Gå til innhold

Hvor mange bøker burde en person ha lest i løpe av et år ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange bøker burde en person ha lest i løpe av et år ?

Anonymous poster hash: 61c2c...d06
Skrevet

Så lenge man leser noe er det vel det samme hvor mange? Finnes ikke noe mer irriterende enn folk som sier de ikke leser fordi "det er kjedelig". En bok er bedre enn ingen!

• Liker 3
Skrevet

Enig med FruHudson, men det ideelle svaret er: "Så mange at du ikke har tellingen". :D

• Liker 1
Skrevet

Det er vel litt bestemt av hvilke perioder man er i av livet. Har lest bare noen få bøker det siste året, men har tidligere hatt et konsum på 100-300 bøker i året og var en skikkelig lesehest da jeg var barn.

Man "burde" egentlig ingenting, lesing skal være lystbetont, så en trenger ikke fylle noen kvote.

• Liker 1
Skrevet

Akkurat så mange som de selv ønsker.

Det er da ingen poeng i å lese bare for å lese, man må jo få noe ut av det. Noen liker å gå i skogen i stedet, andre foretrekker å spille trommer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det å lese bøker et krav også nå?

Hva mener dere at det sier om noen som ikke leser bøker da?

Anonymous poster hash: 9cb62...a36
  • Liker 1
Skrevet

Ble litt nysgjerrig på hvilke bøker som er "innafor" nå når enkelte mener at man er nødt til å lese så mye som mulig for å ikke være irriterende :ler:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så mange man har mulighet og lyst til. :) noe som varierer etter personlighet og hvor man er i livet :)

Anonymous poster hash: 513e1...42f

AnonymBruker
Skrevet

Så mange man har mulighet og lyst til. :) noe som varierer etter personlighet og hvor man er i livet :)

Skrevet

"Det går ikke an å telle lesing i hvor mange bøker en leser, for noen bøker er mer lesing enn andre" sa broren min da han i fjerde klasse var sur på læreren. De hadde en konkuranse om hvem i klassen som leste flest bøker, men mens de andre leste små bøker med stor skrift og 40-50 sider satt han der med en etbindsverson av Narnia. Læreren gikk med på at den telte som sju bøker.

Det er lurt å lese en del bøker i året. Helst bør det være ulike bøker, både for underholdning og læring. Det er lurt å lese jevnlig, men ekstra i helger og ferier når en har bedre tid.

Hvis man leser mindre enn ti bøker i året bør en bruke mindre tid på internett eller forran tven. Om en leser mer enn 300 bøker i året bør en prøve å finne mer utfordrende bøker.

De fleste bøkene bør være på papir eller digitalt papir om en ikke har lesevansker, men det er fint med lydbøker i tillegg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville sagt omtrent samme antall spill som man fosser gjennom iløpet av et år:-)

Anonymous poster hash: 993f8...cfc
Skrevet

Leser vel kanskje 1-3 bøker pr. år. Noen ganger ingen bøker. Spørs om jeg føler for det og om jeg har tid.

AnonymBruker
Skrevet

Ville sagt omtrent samme antall spill som man fosser gjennom iløpet av et år:-)

Anonymous poster hash: 993f8...cfc

Spill?

En fjortenåring som sitter og spiller er vel ikke helt i målgruppa for bøker akkurat :P

Anonymous poster hash: 9cb62...a36

• Liker 1
Gjest Sunhands
Skrevet

Synes det er viktigere hva slags bøker det er. Heller et par Dickens i året enn 100 kioskromaner. :P

Skrevet

så mange man ønsker å lese.
Man er jo ikke akkurat dum selvom man ikke vil lese bøker..
Jeg leser ikke bøker, men det er rett og slett fordi jeg ofte leser samme setning 2-4 ganger og jeg får ikke engang med meg at jeg leser den setningen så mange ganger heller..
Så bøker er desverre ikke noe for meg :)
Jeg leser på SNL på nett om jeg lurer på ting :P

Annonse
Gjest Whatevz
Skrevet

Jeg liker ikke å lese bøker. Men ser mye filmer. Men skal sies at jeg vil prøve å finne noen spennende bøker nå til sommeren så jeg har noe å gjøre mens jeg sitter på verandaen ^^

Skrevet

Det er vel litt bestemt av hvilke perioder man er i av livet. Har lest bare noen få bøker det siste året, men har tidligere hatt et konsum på 100-300 bøker i året og var en skikkelig lesehest da jeg var barn.

Man "burde" egentlig ingenting, lesing skal være lystbetont, så en trenger ikke fylle noen kvote.

300 bøker på et år? Gjorde du ikke annet da??

Skrevet

Åååh, takk for tips den er nå bestilt på biblioteket!! Har vært på utkikk etter en spennende bok lenge! :)

Jeg misunner deg som ikke har lest den. Gleder meg til filmen, Universal Studios har kjøpt rettighetene. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...