Gå til innhold

Erfaring med fosterhjem for Dyrebeskyttelsen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å melde meg som frivillig for Dyrebeskyttelsen. Jeg kunne godt tenkte meg å ha en hund i fosterhjem. Er det noen her som har erfaring med dette?

På forhånd takk for svar :)

Anonymous poster hash: 604b0...62d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok mange forskjellige praksiser hos Dyrebeskyttelsen. Noen bruker ikke fosterhjem, noen tar ikke inn hunder, og det er forskjellig hva de dekker. Bare så du er obs på det når noen forteller om deres erfaringer.

AnonymBruker
Skrevet

Dytt!

Skrevet

Jeg har vært fosterhjem for to katter. Har bare gode erfaringer med det; du har dyret og gir og får all kjærlighet og kos, og Dyrebeskyttelsen steller med alle utgifter som mat, dyrlege, utstyr etc.

Den første katten ble jeg veldig glad i, men den var kjemperedd og engstelig. Så fikk han et nytt fosterhjem mens jeg var på ferie, og jeg fikk en ny katt i fosterhjem når jeg kom tilbake fra ferie.

Jeg og denne katten har blitt veldig nære venner, og jeg bestemte meg for å adoptere han. Så advarsel til deg er at du kommer til å forelske deg i dyrene, det er veldig vanskelig å gi slipp på de.

Dyrebeskyttelsen stiller fortsatt opp dersom katten er syk, og jeg har ikke betalt en krone utenom fôr og klumpesand som jeg har bestilt etter at han ble adoptert. Katten ble også chippet, ID-merket, kastrert og vaksinert før han kom til meg.

Jeg kan med hånden på hjertet si at den beste måten å ta imot/adoptere et dyr på er å gjøre det gjennom Dyrebeskyttelsen og lignende organisasjoner. Og selv om du ikke adopterer, gjør du en utrolig viktig jobb! :blomst:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å melde meg som frivillig for Dyrebeskyttelsen. Jeg kunne godt tenkte meg å ha en hund i fosterhjem. Er det noen her som har erfaring med dette?

På forhånd takk for svar :)

Jeg vet ikke hvor du bor. Men jeg ser stadig FOD spør etter forsterhjem på facebook, da de får alt for mange henvendelser. Hva med å ta kontakt med de? Og bor du ikke i nærheten der, kanskje dem vet om noen der du bor.

Anonymous poster hash: 64e96...77c

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Innser at jeg nok kan ende opp med å adoptere, det er nok det jeg helst vil, men litt skummelt, også. Tenker derfor at å være fosterhjem er en utmerket måte å prøve ut om det ville funke og hjelpe et dyr som trenger det!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...