AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #1 Skrevet 26. april 2015 For 10 år siden ble jeg medinnhaver på en boliglån. Om jeg og min samboer skulle gå fra hverandre har jeg da krav på noe av huset? Må han kjøpe meg ut eller hvordan regler er det på dette? Vi har betalt likt på lånet i alle år. Hilsen en som trenger hjelpAnonymous poster hash: 2e58a...bb2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #2 Skrevet 26. april 2015 For 10 år siden ble jeg medinnhaver på en boliglån. Om jeg og min samboer skulle gå fra hverandre har jeg da krav på noe av huset? Må han kjøpe meg ut eller hvordan regler er det på dette? Vi har betalt likt på lånet i alle år. Hilsen en som trenger hjelpAnonymous poster hash: 2e58a...bb2 Antar da at 1/2 av boligen også står i ditt navn så du eier halvparten minus lån. Ja han må betale deg ut (hvis boligen er verdt mer enn lånet, eller dere må selge og dele evt. overskudd. Anonymous poster hash: 98905...979
nojac Skrevet 27. april 2015 #3 Skrevet 27. april 2015 Vanskelig å svare uten flere detaljer om lån og boligverdi. Hvis dere har registrert dette som felles eie og gått inn med like stor egenkapital, må han kjøpe deg ut eller selge og dele overskuddet. Hvis han står som eier og har stått for egenkapitalen, spørs det hvor mye du har bidratt til nedbetaling av lånet. (Rentene vil normalt regnes som leie og gir ikke eierandel) Så spørs det hvordan verdistigningen skal fordeles. Slikt blir det lett konflikt av. Derfor er det viktig med en samboeravtale der slike spørsmål avklares før de blir aktuelle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå