Gjest pace Skrevet 26. oktober 2004 #261 Skrevet 26. oktober 2004 Stein...? Riktig! :D Tre sjalu ektemenn med sine koner står ved bredden av en elv de skal over. Men, det er bare en båt og ingen ferjemann, og båten kan ikke ta mer enn to personer. Hvordan skal alle komme over elven, uten at en kone kommer sammen med andre menn når hennes egen mann ikke er tilstede?
KalloRilla Skrevet 26. oktober 2004 #262 Skrevet 26. oktober 2004 1) mann 1 og 2 reiser over, og mann 2 tar båten tilbake 2) mann 2 og 3 reiser over, og mann 3 tar båten tilbake 3) mann 3 og kone 3 reiser over, og kone 3 tar båten tilbake 4) da er det bare damer igjen
Gjest pace Skrevet 26. oktober 2004 #263 Skrevet 26. oktober 2004 2) mann 2 og 3 reiser over, og mann 3 tar båten tilbake Her ender mann 3 sammen med alle de tre damene, uten at de to andre mennene er tilstede. :D
evil eve Skrevet 26. oktober 2004 #265 Skrevet 26. oktober 2004 Riktig! :D Tre sjalu ektemenn med sine koner står ved bredden av en elv de skal over. Men, det er bare en båt og ingen ferjemann, og båten kan ikke ta mer enn to personer. Hvordan skal alle komme over elven, uten at en kone kommer sammen med andre menn når hennes egen mann ikke er tilstede? Alle sammen svømmer *end of discussion* Eller, mann 1 tar med kone 1 over, mann 1 drar tilbake igjen, og går i land, og mann 2 tar med kone 2 over og drar tilbake igjen, går i land igjen, mann 3 tar med seg kone 3 og drar tilbake igjen, så drar mann 1 og 2 over og kone 3 drar tilbake igjen og henter mann 3
Gjest pace Skrevet 26. oktober 2004 #266 Skrevet 26. oktober 2004 Eller, mann 1 tar med kone 1 over, mann 1 drar tilbake igjen, og går i land, og mann 2 tar med kone 2 over Her blir kone 2 alene med mann 2 og kone 2 i andre enden.. og drar tilbake igjen, går i land igjen, mann 3 tar med seg kone 3 Her blir kone 1 og 2 alene med mann 3 og drar tilbake igjen, så drar mann 1 og 2 over Og her blir kone 3 alene med de to andre mennene på den andre enden. Hvordan skal alle komme over elven, uten at en kone kommer sammen med andre menn når hennes egen mann ikke er tilstede?
evil eve Skrevet 26. oktober 2004 #267 Skrevet 26. oktober 2004 Nei, ikke om mennene ikke går ut av båten men abre sender damene over... *åh pace du er så teit...* Skjønner du ingenting...? Kan du ikke bare si svaret dah........
Gjest pace Skrevet 26. oktober 2004 #268 Skrevet 26. oktober 2004 Næh. Dere får gruble litt til Skriv det ned på papir. Det blir lettere da. A+,A-,B+,B-,C+,C-, for hvert av parene. Den er ikke så spesielt vanskelig. Er ikke noe morsomt når man ikke finner ut av det selv?
evil eve Skrevet 26. oktober 2004 #269 Skrevet 26. oktober 2004 *de går over brua som er vedsidenav..* altså... blir gal av sånne ting da....
Gjest pace Skrevet 26. oktober 2004 #271 Skrevet 26. oktober 2004 Jeg skal gi Madden en sjangse også. MADDEN?!?!?!?! *vekker Madden opp*
Gjest pace Skrevet 26. oktober 2004 #273 Skrevet 26. oktober 2004 Oki da... venter litt til da..... Prøve litt til. Nei vent, Gjøre litt til, heter det
Gjest Madden Skrevet 27. oktober 2004 #274 Skrevet 27. oktober 2004 Hei og hopp!! Du har forhåpninger nå Pace...skal ikke si noe om mine logikkeksamener...for dette er ikke min sterke side....!! Jeg foreslår at de går til terapi..for det kan umulig være særlig sunt å være så sjalu!!
Gjest pace Skrevet 27. oktober 2004 #275 Skrevet 27. oktober 2004 Litt fristet til å gi deg riktig på kreativt svar igjen nå Madden, men det skjer desverre ikke denne gangen. Fru A og fru B ror over. Fru B reiser tilbake igjen. Fru B og fru C drar over. Fru A ror tilbake. Herr B og herr C ror over. Her og fru B ror tilbake. Herr A og herr B drar over. Fru C ror tilbake. Fru A og Fru B reiser over. Herr C drar tilbake, og endelig: Her og fru C ror over. Du skriver S på et stykke papir og lar det dale ned på gulvet. Hva blir det?
Gjest Madden Skrevet 27. oktober 2004 #276 Skrevet 27. oktober 2004 Den der var UTROLIG innvikla pace!!! Gikk helt i surr for meg...til og med når du kom med fasiten!! Ikke noe poeng for kreativitet?? Den nederste der blir iallefall papirrusk på golvet som noen må plukke opp før jeg gidder å vaske!!!!!
Gjest pace Skrevet 27. oktober 2004 #277 Skrevet 27. oktober 2004 Den nederste der blir iallefall papirrusk på golvet som noen må plukke opp før jeg gidder å vaske!!!!! Du kan få et halvt poeng for den der. Men... jeg vil fram til et annet svar også Den der var UTROLIG innvikla pace!!! Gikk helt i surr for meg...til og med når du kom med fasiten!! Ikke noe poeng for kreativitet?? Meh. Den er ingenting. Faktisk er det lettere hvis du ser litt nermere på den og skriver den ned på papir. Denne her derimot er vanskelig: Vi er tilsammen 22 år. Jeg skal bli syv ganger så gammel som du er nå, når jeg blir dobbelt så gammel som deg. Hvor gammel er jeg?
Gjest Madden Skrevet 28. oktober 2004 #278 Skrevet 28. oktober 2004 Nei nå spør du for vanskelig kjære pace!
Gjest pace Skrevet 29. oktober 2004 #279 Skrevet 29. oktober 2004 Ja, jeg gjør det, så jeg viser bare svaret. Vi er tilsammen 22 år. Jeg skal bli syv ganger så gammel som du er nå, når jeg blir dobbelt så gammel som deg. Hvor gammel er jeg? Jeg er x år, du er 22 - x år. Når jeg blir 22 - x år ganger 7=154 - 7x år, er det gått 154- 7x - x=154-8x år. Du er da blitt 22-x+154-8x=176- 9x år, 154-7x=352 - 18x og 11x=198 og X=18. Jeg er Atten år. Du skriver S på et stykke papir og lar det dale ned på gulvet. Hva blir det? Det blir Skandale. (S kan dale) Ole skrev om kroppen: "Jeg har ti fingre på hver hånd, fem og tyve fingre og tær tilsammen på hender og føtter." Kan ikke Ole telle?
Gjest Madden Skrevet 29. oktober 2004 #280 Skrevet 29. oktober 2004 Joda, bare en liten ,,,,,-feil! Setter du kommaet slik: "Jeg har ti fingre, på hver hånd fem og tyve fingre og tær tilsammen på hender og føtter." Blir det vel rett??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå