Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var gravid for fem år siden med en mann som ikke ønsket å stille opp, vi var unge og på grunn av min egen livssituasjon og helse hadde jeg heller ikke greid å ta vare på barnet, kanskje ikke engang å gjennomføre svangerskapet pga dårlig helse.
Valget falt på abort uten at jeg egentlig veide opp og ned for begge sider da, det ble liksom bare abort. Jeg og mannen snakket heller aldri om følelsene rundt dette, og jeg greide ikke å se han mer å vite at jeg hadde drept barnet hans. Jeg ga han ikke noe grunn, jeg bare sa den dagen på sykehuset at dette var det og at det ikke var noe poeng i å møtes igjen.

Fem år senere greier jeg fortsatt ikke å nyte sex, jeg unngår sex og emosjonelle relasjoner, og de få gangene jeg har sex får jeg dundern midt under samleiet og tenker på at jeg har tatt livet av et barn. Sitter ofte i dusjen i timesvis etterpå om jeg har sex. Jeg har aldri snakket med noen om dette og har null kontakt med mannen men føler at jeg trenger å prate med han om det som skjedde og hvordan det påvirket meg for å greie å legge lokk på det og gå videre. Jeg har kontaktet han et par ganger siden jeg gjorde det slutt med han for å høre om han har det bra men får ikke svar. Vil det være ok og forståelig om jeg sender han en melding på facebook der jeg forteller han om dette issuet, eller vil det virke som et desperat forsøk å få medlidenhet/han tilbake (noe jeg overhodet ikke vil)? Skulle så gjerne møtt han å snakket om dette som to voksne mennesker og føler at jeg trenger det for å greie å ikke ha dårlig samvittighet for å ha sex igjen men det er kanskje for dumt å plage han med noe som skjedde for så lenge siden.. Er det andre som også har hatt det sånn?

Anonymous poster hash: 9843c...c62
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med "dundern"?

Uansett, høres ut som du må forandre tankemønster. Du tok ikke livet av barnet hans, for det var ikke noe barn, bare en celleklump uten følelser eller forutsetning for å leve.

Synes ikke du bør kontakte ham. Menn opplever ikke abort på samme måte som kvinner og det er ikke sikkert du vil få ønsket respons fra ham. Prøv heller å snakke med en psykolog om det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, ja du har nok rett i det, vil neppe få ønsket respons fra han. Me
Med dundern mener jeg at jeg får innvendig panikk og må avslutte samleiet, nesten litt klaustrofobi og må bare komme meg vekk.

Anonymous poster hash: 9843c...c62
Skrevet

Gå til psykolog isteden

• Liker 1
Skrevet

Du vil nok ikke få de svarene du vil ha fra eksen uansett om du oppnår kontakt med han.

Prøv en sexolog istedet. :klem:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...