Gå til innhold

Hvordan bli kvitt problemer med mat/spising?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hat et meget anstrengt forhold til mat og spising, og det går utover livskvaliteten.

Hat tanker som: "hvis jeg bare var tynnere så.. "

Er godt voksen, 31 år, 2 barn, mann, jobb og alt det der. Er 164 cm og veier ca 56, så ingenting som tilsier at jeg trenger ha et dårlig forhold til dette.

Har vært sånn så lenge jeg kan huske og går veldig opp og ned. Nå har jeg en litt dårlig periode igjen.

Noen som har noen tips?

Anonymous poster hash: c637d...143

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ettersom du er helt normalvektig, så ville jeg tro at dette er ett tankemønster du burde forsøke å snu. Du tillegger vekt/størrelse altfor mye verdi i livet ditt, mens alle rundt deg sannsynligvis synes du er ganske perfekt som du er.

Nå vet ikke jeg helt hva du tenker videre på setningen "hvis jeg bare var tynnere så..."

Men tror du det ville gitt det noe av dette?

- Ville mannen min elsket meg høyere...

- Ville barna mine blitt mer glade i meg.

- Ville jeg hatt en mer fremgangsrik karriere.

- Ville vennene mine likt meg bedre.

-Ville jeg vært fornøyd med kroppen min.

-Ville hverdagen vært lettere.

Vekt påvirker nesten ingen av de store faktorene i livet. Hvertfall ikke for deg som er normalvektig.

Og let's face it... Vi blir aldri 100% fornøyd med egen kropp! Det er alltid noe man gjerne skulle endret. Om enn en liten detalj.

Kanskje du heller burde tenke på å komme i bedre form? Og fokusere på trening med prestasjonsmål?

For å fokusere på hva kroppen din kan klare, istedenfor å fokusere på hvordan den ser ut.

Kanskje finne noen øvelser du gjør jevnlig, for å se at du har fremgang og klarer flere og flere repetisjoner.

Vær åpen om følelsene dine til mannen din, og til de nærmeste vennene dine! Fortell dem hva du sliter med, og be dem om å skrive ned de tre tingene de liker best ved deg.

Dette kan være viktig for å bygge opp selvtilliten din.

At du vet om dine beste egenskaper, og hvordan andre ser på deg.

Og dette er jo kun fra de du stoler på!

Anonymous poster hash: 3e23d...330
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...