Gå til innhold

Erfaringer med bokklubben og velkomstgaver?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har dere hatt gode eller dårlige erfaringer med bokklubben?

På deres hjemmeside kan man melde seg og få velkomstgaver, og eneste betingelse er å bli medlem i ett år.

I tillegg sender de varsel om hovedbok annenhver uke, og om man ikke melder fra at man ikke vil få den levert, mottar man den og må betale. Så man må følge med litt, da.

Det høres bra ut, men jeg vil gjerne vite hva andre har erfart med dem

Anonymous poster hash: c696c...880
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erfaring med hva? Som du skriver så får du en velkomsgave gratis mot å stå som medlem minst et år. Glemmer du å avbestille bøkene som kommer, må du betale for dem.

Hva er det du lurer på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nobook.no gjør det enklere å slippe hovedbøkene. Klarer du å unngå hovedbøkene så er det jo en billig måte å få tak i ting du trenger eller kan gi bort i gave på.

Eller er det noe mer spesifikt du trenger svar på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hold deg unna bokklubben, det høres enkelt ut, men de bruker slipe triks for å selge, og det kommer til å koste deg dyrt. Du får bøker som er avbestilt, de nekter for å ha fått dem i retur og du får inkassovarselmslik at du må betale (skjedd med meg og flere). De nekter deg å melde deg ut, de ringer med såkalt "tilbud" flere ganger i uken, og blir sint når du takker nei. Anbefaler deg å gå inn på fb og hobbyklubben sin side og lese omtalene der, så ser du hvorfor du bør holde deg laaangt unna.

Anonymous poster hash: ff5b1...2af

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg unna bokklubben, det høres enkelt ut, men de bruker slipe triks for å selge, og det kommer til å koste deg dyrt. Du får bøker som er avbestilt, de nekter for å ha fått dem i retur og du får inkassovarselmslik at du må betale (skjedd med meg og flere). De nekter deg å melde deg ut, de ringer med såkalt "tilbud" flere ganger i uken, og blir sint når du takker nei. Anbefaler deg å gå inn på fb og hobbyklubben sin side og lese omtalene der, så ser du hvorfor du bør holde deg laaangt unna.

Oida. Min erfaring er en helt annen. Alle bøkene blir avbestilt via nett uten tull. Får heller ingen telefoner, men så har jeg reservert meg mot telefonsalg, kaskje er det derfor.

(Har ikke prøvd å melde meg ut ennå da bindingstiden ikke er gått ut, så det vet jeg ikke noe om.)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel, jeg lurer på om dere har hatt gode eller dårlige erfaringer med bokklubben.

Grunnen til det er at jeg har bodd i et annet vestlig og "velutviklet" land hvor man oftest blir lurt med slike velkomstgaver, det har vært mange rettsaker, så de blir forsiktigere og forsiktigere, men det er fortsatt ofte slik at man allikevel har forpliktet seg til et eller annet.

Og da jeg meldte meg, dukket det opp en pop-up med oversikt over min bestilling hvor det kun stod den gratis boka jeg fikk, men ingenting om gaven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Negative erfaringer dessverre. :(

Anonymous poster hash: 83f39...7e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for deres svar, skal sjekke fb-siden, men det ser ut som det er delte meninger, så jeg håper jeg får en positiv erfaring med dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bøker som er avbestilt, de nekter for å ha fått dem i retur og du får inkassovarselmslik at du må betale (skjedd med meg og flere).

Bokklubbene driver ikke med veldelighet. Selvsagt gir de ut gratisgaver i visshet om at mange nok er for sløve til å avbestille før tiden. Hvis alle hadde avbestilt alt, hadde dette tilbudet forsvunnet rimelig fort.

Har ikke noe tro på at tilfellet du skriver om (at du får bøker selv om du har avbestillt innen fristen) er noe som forekommer særlig ofte. Isåfall hadde Forbrukerrådet plukket av dem de unotene ganskje raskt. Er vel mer "sendte inn avbestilligen" en dag for sent, og nå er jeg irritert.

Endret av Gullik
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god erfaring med hobbyklubben. Har aldri vært noe problem. Ja, litt kjipt å betale 60,- for å sende boka tilbake, men det er min egen feil. Har forøvrig vært medlem i 2 år nå tror jeg det er. Fikk til og med gratis billett på cruise en gang:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oida. Min erfaring er en helt annen. Alle bøkene blir avbestilt via nett uten tull. Får heller ingen telefoner, men så har jeg reservert meg mot telefonsalg, kaskje er det derfor.

(Har ikke prøvd å melde meg ut ennå da bindingstiden ikke er gått ut, så det vet jeg ikke noe om.)

Jeg er også reservert mot telefonslag, det driter bokklubben i. Og for å kunne avbestille er det også en forutsetning å få medlemsbladet i posten eller på mail, jeg fikk ofte ingen av delene, for så å få beskjed om at det ikke var avbestilt. Det er ikke mulig å avbestille noe man ikke vet om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har god erfaring med bokklubben.no. Avbestiller alltid med en gang jeg får mail om at det er en ny hovebok (med mindre jeg vil ha boka så klart), og har aldri fått en eneste telefon fra dem. Én gang har jeg glemt å avbestille hovedboka, da sendte jeg den bare tilbake og det gikk smertefritt (men måtte selvsagt betale porto). Har kun gode opplevelser med bokklubben.

Anonymous poster hash: a48ec...265
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bokklubbene driver ikke med veldelighet. Selvsagt gir de ut gratisgaver i visshet om at mange nok er for sløve til å avbestille før tiden. Hvis alle hadde avbestilt alt, hadde dette tilbudet forsvunnet rimelig fort.

Har ikke noe tro på at tilfellet du skriver om (at du får bøker selv om du har avbestillt innen fristen) er noe som forekommer særlig ofte. Isåfall hadde Forbrukerrådet plukket av dem de unotene ganskje raskt. Er vel mer "sendte inn avbestilligen" en dag for sent, og nå er jeg irritert.

Da foreslår jeg du også går inn på fb siden og leser, der det er flere som har opplevd det. Jeg avbestiller med en gang bladet kommer i postkassen/på mail, men so skrevet over er det ikke alltid du mottar bladet, og dermed ikke vet at det er noe å avbestille. Og en bok som er sendt i retur forventer jeg ikke å få inkassokrav på! Veldig klar over at de nok lever på folk som glemmer å avbestille, men da av de som velger å beholde boken de har fått. Du kan tro hva du vil, men vi er mange med samme erfaringer. Litt hårsår over at arbeidsplassen din blir kritisert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Snakker du om bokklubben eller hobbyklubben nå? Jeg har vært medlem i bokklubben i mange år uten problemer. Jeg melder meg ut og inn for å få gratis velkomstgaver. Jeg får beskjed om hovedbok på epost, og da avbestiller jeg den med en gang. Helt uproblematisk.

Hobbyklubben opplevde jeg flere ganger å få tilsendt bøker som jeg hadde avbestilt, så den meldte jeg meg ut av og kommer ikke til å melde meg inn igjen.

Anonymous poster hash: 8e30d...68a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

leste omtaler om de, og nå fikk jeg skikkelig kalde føtter , skal se på om jeg har angrerett...

de gidder ikke engang å svare på de negative omtaler, noe somd e fleste andre bedrifter gjør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt hårsår over at arbeidsplassen din blir kritisert?

Haha. Litt motbør mot hylekoret, så må jo det bety at jeg jobber der. Ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

leste omtaler om de, og nå fikk jeg skikkelig kalde føtter , skal se på om jeg har angrerett...

de gidder ikke engang å svare på de negative omtaler, noe somd e fleste andre bedrifter gjør

Alt som selges på nett, telefon etc. er det angrerett på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg melder meg inn i bokklubbene til stadighet for å få velkomstgavene, er medlem ett år der jeg avbestiller alle hovedbøker (får melding på e-post, går inn på nettsida og avbestiller med en gang), og melder meg ut igjen når et år har gått. Så gjør jeg det samme igjen...

Har gjort dette flere ganger, og aldri hatt problemer. Det betyr mange billige lysestaker og bøker!

Anonymous poster hash: 77567...f67
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt som selges på nett, telefon etc. er det angrerett på.

Ja, jeg så det nå. Jeg var usikker på om det også gjaldt medlemskap, og dessuten fikk jeg ikke noe angreskjema.

Jeg melder meg inn i bokklubbene til stadighet for å få velkomstgavene, er medlem ett år der jeg avbestiller alle hovedbøker (får melding på e-post, går inn på nettsida og avbestiller med en gang), og melder meg ut igjen når et år har gått. Så gjør jeg det samme igjen...

Har gjort dette flere ganger, og aldri hatt problemer. Det betyr mange billige lysestaker og bøker!

Anonymous poster hash: 77567...f67

Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre... ta sjansen eller ikke. På fb-siden deres ser det ut som om flertallet er misfornøyde, men samtidig skriver man kanskje letter en omtale når man er misfsornøyd.

Om jeg beholder medlemskap og de tuller med meg, kontakter jeg forbrukerrådet umiddelbart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre... ta sjansen eller ikke.

Eller lån boka du skulle få "gratis", helt gratis på biblioteket ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...