AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #1 Skrevet 26. april 2015 Jeg vil ned ti kg. Har prøvd å spise kjempesunt og lite, men det fungerer dårlig. Blir uvel og svimmel. Usikker på om jeg får i meg nok, orker ikke å telle kalorier, og i det hele tatt et lite bærekraftig opplegg. Men lurer på om jeg vil se noen resultater om jeg bare kutter ut ting med svært mye kalorier som f.eks milkshake, is, mc donalds, take away o.l. Det er slike ting jeg godt kan finne på å spise/drikke ukritisk et par ganger i uka. Og alltid 2-400 gram sjokolade i uka. Dette har jeg gjort i mange år. Hvis jeg kun kutter ut dette, men spiser normalt, og dropper tellingen av kalorier, vil jeg gå ned noe særlig da? Eller tar det år og dag? Er redd jeg mister motivasjonen hvis det tar for lang tid...Anonymous poster hash: 72e45...827
Pringle Skrevet 26. april 2015 #2 Skrevet 26. april 2015 "Kjempesunt og lite" - gir ingen mening. Et sunt kosthold gir deg alle næringsstoffene du trenger, tilstrekkelig antall kalorier for å holde de vitale systemene i gang, og forgifter deg ikke. Du vil gå ned i vekt om du spiser mindre enn du forbruker. Hvis du får kaloriunderskudd av å kutte ut "junk", så vil du gå ned i vekt. Hvis du istedet spiser mer vanlig mat, kan det hende at du utligner dette underskuddet, og da går du ikke ned ned. Noen klarer å gå ned i vekt uten å telle kalorier, men gjort på riktig måte er kaloritelling en enkel og idiotsikker måte å oppnå ønsket resultat på. Uansett hvilken metode du bruker, må du utvise tålmodighet. En sunn og utholdelig vektnedgang er, avhengig av hvor mye du har å ta av, 1/2 - 1 kg pr uke. Tenk også igjennom om du er klar for å legge om kostholdet permanent i forbindelse med vektnedgangen. Er du ikke det, er det liten vits i å starte, for du vil gå opp igjen straks du begynner å spise som før.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #4 Skrevet 27. april 2015 Hva med å prøve ett par uker uten sjokolade, brus og alt det andre du vet har (unødvendig mye) kalorier. I tillegg så forsøker du å få inn trim/trening hver uke. (Hva som helst, fra å trene en dag i uka, og til å gå 2-3000 skritt ekstra hver dag, eller noe annet som passer deg.) Følg med på vekta i disse to ukene. Står vekta stille? OK, da må du kanskje føre kaloriregnskap i noen uker. Går du ned? Flott, da er det bra nok med å kutte ut sjokolade og alt det andre, og forbrenne litt mer enn før. Anonymous poster hash: dbc9e...792
Gjest Runforit Skrevet 27. april 2015 #5 Skrevet 27. april 2015 Du har brukt tid på å gå opp i vekt og det vil ta enda mer tid å gå ned i vekt. Å innstille deg på å miste motivasjon og gi opp om vekta ikke går fort nok ned er i mine øyne en merkelig innstilling. Så om du spiser sunt, velbalansert og begynner å mosjonere og vektnåla ikke viser det du ønsker innen en fastsatt tid så vil det bli bedre om en gir f i legge om livsstilen, spise sjokolade og gå enda mer opp? Du må tenke langsiktelig og tenk livsstil. Om du over tid spiser sunnere, velbalansert, nok mat, men et lite moderat underskudd i forhold til det du spiser i dag og får inn 3 trenings økter i uka og får inn mer hverdagsmosjon så har ikke kroppen noe annet valg enn å gå ned i vekt. Og når du har nådd idealvekten så vil kroppen blir der nettopp fordi du lever en livsstil som gir en sunn, slank og trent kropp. Da vil du aldri trenge å tenke på vekten igjen. Start i det små. Begynn med å kaste all dritt du har på kjøkkenet. Google matblogger og sett opp en ukesplan over hva du skal spise til frokost, lunsj, mellommåltid, middag og kvelds pg handle inn mat for hele uka. Allerede der har du gjort matplanleggingen mye enklere for deg selv for du slipper å handle på tom mage og uten inspirasjon fordi du allerede har lagt opp hele uka og har alt du trenger hjemme. I tillegg så er det vår og nydelig vær så sett på noe digg musikk på øret og kom deg ut på spasertur minst 30 minutter om dagen. Fra der vil du plutselig gå lengre og hardere og hval vet; kanskje en dag starte å jogge som jeg gjorde etter å ha powerwalket i noen måneder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå