evil eve Skrevet 31. oktober 2004 #321 Skrevet 31. oktober 2004 Hva med denne da... den er litt enklere enn den fraktegåta du kom med pace: En man skal frakte en rev, en høne og en sekk med korn over en elv. Robåten er så liten at han kun får plass til seg selv og enten reven, høna eller sekken med korn. Dersom høna og reven blir igjen, vil reven spise opp høna, og dersom høna og sekken med korn blir stående igjen, vil høna spise opp kornet. Hvordan løser mannen dette problemet? Mannen frakter høna og setter den fra seg på motsatt side. Han ror tilbake og henter reven, tar med seg høna igjen og setter den av når han legger kornsekken i prammen og ror den over. Kornet og reven er trygge sammen og mannen kan ro tilbake og hente høna.
Gjest Madden Skrevet 31. oktober 2004 #322 Skrevet 31. oktober 2004 Så flink!! 10 poeng!! Har du en ny gåte til oss da?
evil eve Skrevet 31. oktober 2004 #323 Skrevet 31. oktober 2004 Dette vesen, delvis mann, delvis tre Hater termitter og fluer med Ulike er hans fotefar Sine lemmer han av seg tar Men likevel ikke noe merkelig vesen å se
Gjest Madden Skrevet 31. oktober 2004 #326 Skrevet 31. oktober 2004 Da er jeg vel litt flink jeg også!! Her kommer en ny: Hvis du blir tilbudt 1 øre for å reingjøre hele huset, ville du gjøre det? Hva hvis du ble tilbudt dette i en 31 dagers kontrakt hvor betalingen ville dobles hver dag, 1 øre for første dagen, 2 øre for neste, så 4 øre og så videre, ville du da gjort det? (ikke akkurat gåte da...men litt finurlig!)
evil eve Skrevet 31. oktober 2004 #327 Skrevet 31. oktober 2004 Jeg hadde sagt ja, for jeg hadde blitt millionær
Gjest Madden Skrevet 1. november 2004 #328 Skrevet 1. november 2004 jepp...ganske så betydelig faktisk...kan du gjette hvor mye? eller sitter du med en fasit kanskje?
Gjest Madden Skrevet 1. november 2004 #330 Skrevet 1. november 2004 du har en fasit med andre ord... har du en ny gåte til oss da?
evil eve Skrevet 1. november 2004 #331 Skrevet 1. november 2004 En mann forlater hjemmet, etter tre venstre svinger ender han igjen opp hjemme og møter to maskerte menn som venter på han. Hva er det som skjer?
KalloRilla Skrevet 1. november 2004 #332 Skrevet 1. november 2004 Inge og Inger løper 100 meter om kapp. Inger er raskest og er i mål 5 meter foran Inge. Neste gang de skal løpe om kapp den samme distansen, vil Inger gjøre det hele litt mer spennende, slik at hun gir Inge nøyaktig 5 meters forsprang. De løper igjen, og med samme hastighet som sist. Hvordan går det denne gangen? glemt denne eller ????????
Gjest Madden Skrevet 1. november 2004 #333 Skrevet 1. november 2004 Neida KalloRilla! Svaret blir: At hun der Inger vinner engang til, Inge har sprunget bare 95 meter når hun har løpt 100 meter, og på de siste fem så slår hun ham med 25 cm.!
Gjest Madden Skrevet 1. november 2004 #335 Skrevet 1. november 2004 Takk for komplimentet forresten!!
Gjest Madden Skrevet 4. november 2004 #336 Skrevet 4. november 2004 En litt enkel en sånn i sene natte-timer: Sene kvelder bader jeg stadig. Jeg legges til bløt i glovarmt vann. Min essens går igjennom mine gjennomsiktige klær. Oppbrukt, går jeg gjerne i søpla. Hva er jeg?
Gjest pace Skrevet 4. november 2004 #337 Skrevet 4. november 2004 Min essens går igjennom mine gjennomsiktige klær. Hm, men den der gjør det så vanskelig..
Gjest Madden Skrevet 4. november 2004 #338 Skrevet 4. november 2004 Der var jo Pace-gutten!! Velkømmin te gards att!! Den er ikke så vanskelig som den ser ut for..... den er forferdelig opplagt...egentlig!
Gjest pace Skrevet 4. november 2004 #339 Skrevet 4. november 2004 :D Men hvorfor går den bare igjennom gjennomsiktige klær.. *pace må legge seg nå!*
Gjest Madden Skrevet 4. november 2004 #340 Skrevet 4. november 2004 Prøver du å lure utav meg svaret da pace?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå