Pringle Skrevet 27. april 2015 #1 Skrevet 27. april 2015 Jeg har brukt MFP i snart halvannet år, og det fungerer, men det er mye som irriterer meg, systemet er tregt, kontraintuitivt, det hopper og spretter, ting jeg bruker regelmessig faller ut og ting jeg har spist en gang blir liggende midt i glaninga. Nå vurderer jeg å gå over til Fitbit. Spiste kalorier logget i MFP er allerede registrert i Fitbit, men man ser bare "omrisset" av måltidene der. Man kan legge inn egne matvarer i Fitbit, men i dag bryter systemet sammen hele tiden. Pleier det å være mye nedetid der? Kan jeg endre navn på måltider? Jeg har klart å endre kalorimål. Jeg ser det er mulig å lagre måltider (samling av matvarer). Er det noen mulighet for å legge inn oppskrifter?
Pringle Skrevet 27. april 2015 Forfatter #2 Skrevet 27. april 2015 Matdatabasen er ihvertfall mer ryddig og enklere å bruke enn MFP sin. Jeg prøver meg sakte fram, vil ikke brenne alle broer...
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #3 Skrevet 27. april 2015 Dette lurer jeg også på. Oppdater gjerne om du blir klokere mens du forsøker, Pringle! 😊Anonymous poster hash: 5b11a...fa1
Pringle Skrevet 27. april 2015 Forfatter #4 Skrevet 27. april 2015 Takk for at du følger med! Det virker som om Fitbit ikke liker særnorske bokstaver veldig godt. Jeg kan legge inn kaviar når som helst, men ikke Rågi, det går bare til visse tider
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #5 Skrevet 27. april 2015 Har Fitbit men foretrekker Lifesum til kaloriberegning, litt treg den også, men er mange norske matvarer der ivertfall. Anonymous poster hash: 1b373...42b
Pringle Skrevet 27. april 2015 Forfatter #6 Skrevet 27. april 2015 (endret) Har Fitbit men foretrekker Lifesum til kaloriberegning, litt treg den også, men er mange norske matvarer der ivertfall. Anonymous poster hash: 1b373...42b Jeg prøvde å titte på Lifesum nå - jeg hadde visst registrert meg i allerede - men jeg fant ikke Q helmelk... det må jeg ha! Kan man legge inn egen mat?? Leter, leter... Der! Ser jo ut som den passer meg bedre, mindre dilldall, mer rettfram? Skal sjekke videre ut. Takk for tips! Men er det bare fire måltider? Endret 27. april 2015 av Pringle
Cata Skrevet 27. april 2015 #7 Skrevet 27. april 2015 Jeg gav opp Fitbit (dvs. matinnleggingen der) til fordel for MFP. Fant jo ingenting av det jeg skulle hos Fitbit.
Cata Skrevet 27. april 2015 #8 Skrevet 27. april 2015 PS: Pringle - du kan vel bruke Tine helmelk i stedet for Q helmelk? SÅ stor forskjell på det to kan det ikke være? MFP kjører i allfall med samme kaloriinnhold på Tine og Q hva skummet melk angår.
Anglofil Skrevet 27. april 2015 #9 Skrevet 27. april 2015 Det er da bare å legge inn matvarene? Jeg bruker Fitbit og synes det er kjempekjekt. Mvh Yvonne
Gjest Kaida Skrevet 27. april 2015 #10 Skrevet 27. april 2015 Jeg brukte denne og var kjempefornøyd, men det er flere måneder siden nå. I løpet av helgen har jeg fått feilmeldinger når jeg skal velge intensiteten på treningsøkter, mulig det er noen bugs på gang på nettsiden deres?
Pringle Skrevet 27. april 2015 Forfatter #11 Skrevet 27. april 2015 Jeg gav opp Fitbit (dvs. matinnleggingen der) til fordel for MFP. Fant jo ingenting av det jeg skulle hos Fitbit. Jeg har lagt inn det meste jeg har brukt, på MFP, og jeg er klar for å gjøre det igjen! Det gjør meg ingenting å legge inn, bare jeg finner det igjen og ikke må slite for å slette ting om jeg ombestemmer meg...! PS: Pringle - du kan vel bruke Tine helmelk i stedet for Q helmelk? SÅ stor forskjell på det to kan det ikke være? MFP kjører i allfall med samme kaloriinnhold på Tine og Q hva skummet melk angår. Det er forskjell på fettinnholdet i helmelka - 3,9 mot 3,5 gram, ikke mye i ett glass, men det baller på seg når jeg drikker det hver dag.
Anglofil Skrevet 28. april 2015 #12 Skrevet 28. april 2015 Hvis du legger inn maten første gang og klikker på stjerne så vil matvaren komme under favoritter på høyre side og de vil da ikke forsvinne. Veldig enkelt, aldri problemer med å finne matvarene. Mvh Yvonne
Pringle Skrevet 28. april 2015 Forfatter #13 Skrevet 28. april 2015 Jeg oppdaget at man kan lagre mat som favoritter, Yvonne, det er veldig nyttig! Men nå er jeg så sint at jeg spruter - Fitbit har bestemt seg for at jeg spiser for mye. Den har satt mitt kalorimål til 1476, og nekter å oppdatere det selv om jeg har satt det tilbake til 1650. Jeg vet at jeg bare kan ignorere det, men Whoops! You're 226 over your daily goal of 1475kcals. Burn more calories to get back to your goal. med svære feite bokstaver synes veldig godt. Æh, jeg fant ut av det nå. Må klikke på "Edit Plan" inne i matloggen. Ikke spør meg om hva mer jeg gjorde
Anglofil Skrevet 28. april 2015 #14 Skrevet 28. april 2015 Du kan endre planen inne på Fitbit. Sitter på jobb, så vanskelig å få vist herfra, men det går an, har endret på det. Det endres også automatisk i forhold til aktivitetsnivået som Fitbit'en registrerer. Mvh Yvonne
Pringle Skrevet 28. april 2015 Forfatter #15 Skrevet 28. april 2015 Du kan endre planen inne på Fitbit. Sitter på jobb, så vanskelig å få vist herfra, men det går an, har endret på det. Det endres også automatisk i forhold til aktivitetsnivået som Fitbit'en registrerer. Mvh Yvonne Ja, jeg fikk gjort det, etter mye fikling og banning, håper det holder seg. Jeg registrerer ingen aktivitet, men den teller fortløpende ned kalorier forbrukt bare på å være i live, det er litt snedig.
Pringle Skrevet 30. april 2015 Forfatter #16 Skrevet 30. april 2015 Jeg opplever at matdagboka til Fitbit fungerer greit. Det er noe irriterende at den foreslår noen underlige, tildels bisarre, enheter, jeg skal jo bare ha gram; enkelte helt enkle ting som vanlige gulrøtter uten firmanavn vises ikke i gram engang!.Jeg liker at jeg kan legge til og fjerne favoritter og at de vises alfabetisk. Siden laster rimelig fort og det er oversiktlig å finne fram. Men forumet! Jeg føler at jeg mister hjerneceller ved å gå inn dit... makan til fjas på de folka. Jeg mener det, det er omtrent som Grete Roede-forumet. Best å holde seg langt unna begge... litt underholdende er det jo, men mest ubehagelig. Som å bli vitne til en ulykke... man klarer bare ikke å snu seg vekk...
Cata Skrevet 1. mai 2015 #17 Skrevet 1. mai 2015 Nå lurer du meg til å kikke på det forumet. Du er klar over det??? (Jeg blir så sabla nysgjerrig...) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå