AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #1 Skrevet 26. april 2015 Er det mulig å få solstikk av solarium? Jeg tok solarium i dag, har ikke vært utsatt for sterk sol siden februar. Kommer hjem og har vondt i hodet, er veldig sliten og trøtt, føler meg utrolig varm i hodet og er rød i fjeset, men ikke noen andre steder på kroppen. Har ikke termometer her så får ikke målt temperatur. Jeg går daglig på ritalin og er overvektig, har skjønt at begge disse faktorene kan gjøre meg mer utsatt for solstikk, men har aldri hørt om noen som får det av å ta sol... Jeg tror ikke jeg er dehydrert, har drukket en halv liter vann. Anonymous poster hash: 2e6ab...f6c
1Cecilie Skrevet 27. april 2015 #2 Skrevet 27. april 2015 Kanskje du har blitt overoppheted? Altså at det rett og slett ble for mye for kroppen din å takle på engang? (siden du ikke har vært nær sol siden februrar). Kroppen kan reagere med sterk feber osv. hvis man får "heteslag" (tror det heter det). Hvis du i tilegg er overvektig så kan det være enda en faktor ved siden av varmen. Men er nok mest sansynlig det førstnevnte. Jeg opplevde det engang jeg tok sol jeg også, fikk feber å holdt på å besvime. Det ble altfor varmt for kroppen min og kroppen reagerte med feber osv. Anbefaler deg neste gang å ta med en flaske vann tilfelle det skjer igjen, slik at du ikke besvimer! Jeg tørr ikke lengre å gå uten vannflaske til solariumet. Jeg tror faktisk du kan være litt dehydrert, selvom du kanskje ikke føler det selv. Gå til legen din, så kanskje de kan hjelpe deg sånn at du ikke opplever dette ubehaget igjen! Ikke noe moro hvis det skjer noe værre neste gang! (Ps. vet ikke om det er mulig med solstikk, så beklager at jeg ikke svarte dirkete på spørsmålet ditt) Lykke til og god bedring!
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #3 Skrevet 27. april 2015 Jar du en virus eller annen infeksjon på gang i kroppen, så blir jo solarium rene "inkubatoren". Hva står i felleskatalogen om medisinene dine og sol? Se der!Anonymous poster hash: 10fe9...827 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå