Gjest Madden Skrevet 30. oktober 2004 #301 Skrevet 30. oktober 2004 Denne da: Jeg har verken sinn eller sjel. Jeg er slave fra dagen gryr. Jeg blir brutalt slått av og på og min eksistens kommer og går Når mørket nærmer seg forsvinner jeg gradvis. Hva er jeg?
Gjest pace Skrevet 30. oktober 2004 #302 Skrevet 30. oktober 2004 Tenkte på noe lysbryter greier jeg..
Gjest Madden Skrevet 30. oktober 2004 #303 Skrevet 30. oktober 2004 du er inne på det...på en måte...men det er ikke lys! (og ikke lysbryteren heller!)
Gjest Madden Skrevet 30. oktober 2004 #305 Skrevet 30. oktober 2004 Hva med denne da: All strøm var borte i byen og ingen av gatelysene eller lyssignalene virket. En mørk limousin kjørte ned den nyasfalterte veien uten å ha lysene på. En ung gutt kledd i mørke klær gikk ut i veien rett foran bilføreren, men sjåføren klarte å bremse opp i tide. Månen lyste ikke og gutten hadde ikke noen lommelykt eller annen form for lys med seg. Hvordan kunne sjåføren se gutten?
Gjest Madden Skrevet 30. oktober 2004 #307 Skrevet 30. oktober 2004 Nei nå tror jeg jammen at dere har funnet samme boka altså!!! Dere vet jo ALT!!!
Gjest pace Skrevet 30. oktober 2004 #308 Skrevet 30. oktober 2004 Tja. Hvis du har 'Quiz' boka av Oscar Andersens Boktrykkeri fra 1963 :-) hehe, den siste var ganske morsom.
Gjest Madden Skrevet 30. oktober 2004 #309 Skrevet 30. oktober 2004 Hva med denne da... den er litt enklere enn den fraktegåta du kom med pace: En man skal frakte en rev, en høne og en sekk med korn over en elv. Robåten er så liten at han kun får plass til seg selv og enten reven, høna eller sekken med korn. Dersom høna og reven blir igjen, vil reven spise opp høna, og dersom høna og sekken med korn blir stående igjen, vil høna spise opp kornet. Hvordan løser mannen dette problemet?
Gjest Madden Skrevet 30. oktober 2004 #310 Skrevet 30. oktober 2004 også en til da... for jeg regner med du løser den forrige på et blunk: En mann møter to andre menn rett foran to digre dører.Over dørene henger et skilt som forteller: "En dør leder til evig lykke, den andre til evig fortapelse. En av vaktmennene snakker alltid sant, den andre bare lyver." Du får lov å stille et spørsmål, og bare det. Hvilket spørsmål stiller du for å forvisse deg om at du velger døren til evig lykke?
Gjest pace Skrevet 30. oktober 2004 #311 Skrevet 30. oktober 2004 Den første klarer jeg ikke. Den siste har jeg hørt før men husker ikke..
Gjest Madden Skrevet 30. oktober 2004 #312 Skrevet 30. oktober 2004 Du får gjette da vet du....sikker på du kommer på noe!!
Gjest pace Skrevet 30. oktober 2004 #313 Skrevet 30. oktober 2004 På den siste: Satt og tenkte på om du skulle spørre han ene om den andre døren var åpen. Men jeg får det ikke til å stemme.
*nora* Skrevet 30. oktober 2004 #317 Skrevet 30. oktober 2004 også en til da... for jeg regner med du løser den forrige på et blunk: En mann møter to andre menn rett foran to digre dører.Over dørene henger et skilt som forteller: "En dør leder til evig lykke, den andre til evig fortapelse. En av vaktmennene snakker alltid sant, den andre bare lyver." Du får lov å stille et spørsmål, og bare det. Hvilket spørsmål stiller du for å forvisse deg om at du velger døren til evig lykke? Hmm... Om du spør den ene om hva den andre hadde svart, kan du velge den motsatte døren...??
Gjest Madden Skrevet 30. oktober 2004 #318 Skrevet 30. oktober 2004 Det blir nok riktig det Nora! 10 poeng til deg!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå