Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesten
Skrevet

Hva syns dere damer om menn som er sterile? Er det like "spennende" som en "ekte" mann?

Saken er den at vi nå har tre barn, og godt gifte og etablerte. Vi vil ikke ha flere barn, og all annen prevensjon enn sterilisering er utelukket. Hun kan ikke ta operasjonen, så det må bli meg.

Lurer litt selv på hvoran det vil bli med tanke på sex etterpå, farge på sæden, selvtillitten, og alt det der. Kan det bli for kjedelig for henne å ha en mann som ikke er helt slik naturen skapte ham?

Er det noen av dere som har en steril mann? Hvordan er det for dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har akkurat lest mye om sterilisering, siden samboern min vurderer å gjøre det.

Mannens sexlyst, ereksjonsevne og farge på og mengde "sæd" (som ikke lenger inneholder sædceller) er akkurat den samme som før inngrepet.

Noen kan oppleve å bli litt deprimerte og ha en del tanker rundt at forplantningsevnen er borte har jeg lest, noe som igjen kan føre til potensproblemer o.l.

Jeg vil ikke ha noe problem med at mannen min steriliserer seg - jeg tror vi kommer til å ha et like godt sexliv etter det, bare med en mindre bekymringsfaktor! :wink:

K

Gjest Anonymous
Skrevet

Min mann steriliserte seg for ett år siden og jeg må si at alt fungerer helt som før, ja, enda bedre enn før faktisk.

Skrevet

Jeg tror en sterilisert mann bare er en turn-off for single, verpekåte kvinner. Hadde jeg hatt de barna jeg ønsket og en steril mann, hadde jeg vært overlykkelig! Tenk så deilig ikke å måtte ta p-pillene mer! Noen p-piller demper forresten sex-lysten, så om kona de bruker det, så kan du kanskje se frem til MER sex etter steriliseringen.

Men et lite tips: når lege sier dere må bruke annen beskyttelse noen uker etter steriliseringen, så tuller han ikke! En kompis av meg har barn nummer fire nå, pga et uhell et par uker etter han kuttet strengen!

Skrevet

Selvfølgelig vil fruktbare kvinner som ønsker seg barn styre unna en mann som er steril, enten han er steril fra naturens side eller selv har gjort noe for det.

Jeg syns på ingen måte at fruktbarhet eller ei avgjør om man er en "ekte" mann eller ei.

For meg er en mann like ekte uansett, steril eller ei.

Personlig ville jeg ikke hatt problemer med at min mann steriliserte seg.

Skrevet
Hva syns dere damer om menn som er sterile? Er det like "spennende" som en "ekte" mann?

Sterile menn i parforhold er vel like spennende som andre menn i forhold. Ikke spennende altså :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vil ikke at min mann skal sterilisere seg! Hadde nok aldri fått ham til å gjøre det heller. :danse:

Det blir liksom noe som mangler.. :( Når man vet at mannen ikke kan gjøre noen gravid.. :( Nope! For meg hadde det blitt helt feil.

Men det spiller jo ingen rolle hva vi mener. Det er jo din kone som skal leve med deg, så det viktige er jo hva hun mener. Jeg har venninner som ikke reagerer på det. Så dette er forskjellig fra kvinne til kvinne.

Skrevet

Jeg tror tvert i mot at en steril mann hade vært veldig prsktisk i min livssituasjon. Jeg ønsker meg ikke flere barn og det hadde vært en lettelse å slippe å bruke noen prevensjon for meg.

Syns det høres ut som en klok og veloverveid avgjørelse som er riktig for dere. Stå på! :-)

Skrevet

Håper min mann også vil ta det ansvaret når vi har fått de barna vi vil ha.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Du er da virkelig en ekte mann selv etter et slikt inngrep. Det viser jo bare at du tar ansvar, og det bør jo være veldig positivt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...