Gå til innhold

UK size...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ser på kjoler på Asos, og prøver å finne ut hvilken str jeg skal ha.

Jeg er like høy som denne modellen, men hun bruker UK size 8. Tror dere hun er en norsk 36 eller 38, dere som har omtrent samme kropp?

http://www.asos.com/Influence/Influence-Floral-Print-Maxi-Dress/Prod/pgeproduct.aspx?iid=5118284&cid=5235&Rf981=3680&sh=0&pge=0&pgesize=36&sort=-1&clr=Multi&totalstyles=378&gridsize=3

image4xxl.jpg

Jeg bruker str 38/40, og da er det så vanskelig om jeg skal kjøpe str 10 eller 12..

Anonymous poster hash: 1663f...d18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

standard-size-chart-or-template.gif

Som du ser her så tilsvarer størrelse 38 UK 10.

Endret av veraa94
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Når amerikanske selskap snakker om 'europeisk størrelse' så skal man bli litt skeptisk og heller bruke målebånd.

Dette fordi en Europeisk størrele ikke en kun en standard.

Husk at både Italia og Frankrike er i Europa og har andre størrelsesnummereringer enn Tyskland og Danmark.

Tabellen ovenfor synes jeg gir alle signaler om at vi der snakker om 'Europeisk størrelse' som Franske størrelser.

Dette siden en UK size 10 er Tysk/Dansk 36, og Fransk 38, - og Italiensk 42 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, jeg blir kjempeforvirret. Samtidig tenker jeg at jeg i denne kjolen kanskje kunne kjøpt en str 38, selv om jeg er str 38/40. Får det inntrykket av den. Uff, er så kjedelig når man bestiller fra slike steder og det ikke passer..

Anonymous poster hash: 1663f...d18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De har en størrelsesguide der på siden, ta frem målebånd og bruk den! Er du i tvil, gå en størrelse opp! Lettere at sy inn enn om den er for liten og den type kjole er ikke pen hvis den er for trang.

Anonymous poster hash: cbef1...0ee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Det er jo en size guide tilgjengelig på Asos sine sider.

Ta frem målebåndet og bruk det. Så sammenlikner du dine mål med målene i size guiden, og velger størrelsen deretter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Når jeg handler på asos så må jeg stort sett gå ned i størrelse i forhold til uk/eu konverteringa deres når jeg sammenligner med hm. Nå er jeg en god del større enn deg, så brukere str 48 i hm klær. Kappahl og slike plasser kan jeg bruke 46-48 og på asos må jeg ned i str 18. Forøvrig er jeg større enn måletabellen deres mener er str 18. Men som skrevet over her så er det lettere å sy inn litt noe som ikke passer enn å styre med returer.

Anonymous poster hash: 86bb5...25a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...