AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #1 Skrevet 26. april 2015 Til dere som jobber i omsoegsyrker og lettere blir utsatt for smitte (forkjølelse,omgangssyke etc) enn andre -hva slags tiltak har dere for å hindre smitte i eget hjem? Tenker på sit der det er sykdom på arbeidsplassen men dere selv ikke blir syke....Anonymous poster hash: 9d2ff...798
Chiquita Skrevet 26. april 2015 #2 Skrevet 26. april 2015 Jeg jobber i barnehage, og selv om det ikke er et omsorgsyrke så vil jeg si at det er en del smittsomme 'saker' det også... Hva jeg gjør? Ingenting utover normal håndhygiene... Sjeldent at jeg selv har blitt smittet, eller at jeg har tatt med smitte til de hjemme (det tror jeg forresten aldri har skjedd...)
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #3 Skrevet 26. april 2015 Jeg pleier å bruke smittevernsdrakt hjemme, skifter til den når jeg går fra jobb. Desinfiserer huset hver dag, og bruker munnbind rundt middagsbordet.... Anonymous poster hash: 36e07...35d 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #4 Skrevet 26. april 2015 Kan aldri huske at jeg har blitt smittet på jobben, selv om jeg til tider også har jobbet på en infeksjonspost. Forholder meg til de normale reglene; håndhygiene, oppsatt hår, ingen smykker, korte negler uten neglelakk. Anonymous poster hash: 64924...798
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #5 Skrevet 27. april 2015 Jobber på røntgen, dvs at vi har mange forskjellige pasienter innom. Normal hygiene som spriting av hender før og etter pasientkontakt Forkle og hansker ved inneliggende pasienter Oppsatt hår Ingen smykker Ingen neglelakk, og kortklipte negler Rent arbeidsantrekk hver dag Har aldri blitt smittet på jobb, og heller ingen hjemme. Gir blod hver 3-4 mnd og har et generelt sterkt immunforsvar Anonymous poster hash: 3207d...150
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå