Gå til innhold

Panere sei uten egg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får middagsbesøk idag og hun ene som kommer har eggeallergi. Sei var ønsket til middag, og tenkte derfor å diske opp med panert sei. Men kan man panere uten egg? Har aldri lagd panert mat før, så er totalt grønn. Tenkte å panere med vanlig mel

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg panerer har jeg først salt/pepper, deretter mel, så egg og så panermel. Tror det funker fint å kutte bort de to siste ingrediensene.

Skrevet

Bruk øl! Det er faktisk ikke tull. Bland mel, salt og pepper og rør inn nok øl til at du får en tyktflytende blanding. Jeg tror ikke alkoholen har så mye å si, så du kan sikkert bruke lettøl eller alkoholfritt.

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Dersom det ikke er 'påkrevet' med full panering så kan kanskje min mors måte være noe å tenke på?

- jeg bruker den selv også.

Litt hvetemel blandes med salt og pepper. (Jeg har det i en plastpose).

Så putter du en og en seibit ned i pose og rister litt slik at biten dekkes med et tynt lag krydret mel, - etterpå er det rett i stekepannen.

Skrevet

Dersom det ikke er 'påkrevet' med full panering så kan kanskje min mors måte være noe å tenke på?

Så putter du en og en seibit ned i pose og rister litt slik at biten dekkes med et tynt lag krydret mel, - etterpå er det rett i stekepannen.

Støtter denne! Akkurat sånn far lager seibiff med løk! Nå vet jeg i alle fall hva som MÅ stå på menyen denne uka :D

Skrevet

Gjorde som du skrev her, og det ble suksess! Knallgodt! Tusen takk :)

Gjest Lille-pus
Skrevet

Gjorde som du skrev her, og det ble suksess! Knallgodt! Tusen takk :)

Så flott :)

Tusen takk for så fin tilbakemelding. Det var min glede å kunne gi noe som var brukelig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...