Gå til innhold

Holdt på å kollidere med syklist

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjørte på en mellomstor vei i et boligområde, og holdt en ganske lav fart. Ved et punkt ser jeg at det står en guttunge i veikanten. Han venter helt klart og tydelig på bilen som kommer fra motsatt retning. Da jeg begynner å nærme meg kjører han bare rett ut i veien. Han var vel bare en halvmeter fra å kollidere med meg, og jeg måtte legge meg helt ut til venstre. Tror at han ble litt skremt. Jeg ble en blanding av redd og sint. Ville ikke kjøre på han, og ble litt sint fordi han ikke hadde vett på å se seg bedre for.

Hadde ikke jeg bremset ned og svingt ut, kunne det blitt enda verre. Heldigvis for han og meg skjedde det ingenting, men som sagt kunne det blitt langt mer dramatisk. Vurderte å tilnærmet stanse i forkant av situasjonen, men tok sjansen på at han var såpass med at han også fikk med seg at det kom bil fra venstre. Han satt på sykkelen og det var ikke noe gangfelt der.

Anonymous poster hash: 7893b...3c7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slike tilfeller er ubehagelige. Noen som har opplevd lignende?

Anonymous poster hash: 7893b...3c7
AnonymBruker
Skrevet

TS har ikke rett til å bli sint på en guttunge som gjør irrasjonelle handlinger i trafikken. Barn er barn og du må alltid ta ekstra høyde for at de kan gjøre uventede ting. Så dette var din skyld.

Anonymous poster hash: e553f...603
AnonymBruker
Skrevet

Opplever dette mer og mer etter at el-sykkel har kommet for fult.

Det som er det store mysteriet er hvorfor små unger under 16 år får lov til å bruke disse uten noen som helst kunnskap om trafikk regler.

Anonymous poster hash: aee1f...e7a
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånn er det med barn. De ser ikke like godt som voksne, sidesynet er ikke like bra. Deres oppmerksomhet er ikke like bra, og de tenker ikke like rasjonelt som voksne.

Derfor skal man alltid være oppmerksom når man ser barn i trafikkbildet. Jeg stopper nesten alltid i slike situasjoner.

Anonymous poster hash: 383c4...fe7
Skrevet

Jeg lærte en gang, tror det var av mamma, at når man kjører forbi barn langs veien har man alltid foten på bremsen. Jeg bremser alltid ekstra ned når jeg er i nærheten av barn. De er uforutsigbare. Og ja, det er kjempeekkelt når det nesten går galt. Hjertet i halsen og puls i 100.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg møtte en skummel syklist langs fylkesvegen når jeg var på veg hjem i dag. Av typen maks 7-8 år (evt. veldig liten for alderen) på en bitteliten sykkel som vinglet fra side til side for hvert pedaltråkk ... Veien er uoversiktlig, mangler g/s-veg, han syklet på venstre side, og det foregår masse anleggstrafikk i området. Det eneste som viste noen som helst form for sikkerhetstenkning var at han hadde hjelm. Lurer veldig på om foreldrene visste at han var ute på tur?

(Det er en mulighet for at han var på vei mellom to innkjørsler, så han bare befant seg på veien akkurat mens jeg passerte. Jeg håper det er forklaringen.)

Anonymous poster hash: 008ac...be0
AnonymBruker
Skrevet

Ekkelt, men unger lærer av sånt. Han ser seg nok for i fremtida.

Anonymous poster hash: 4f1cd...467

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...