Gå til innhold

Gåte/Iq test

Gjest LilliBlaze ik innlogget

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man drar i snora.....

Nå en skikkelig vanskelig en, så nå håper jeg pace og alle sammen har tenkt seg innom!!!!!!

Det er 5 hus i fem forskjellige farger. I hvert hus bor det en person med forskjellig nasjonalitet fra naboen. Eierne i hvert hus drikker en drikkevare, røyker ett sigarettmerke og har et kjæledyr. Ingen av eierne har samme dyr, samme sigarettmerke eller samme drikkevare.

Spørsmålet er, hvem eier zebraen??

HINTS:

Briten bor i det røde huset

Svensken har en hund

Dansken drikker te

Det grønne huset er til venstre for det hvite huset.

Han som eier det grønne huset drikker kaffe.

Personen som røyker Pall Mall har fugleoppdrett

Mannen i det gule huset røyker Dunhill

Han som bor i det miderste huset drikker melk.

Nordmannen or i det første huset

Han som røyker Blend bor vedsidenav han som har katter.

Mannen som har hester, bor vedsidenav han som røyker Dunhill

Mannen som røyker Bluemaster drikekr øl.

Tyskern røyker Prince

Nordmanne bor vedsidenav det blå huset.

Han som røyker Blend har en nabo som drikker vann

ENJOY!!!!!!! :sjarmor:

Skrevet

Tyskeren?

Nordmannen bor i det første huset, det er gult, han drikker vann, røyker dunhill og har katt.

Dansken bor i det andre huset, det er blått, han drikker te, røyker blend og har hest.

Briten bor i det tredje huset, det er rødt, han drikker melk, røyker pallmall og har fugl.

Tyskeren bor i det fjerde huset, det er grønt, han drikker kaffe, røyker prince og har zebra.

Svensken bor i det femte huset, det er hvitt, han drikker øl, røyker bluemaster og har hund.

Skrevet
Tyskeren?

Nordmannen bor i det første huset, det er gult, han drikker vann, røyker dunhill og har katt.

Dansken bor i det andre huset, det er blått, han drikker te, røyker blend og har hest.

Briten bor i det tredje huset, det er rødt, han drikker melk, røyker pallmall og har fugl.

Tyskeren bor i det fjerde huset, det er grønt, han drikker kaffe, røyker prince og har zebra.

Svensken bor i det femte huset, det er hvitt, han drikker øl, røyker bluemaster og har hund.

:bukke:

Jeg bøyer meg i støvet... *nå som jeg tenkte det var noe mange kunne sitte maaaange sene nattetimer og gruble på....*

Albert Einstein sa at bare to prosent av verdens befolkning kunne løse denne gåten, så vi er i de to prosentene iallefall :hoho:

Skrevet

Så dere begge har KLART å løse den...eller har dere lest boka der fasiten står?!? :eeeh:

For det hadde nemlig jeg!!! :ler:

Skrevet
Så dere begge har KLART å løse den...eller har dere lest boka der fasiten står?!? :eeeh:

For det hadde nemlig jeg!!! :ler:

Madden da.... Jeg har iallefall løst den, veit ikke om Theolina har det da... :oops:

Skrevet

Kan man gangen i disse oppgavene er de lette, ellers er de uløsninge ;) Hadde mange av dem på barneskolen ja.....

Skrevet

Nå en skikkelig vanskelig en, så nå håper jeg pace og alle sammen har tenkt seg innom!!!!!!

Fikk ivertfall tenkt meg om :roll: :-)

Skrevet
Jeg løste den selv! :danse:

Jeg løste den også selv!!!!! :sjarmor:

Skrevet

Så flinke dere er!! Brukte dere blyant og papir? Jeg synes ofte det er enklere hvis jeg tegner ned på papiret...

Skrevet

Tegner ned husa og skriver inn alle farger, nasjonaliteter osv. Leser opplysning for opplysning og streker ut de alternativer som ikke stemmer. Når jeg har lest igjennom alle hint, begynner jeg å lese fra toppen igjen og da tenker jeg "det er ikke...." og stryker ut videre, til det er et alternativ igjen i vær gruppe.......

Skrevet

tegner og tenker og skriver inn hvem som bor hvor osv.... Ække så vanskelig egentlig... ;) Men jeg er da bandt de to prosentene som faktisk klarte den :sjarmor:

:hoho:

• 1 måned senere...
Skrevet

er denne uløslig eller bare glemt bort????

• 2 måneder senere...
Skrevet

Og jeg må innrømme at jeg ikke husker svaret sånn i farta... :oops: :oops: Lengesiden da, sier jeg til mitt forsvar og sender gåte/iq oppgavene videre....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...