Gjest lurer på dette.. Skrevet 25. august 2004 #1 Skrevet 25. august 2004 Jeg har noen spørsmål om angrepillen: jeg skal treffe en mann om en stund, og jeg vet at vi kommer til å ha sex vi skal selvfølgelig bruke kondom, men jeg er allikevel redd for å bli gravid..det må ikke skje.. kan jeg bruke angrepillen for å "safe" litt? når skal jeg ta den, har den bivirkninger, er den reseptfri, ellers all annen info dere har, takk dere!!
Ronja_80 Skrevet 25. august 2004 #2 Skrevet 25. august 2004 Den er reseptfri og må tas innen 36 timer etter samleie. Følger bruksanvisning med. tror det er 2 el.3 tabl du må ta tilsammen.
Hilde Skrevet 25. august 2004 #3 Skrevet 25. august 2004 Jeg kjenner to jenter som har tatt angrepillen, og de ble skikkelig syke begge to. Spydde og var dårlige. Hadde jeg vært deg, hadde jeg bedt om en resept på ppiller, og tatt disse i tillegg til å bruke kondom.
la_luz Skrevet 25. august 2004 #4 Skrevet 25. august 2004 Ikke ta angrepillen for å "safe" ! Det er ikke et prevangsjons middel, det er en hormon overdose, skaper ubalanse i kroppen.
Gjest Anonymous Skrevet 25. august 2004 #5 Skrevet 25. august 2004 søren og da..av diverse grunner kommer jeg ikke til å kunne gå på p-piller, p-plaster etc når dette kommer til å skje. Men viss man blir såå dårlig..er det ingen som personlig har prøvd det og kan fortelle meg om det? Ellers må man jo bare håpe på at kondomen gjør nytten da :-?
Piglet Skrevet 25. august 2004 #6 Skrevet 25. august 2004 søren og da..av diverse grunner kommer jeg ikke til å kunne gå på p-piller, p-plaster etc når dette kommer til å skje. Men viss man blir såå dårlig..er det ingen som personlig har prøvd det og kan fortelle meg om det? Ellers må man jo bare håpe på at kondomen gjør nytten da :-? Det er en stor, stor forskjell på hormonmengden i andgrepillen vs. p-pillen, og svært få får det dårlig av å ta en vanlig p-pille. Mange blir dårlige av å ta en angrepille, men det er jo bare noe man tar i et nødstilfelle, f.eks. hvis kondomen sprekker. Dermed kan du hvis kondomen mot formodning sprekker, ta en angrepille. Dette er jo som nevnt ikke et prevansjonmiddel som kan erstatte f.eks. en kondom, men noe man kan ta hvis det går galt. Piglet
Gjest lurer på dette.. Skrevet 25. august 2004 #7 Skrevet 25. august 2004 Ja, jeg har overhodet ikke tenkt å ty til denne løsningen som et prevansjonsmiddel. Men regner med at jeg kommer til å stresse litt med at noe kan ha gått galt med kondomen og da ville det vært beroligende å ta den.. Hva heter preperatet forresten?
diddi Skrevet 25. august 2004 #9 Skrevet 25. august 2004 Jeg har prøvd den 2 ganger og begge gangene ble jeg brått så sinnsyk kvalm som jeg aldri ALDRI noensinne har vært. Sist gang hadde jeg også fått meg pille (stikkpille) mot kvalme, som hjalp straks. Men det var den gang det var reseptbelagt begge deler. Og jeg ville ungått denne "løsningen" så godt jeg kan. Helt forferdelig og hele dagen etter går til å ligge i senga pga kvalmen. Kan ikke anbefales som prevensjon. Og er heller ikke ment til det bruk heller. (Men når kondomet sprakk så var det en nødløsning.)
Gjest Nødløsning Skrevet 25. august 2004 #10 Skrevet 25. august 2004 Tok angrepillen - Norlevo - for noen uker siden, og hadde ikke noe ubehag overhodet. Tror dette er ganske individuelt... Hvis du bruker kondom, og denne ikke sprekker, så er det da helt unødvendig å "safe"? Hvis den mot formodning skulle sprekke, så har du fortsatt 72 timer på deg til å innta angrepillen. Den koster ca. kr. 150,-. Kos deg med mannen!
~Viva~ Skrevet 25. august 2004 #11 Skrevet 25. august 2004 Har brukt angrepillen engang og jeg ble også så kvalm at jeg kastet opp. Men det var ikke SÅ ille da, gikk fort over. Ville dog ikke brukt dette som prevensjon for å "safe". Det burde heller ikke være nødvendig om dere bruker kondom og passer på at det ikke er gått hull i denne.
maki Skrevet 25. august 2004 #12 Skrevet 25. august 2004 det er normalt å bli dårlig av angrepillen, det er derfor man får 2 piller i tilfelle man spyr så kan man ta den andre. I alle fall hva syksesøteren sa når vi hadde besøk av ei i en time. En del år siden men. men personlig synes jeg; det bedre å være kvalm å spy, enn å få et barn når man ikke ønsker det riktig ennå. (eller i det hele tatt)
Gjest Anonymous Skrevet 25. august 2004 #13 Skrevet 25. august 2004 Jeg har tatt den 2 ganger og ble ikke dårlig i det hele tatt. Legen min er motstander av angrepillen fordi den som tidligere nevnt inneholder mye større hormondoser enn vanlige p-piller. Legen ble nesten litt sint fordi jeg hadde tatt den 2 ganger. Så da ble det hormonspiral på meg! Hvis det oppstår problemer med kondom (sprekker), bør du ta en angrepille. Hvis du har sex ofte med samme partner bør du uansett skaffe annen prevensjon.
Gjest Anonymous Skrevet 25. august 2004 #14 Skrevet 25. august 2004 nei dette kommer ikke til å være en fast partner..hvor ofte er det egentlig at kondomen sprekker el.lign da??
Gjest Lizbet Skrevet 25. august 2004 #15 Skrevet 25. august 2004 Cluet med norlevo er som følger: Pakken inneholder 2 tabletter. Tidligere skulle du ta en innen 72 timer den neste 12 timer etter der. Nå er det annerledes tror jeg.(Begge med en gang) Skulle du kaste opp må du ta en dose til. Angrepillene kan påvirke syklusen din fremover, forsinkelse ol. Intensjonene med en angrepille er ikke å basere seg på denne når man skal ha sex. Jeg ville virkelig anbefalt deg å skaffe deg annen prevensjon om du ikke stoler på kondomen. Hvordan har du glede av det når du bekymere deg for om kondomen ikke er sikker nok??
Hu i Svingen Skrevet 25. august 2004 #16 Skrevet 25. august 2004 Fant denne: http://www.norlevo.nu/norway/
trøll Skrevet 27. august 2004 #17 Skrevet 27. august 2004 Tok angrepillen - Norlevo - for noen uker siden, og hadde ikke noe ubehag overhodet. Tror dette er ganske individuelt... Ikke jeg heller(har tatt den 2 ganger før også uten ubehag). Den eneste bivirkningen var at tante rød kom en uke for tidlig.
Gjest Anonymous Skrevet 27. august 2004 #19 Skrevet 27. august 2004 Takk for gode svar alle sammen! Jeg får heller stole på kondomene, som sagt tidligere kommer jeg ikke til å kunne bruke andre prev.middel i denne perioden. Men som sagt, hvor trygg er egentlig en kondom?
Hu i Svingen Skrevet 27. august 2004 #20 Skrevet 27. august 2004 97-99% tror jeg, så sant den er satt riktig på...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå