evil eve Skrevet 21. november 2004 #421 Skrevet 21. november 2004 Man drar i snora..... Nå en skikkelig vanskelig en, så nå håper jeg pace og alle sammen har tenkt seg innom!!!!!! Det er 5 hus i fem forskjellige farger. I hvert hus bor det en person med forskjellig nasjonalitet fra naboen. Eierne i hvert hus drikker en drikkevare, røyker ett sigarettmerke og har et kjæledyr. Ingen av eierne har samme dyr, samme sigarettmerke eller samme drikkevare. Spørsmålet er, hvem eier zebraen?? HINTS: Briten bor i det røde huset Svensken har en hund Dansken drikker te Det grønne huset er til venstre for det hvite huset. Han som eier det grønne huset drikker kaffe. Personen som røyker Pall Mall har fugleoppdrett Mannen i det gule huset røyker Dunhill Han som bor i det miderste huset drikker melk. Nordmannen or i det første huset Han som røyker Blend bor vedsidenav han som har katter. Mannen som har hester, bor vedsidenav han som røyker Dunhill Mannen som røyker Bluemaster drikekr øl. Tyskern røyker Prince Nordmanne bor vedsidenav det blå huset. Han som røyker Blend har en nabo som drikker vann ENJOY!!!!!!!
Theolina Skrevet 21. november 2004 #422 Skrevet 21. november 2004 Tyskeren? Nordmannen bor i det første huset, det er gult, han drikker vann, røyker dunhill og har katt. Dansken bor i det andre huset, det er blått, han drikker te, røyker blend og har hest. Briten bor i det tredje huset, det er rødt, han drikker melk, røyker pallmall og har fugl. Tyskeren bor i det fjerde huset, det er grønt, han drikker kaffe, røyker prince og har zebra. Svensken bor i det femte huset, det er hvitt, han drikker øl, røyker bluemaster og har hund.
evil eve Skrevet 21. november 2004 #423 Skrevet 21. november 2004 Tyskeren? Nordmannen bor i det første huset, det er gult, han drikker vann, røyker dunhill og har katt. Dansken bor i det andre huset, det er blått, han drikker te, røyker blend og har hest. Briten bor i det tredje huset, det er rødt, han drikker melk, røyker pallmall og har fugl. Tyskeren bor i det fjerde huset, det er grønt, han drikker kaffe, røyker prince og har zebra. Svensken bor i det femte huset, det er hvitt, han drikker øl, røyker bluemaster og har hund. :bukke: Jeg bøyer meg i støvet... *nå som jeg tenkte det var noe mange kunne sitte maaaange sene nattetimer og gruble på....* Albert Einstein sa at bare to prosent av verdens befolkning kunne løse denne gåten, så vi er i de to prosentene iallefall
Gjest Madden Skrevet 22. november 2004 #424 Skrevet 22. november 2004 Så dere begge har KLART å løse den...eller har dere lest boka der fasiten står?!? For det hadde nemlig jeg!!!
evil eve Skrevet 22. november 2004 #425 Skrevet 22. november 2004 Så dere begge har KLART å løse den...eller har dere lest boka der fasiten står?!? For det hadde nemlig jeg!!! Madden da.... Jeg har iallefall løst den, veit ikke om Theolina har det da... :oops:
KalloRilla Skrevet 22. november 2004 #426 Skrevet 22. november 2004 Kan man gangen i disse oppgavene er de lette, ellers er de uløsninge Hadde mange av dem på barneskolen ja.....
Gjest pace Skrevet 22. november 2004 #428 Skrevet 22. november 2004 Nå en skikkelig vanskelig en, så nå håper jeg pace og alle sammen har tenkt seg innom!!!!!! Fikk ivertfall tenkt meg om :-)
evil eve Skrevet 22. november 2004 #429 Skrevet 22. november 2004 Jeg løste den selv! Jeg løste den også selv!!!!!
Gjest Madden Skrevet 23. november 2004 #430 Skrevet 23. november 2004 Så flinke dere er!! Brukte dere blyant og papir? Jeg synes ofte det er enklere hvis jeg tegner ned på papiret...
KalloRilla Skrevet 23. november 2004 #431 Skrevet 23. november 2004 Tegner ned husa og skriver inn alle farger, nasjonaliteter osv. Leser opplysning for opplysning og streker ut de alternativer som ikke stemmer. Når jeg har lest igjennom alle hint, begynner jeg å lese fra toppen igjen og da tenker jeg "det er ikke...." og stryker ut videre, til det er et alternativ igjen i vær gruppe.......
evil eve Skrevet 23. november 2004 #432 Skrevet 23. november 2004 tegner og tenker og skriver inn hvem som bor hvor osv.... Ække så vanskelig egentlig... Men jeg er da bandt de to prosentene som faktisk klarte den
KalloRilla Skrevet 19. januar 2005 #435 Skrevet 19. januar 2005 er denne uløslig eller bare glemt bort????
KalloRilla Skrevet 30. mars 2005 #437 Skrevet 30. mars 2005 Og jeg må innrømme at jeg ikke husker svaret sånn i farta... :oops: :oops: Lengesiden da, sier jeg til mitt forsvar og sender gåte/iq oppgavene videre....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå