Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært syk i et halvt års tid og har fått utsatt innlevering av masteroppgaven. Har legemeldt sykefravær. Jeg skal derfor skrive master i sommer også, og levere i august. Noen som vet om man da kan få sykestipend? Hvordan er reglene for dette?

Anonymous poster hash: 8bc80...c75
AnonymBruker
Skrevet

Du bør nok kontakte lånekassen og spørre spesifikt om ditt tilfelle. https://www.lanekassen.no/syk

Vilkår og begrensninger for å få sykestipend:

• Du kan bare få sykestipend for sykdomsperioder som oppstår etter at søknaden din om støtte er kommet inn til Lånekassen. Vi kan gjøre unntak for dette hvis du var i støtteberettiget utdanning i semesteret før sykdomsperioden.
  • Du må være 50 prosent eller mer studieufør.
  • Du kan ikke få sykestipend for de første 14 dagene av sykdomsperioden (karenstid).
  • Du kan maksimalt få sykestipend for fire måneder og 15 dager i løpet av et undervisningsår.
  • Du kan få sykestipend dersom du blir helt forhindret fra å følge undervisningen på grunn av sykdom hos barn under 12 år.
  • Du kan ikke ha rett til arbeidsavklaringspenger fra folketrygden i sykdomsperioden.
  • Dersom du mottar sykepenger fra folketrygden for sykdomsperioden, kan du få differansen mellom tildelt støtte og sykepengebeløpet omgjort til sykestipend.

Anonymous poster hash: f8086...f40

AnonymBruker
Skrevet

Takk! Jeg fant den også, og har printet ut skjema for å ta med til legen. Jeg prøvde å finne et sted å kontakte Lånekassen, men fant bare kontaktinformasjon via din side. Logget inn, men da kom jeg ikke tilbake til der jeg kunne få kontaktet dem. Føler meg passe retarded nå, men er det noen som vet hva mailadressen er? Eøler må jeg sende via min side?

AnonymBruker
Skrevet

Takk! Jeg fant den også, og har printet ut skjema for å ta med til legen. Jeg prøvde å finne et sted å kontakte Lånekassen, men fant bare kontaktinformasjon via din side. Logget inn, men da kom jeg ikke tilbake til der jeg kunne få kontaktet dem. Føler meg passe retarded nå, men er det noen som vet hva mailadressen er? Eøler må jeg sende via min side?

Alt står på Lånekassen sine sider.

Tror forøvrig det blir vanskelig for deg å få sykesstipend da siste vanlige utbetaling er i mai. Studiestøtte om sommeren er en annen greie.

Anonymous poster hash: 37bab...1ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...