Gå til innhold

Sommerferie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Uff, vi har et luksusproblem. Mulighet til å gjøre nesten hva som helst i ferien, uten å vite hva vi skal gjøre.. Vi har lyst til å reise, men vet ikke hvor.. Vi har vært mye i Italia, og vi har vært i Thailand og Australia.

Hva er ditt beste reisetips, hvor ville du reist hvis du hadde mulighet, eller hva skal du i ferien?

Gode tips tas i mot med takk.

Anonymous poster hash: 889db...9ab
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg hadde mulighet så skulle jeg gjerne dratt til Irland igjen, Japan eller Sør-Korea :) Kjæresten min og jeg har også en drøm om å en gang reise rundt til forskjellige små byer i Frankrike og Italia.

Skrevet

Paris og London er de to nydeligste byene jeg vet om utenfor Norge. Ellers virker Middelhavet veldig spennende! Skal selv til Amsterdam, hvor jeg aldri har vært, Italia og Bergen. Norgesferie synes jeg egentlig kan være like koselig som utenlandsferie.

AnonymBruker
Skrevet

Er dere et par? Ungt? Gammelt?

Venner?

Reiser dere alene?

Har dere barn?

Hva interesser har dere?

Vil dere ha en slappe av ferie, eller aktiv ferie? Hjelpe noen eller bare være slapp?

Storby? Strand? Begge deler? Fjelltur? Noe som "ingen" andre har gjort?

Det ligger uendelig med muligheter foran dere.

Dra til Nepal og jobb som hjelpearbeider?

Dra til Sør-Amerika og jobb med pingviner?

Dra til Afrika på safari?

Anonymous poster hash: ce566...b2a
Skrevet

Star tour tema og orkidereiser og Albatross reiser har mange spennende rundreiser i hele verden.

Den mest spennende turen jeg har vært på var med Star tour tema på den store Kinareisen. 14 dagers rundreise i Kina.

Det finnes også tilsvarende rundreiser i Vietnam og det er en tur jeg kunne tenke meg.

Denne sommeren så kommer Allure of the seas til Middelhavet og om dere har lyst til å prøve cruise så er dette skipet en attraksjon i seg selv. Apollo har pakker med fly og cruise.

Vi var et år 3 uker i Orlando og besøkte alle parkene der. Var også i Miami, Everglades, Fort Lauderdale og på et dags cruise til Freeport Bahamas på den turen.

En slik tur kan også kombineres med en ukes cruise i Karibien.

Det finnes også rundreiser i Usa som man kan være med på, eller noen dager I New York og cruise derfra til Karibien .

Så går det fly fra Oslo til San Francisco og Los Angeles. Kan kombineres med Hawaii.

Eller så kan man finne en fin og rolig gresk øy eller en nydelig sandstrand på Sardinia eller Kypros og bare nyte late sommerdager kombinert med en og annen utflukt om man føler behov for det.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! Mange spennende innspill :)

Hvis jeg hadde mulighet så skulle jeg gjerne dratt til Irland igjen, Japan eller Sør-Korea :) Kjæresten min og jeg har også en drøm om å en gang reise rundt til forskjellige små byer i Frankrike og Italia.

Japan har vi faktisk snakket om tidligere. Det tror jeg er en spennende by!

Paris og London er de to nydeligste byene jeg vet om utenfor Norge. Ellers virker Middelhavet veldig spennende! Skal selv til Amsterdam, hvor jeg aldri har vært, Italia og Bergen. Norgesferie synes jeg egentlig kan være like koselig som utenlandsferie.

Jeg har vært i London flere ganger, en av mine favorittbyer! Aldri vært i Paris, kansje det er et alternativ.

Norgesferie har også vært i tankene våre, men det tror jeg kansje blir neste år.

Dette er virkelig et luksusproblem! Så mange valgmuligheter. Ser for meg at det kan bli roligere på reisefronten en periode fremover, derfor har jeg lyst til å bruke muligheten nå.

AnonymBruker
Skrevet

Er dere et par? Ungt? Gammelt?

Ja, par i slutten av 20-årene.

Venner?

Reiser dere alene?

Vi skal reise alene

Har dere barn?

Ingen barn

Hva interesser har dere?

Vil dere ha en slappe av ferie, eller aktiv ferie? Hjelpe noen eller bare være slapp?

Storby? Strand? Begge deler? Fjelltur? Noe som "ingen" andre har gjort?

Kan godt tenke oss en blanding, litt nede tid, samtidig som vi får med oss noen opplevelser. Han kjeder seg fort hvis det blir for rolig.

Det ligger uendelig med muligheter foran dere.

Dra til Nepal og jobb som hjelpearbeider?

Dra til Sør-Amerika og jobb med pingviner?

Dra til Afrika på safari?

Ja, det er akkurat det. Uendelig med muligheter og besluttningsvegring er en dårlig kombo :fnise:

Veldig spennende forslag, Afrika kunne vært interessant.

Har ikke tenkt på såkalt "arbeidsferie", men kanskje det kunne vært noe

Anonymous poster hash: ce566...b2a

AnonymBruker
Skrevet

Star tour tema og orkidereiser og Albatross reiser har mange spennende rundreiser i hele verden.

Den mest spennende turen jeg har vært på var med Star tour tema på den store Kinareisen. 14 dagers rundreise i Kina.

Det finnes også tilsvarende rundreiser i Vietnam og det er en tur jeg kunne tenke meg.

Denne sommeren så kommer Allure of the seas til Middelhavet og om dere har lyst til å prøve cruise så er dette skipet en attraksjon i seg selv. Apollo har pakker med fly og cruise.

Vi var et år 3 uker i Orlando og besøkte alle parkene der. Var også i Miami, Everglades, Fort Lauderdale og på et dags cruise til Freeport Bahamas på den turen.

En slik tur kan også kombineres med en ukes cruise i Karibien.

Det finnes også rundreiser i Usa som man kan være med på, eller noen dager I New York og cruise derfra til Karibien .

Så går det fly fra Oslo til San Francisco og Los Angeles. Kan kombineres med Hawaii.

Eller så kan man finne en fin og rolig gresk øy eller en nydelig sandstrand på Sardinia eller Kypros og bare nyte late sommerdager kombinert med en og annen utflukt om man føler behov for det.

Tusen takk for flotte forslag!

Vietnam hadde vært spennende, samtidig hadde det også vært gøy å oppleve USA.

Skrevet

Jeg ser du synes Afrika kan være interessant. Jeg har vært i Kenya på safari og avsluttet med avslappingsferie, og må si at det var helt fantastisk. Store kontraster i landet, reiste litt rundt så vi fikk se litt mer og det var interessant. Safari er knall og gir vanvittig mange inntrykk. Derfor var det helt passende å dele ferien i to hvor safari og sightseeing i første halvdel og avslapping og bading i andre.

Jeg ser du har fått tips om mange andre spennende reisemål også og det er vanskelig å velge når det er så mye spennende å oppleve.

AnonymBruker
Skrevet

Aruba ville jeg ha reist til. Eller costa rica. (Søramerika)

Anonymous poster hash: ed4b0...ab4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...