til innhold

Hvordan finne min MAC farge i foundation?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor på landet og har sett på Mac foundation på nett. Siden det ikke er noen plass jeg kan gå for å teste ut fargen på huden lurte jeg på om det finnes noe sjema for å se hvilken farge jeg blir i MAC eller noe slikt? :)

Her er foundations jeg har brukt og som er en bra match på meg:

Loreal true match: C1

Dior star: 010

Guerlain lingrie de pau: 01

Maybelline fit me: 115

Som dere ser er jeg ganske blek, med rosa undertoner, så er vanskelig å finne foundations med riktig farge, men har hørt at MAC har noe for alle :)

Anonymous poster hash: 5ba60...1c4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan bruke Findation.com og legge inn de som har passet deg, da får du opp din match :)

Anonymous poster hash: d68b8...029
  • Liker 2
Skrevet

Hvis du skal ha foundation med rosa undertone fra MAC så heter den NW ihvertfall. Vet ikke hvilket tall du lander på. :)

• Liker 1
Skrevet

NC er med kalde undertoner (Cold) og NW er med varme undertoner (NW).

Tallene går etter hvor mørke de er. 15 (eller 10) er den lyseste (jeg hadde NC15, på min hud var den litt gul, men når den tørket forsvant det) og oppover. Noen av linjene har tall som feks NC18. De som ikke slutter på 0 eller 5 er mer nøytrale i fargen, dvs at en NC15 er gulere enn NC18, som er mer nøytral men mørkere, for å ta et eksempel.

Det beste er såklart å teste på egen hud. Jeg bruker alltid den lyseste av alle foundationer som er, det samme gjaldt mac for meg. Det eneste du må tenke på er om du trenger kald eller varm :)

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Husk at Mac har motsatt system da, NC er varm og NW er kald. Tenk NC-not cool, NW-not warm. I MAC altså, alt annet er motsatt.

Du vil da sikkert passe NW 15 (evt. 10 om du finner det) eller NW 1

Anonymous poster hash: 98ca2...a96
AnonymBruker
Skrevet

Skal sies at nesten alle passer bedre foundations som har en gulere undertone ( NC i Mac).

Skrevet

Husk at Mac har motsatt system da, NC er varm og NW er kald. Tenk NC-not cool, NW-not warm. I MAC altså, alt annet er motsatt.

Du vil da sikkert passe NW 15 (evt. 10 om du finner det) eller NW 1

Hvor får du det fra? NC står for Neutral Cold og NW står for Neutral Warm.

AnonymBruker
Skrevet

Google det

Skrevet

NC er med kalde undertoner (Cold) og NW er med varme undertoner (NW).

Tallene går etter hvor mørke de er. 15 (eller 10) er den lyseste (jeg hadde NC15, på min hud var den litt gul, men når den tørket forsvant det) og oppover. Noen av linjene har tall som feks NC18. De som ikke slutter på 0 eller 5 er mer nøytrale i fargen, dvs at en NC15 er gulere enn NC18, som er mer nøytral men mørkere, for å ta et eksempel.

Det beste er såklart å teste på egen hud. Jeg bruker alltid den lyseste av alle foundationer som er, det samme gjaldt mac for meg. Det eneste du må tenke på er om du trenger kald eller varm :)

I Macs verden er det motsatt. NW er kald og NC er varm.

AnonymBruker
Skrevet

Hva menes med varm og kald? Er rosa regnet som en kald farge men hos Mac blir det varm? Og gulere hud er regnet som varm men blir kald hos mac?

Anonymous poster hash: 2a06b...02f
AnonymBruker
Skrevet

Hva menes med varm og kald? Er rosa regnet som en kald farge men hos Mac blir det varm? Og gulere hud er regnet som varm men blir kald hos mac?

Anonymous poster hash: 2a06b...02f

Vanligvis er rosa/pink kaldt og gul/yellow er varm. Men hos Mac har det valgt å kalle rosa for varm og gul for kaldt.

Skrevet

Not Cold (NC) and Not Warm (NW) er hva jeg har lært.

Skrevet

Du er sikker en NW 15-20 TS, siden du har rosa undertone og er ganske lys. DIsse er de to lyseste kalde tonene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk alle sammen! Bestilte NW15 på nettet og den passet helt perfekt. :)

Skrevet

Tusen takk alle sammen! Bestilte NW15 på nettet og den passet helt perfekt. :)

Fikk du den på to dager?

AnonymBruker
Skrevet

Fikk du den på to dager?

Ja bestilte den fra Kicks natt til tirsdag og når jeg kom hjem fra jobb i dag lå den i postkassa. Utrolig overrasket over at det gikk så fort!

Skrevet

Godt poeng.

Nå har jeg tenkt litt, og kanskje "neutral cool" betyr at det kalde i foundationen er nøytral = den er varm? Da har jeg bare misforstått!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...