AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #1 Skrevet 27. april 2015 Kjæresten min og jeg leier hos mamma, en 65m2 leilighet i et helt ok fint område i Oslo. Mamma har dårlig økonomi, men lar oss leie slik at vi dekker husleie til Obos og lånet hennes, totalt 7500 i mnd. Jeg har ca 18 utbetalt, kjæresten min har ca det samme. Hun nekter å la meg betale mer, men det er noe jeg ønsker å gjøre slik at hun kan tjene ihvertfall litt på den. Strøm og øvrige ting betaler vi selv. Hva tenker dere er en ok sum å betale i mnd?Anonymous poster hash: 14174...6ae
Puny Skrevet 27. april 2015 #2 Skrevet 27. april 2015 Når dere begge leier og tjener det samme syntes jeg det er naturlig å dele utgiften på to. Det at utleier er moren din er jo ikke så relevant. Jeg ville funnet frem til en sum som er grei for dere alle og så dele den utgiften på to...
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #3 Skrevet 27. april 2015 Når dere begge leier og tjener det samme syntes jeg det er naturlig å dele utgiften på to. Det at utleier er moren din er jo ikke så relevant. Jeg ville funnet frem til en sum som er grei for dere alle og så dele den utgiften på to... Hei Takk for svar! Vi betaler ca det samme, det jeg mener er at jeg ønsker at vi skal betale mamma litt mer, slik at hun kan tjene noen kroner på det. Så da lurer jeg på hvor mye ekstra vi bør betale til en egen konto. Beklager dårlig formulering i første innlegg.Anonymous poster hash: 14174...6ae 2
Yzma Skrevet 27. april 2015 #4 Skrevet 27. april 2015 Jeg aner ikke, men så utrolig snill du er! Jeg liker'e !! :D 1
Florence Skrevet 27. april 2015 #5 Skrevet 27. april 2015 Dere kan jo kanskje slenge på en tusenlapp eller to ekstra? Kommer langt med det i måneden. Ellers ville jeg nok vært litt forsiktig med å drive med 'veldedighet' for selv om hun har litt dårlig råd, så vil hun nok ikke ha så mye hjelp av datteren sin, selv om det bare er godt ment! Kanskje dere kan spandere en bedre middag en gang i blant, eller kjøpe et nytt antrekk?
Puny Skrevet 27. april 2015 #6 Skrevet 27. april 2015 Hei Takk for svar! Vi betaler ca det samme, det jeg mener er at jeg ønsker at vi skal betale mamma litt mer, slik at hun kan tjene noen kroner på det. Så da lurer jeg på hvor mye ekstra vi bør betale til en egen konto. Beklager dårlig formulering i første innlegg.Anonymous poster hash: 14174...6ae OK, det må dere jo finne ut selv, hva går lignende leiligheter for i området da? sjekk finn....
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #7 Skrevet 27. april 2015 Jeg aner ikke, men så utrolig snill du er! Jeg liker'e !! :D For en hyggelig kommentar! Syns ikke det er så snillt akkurat, men nå som jeg har muligheten til å gi tilbake, vil jeg gjerne det! Dere kan jo kanskje slenge på en tusenlapp eller to ekstra? Kommer langt med det i måneden. Ellers ville jeg nok vært litt forsiktig med å drive med 'veldedighet' for selv om hun har litt dårlig råd, så vil hun nok ikke ha så mye hjelp av datteren sin, selv om det bare er godt ment! Kanskje dere kan spandere en bedre middag en gang i blant, eller kjøpe et nytt antrekk? Takk for svar Jeg vet at hun ikke ønsker noe veldedighet fra meg, det er derfor jeg er usikker på hvor mye mer jeg skal betale. Hun bor i et annet land, så det er litt vanskelig å gjøre slike ting, men jeg prøver å gi litt ekstra når jeg er der hun bor, og overføre penger når jeg ser at kontoen er tom (hun bruker den ene kontoen min, så jeg ser hva som er på den). Men igjen; Tusen takk for svar OK, det må dere jo finne ut selv, hva går lignende leiligheter for i området da? sjekk finn.... Lignende leiligheter går for 12-14000 i måneden, og det har vi ikke råd til, og det vet jeg at hun ikke ønsker at vi skal betale heller. Anonymous poster hash: 14174...6ae 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #8 Skrevet 27. april 2015 Hvis hun har dårlig økonomi og kunne leid ut for 12-14 000, ville jeg sagt at dere bør betale henne 5 000 hver. Kanskje han burde betalt noe mer enn deg, det er vel DEG hun ønsker å subsidiere? Anonymous poster hash: 87add...bc7 1
duplexx Skrevet 27. april 2015 #9 Skrevet 27. april 2015 Om ikke vil ta imot pengene så spar de og kjøp noe til henne. Noe dyrt, noe hun trenger, noe hun ikke har råd til selv, en opplevelse, reise. You name it.
Gjest Wei Wei Skrevet 28. april 2015 #10 Skrevet 28. april 2015 Hun tjener jo noe allerede på at dere leier. Du skriver selv at deres leie dekker alle utgiftene til boligen (strøm, fellesutgifter/OBOS og lånet).
Gjest Skrevet 28. april 2015 #11 Skrevet 28. april 2015 Hun tjener jo noe allerede på at dere leier. Du skriver selv at deres leie dekker alle utgiftene til boligen (strøm, fellesutgifter/OBOS og lånet). Skulle akkurat til å si det samme. Om det dekker avdraget på leiligheten vil hun tjene på dette, gitt at leiligheten ikke faller i pris. Men hun ville jo tjent mer om hun leide ut. Sikker på at moren din vil akseptere mer i leie? Kanskje hun hadde foretrukket at du heller brukte "overskuddet" ditt på å spare til egen bolig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå