Gå til innhold

Hva synes dere om flytting?

Anbefalte innlegg

Gjest Unknown
Skrevet

Hvor gamle synes dere barn bør være før de får flytte hjemmefra?

Videoannonse
Annonse
Gjest Jean Valjean
Skrevet

Har man råd til det så synes jeg at man burde ha flyttet hjemmefra innen man er 21.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer veldig an på barnet. Kjent dem som har bodd hjemme fra fra 13års alderen uten problemer, og de som ikke kommer på å betale leia i tide selv etter fylte 30:P Så mer enn alder vil jeg heller sett på det individuelle barnets modenhet.

Anonymous poster hash: 9af61...345
Skrevet

Når de både føler seg klare og kan takle det økonomiske. Søstrene mine flyttet begge da de var 16, og selv om jeg var klar på samme alder så hadde jeg ikke økonomien til det. Kjenner også noen som har bodd for seg selv siden de var 14, og flere som var godt inn i 20-årene før de flyttet.

Skrevet

Jeg synes man burde la barna flytte hjemmefra når de er 16år, hvis det er det de vil...

( Alle er jo forskjellig, men det er jo vanlig at barn flytter ut for å gå på skole, gjerne så tidlig som ved start av videregående. )

• Liker 1
Skrevet

Over 16 og under 20, men det er individuelt

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror nok det er veldig induviduelt. Min eldre søster flyttet hjemmefra som 16 åring, og har siden bodd for seg selv og har klart seg utrolig fint. Jeg derimot, var mye mer umoden som 16åring og, jeg er nå 20 år og bor fortsatt hjemme. De siste 2 årene, siden jeg var 18-19 år har jeg følt det har vært på tide å flytte ut, men jeg merker at jeg har trengt å bo hjemme de 2 årene likevel. Først nå, spesielt de siste månedene har jeg fått skikkelig trang til å flytte ut. Jeg føler meg skikkelig klar til å begynne et "liv" for meg selv og kjæresten min. Jeg merket det helt spesielt godt siden jeg har bodd to uker i huset til familien til kjæresten min mens de var på sydentur og jeg merker kor deilig og "mestringsfølelse det gir meg å kunne gjøre alt selv og alt på min måte og ingen som forteller meg hva, når og hvor jeg skal gjøre ting osv. Følte meg med en gang mye mer voksen når jeg får mye ansvar!

Anonymous poster hash: 5ef45...d1b
Skrevet

Det kommer ann på barna. Jeg kjenner de som flyttet ut når de var 15, og de som flyttet ut når de var 30.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 16. Flyttet da til en internatskole (av egen vilje), så jeg var borte i skoleåret og hjemme i feriene. Det var en veldig grei overgang. De hadde en ansatt der som kom innom oss når vi var syke, vi fikk karakter ukentlig på rydding/vask av rom, bodde sammen med de vi gikk på skole med etc.

Anonymous poster hash: 26a03...1e1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis "barnet" er over 18 år så trenger det vel strengt tatt ikke å be om lov til å flytte hjemmefra eller?

Anonymous poster hash: 268c7...0a8

AnonymBruker
Skrevet

Det er liksom ikke noe de kan få velge selv, nei.

De bor selvsagt hjemme til de er ferdig med videregående skole og vel så det.

Avhengig av om de tar et såkalt "friår" før de starter studier eller begynner rett på studier så blir det i forbindelse med studier.

Anonymous poster hash: 77044...9fe

AnonymBruker
Skrevet

Under 18 år, så bør det være av grunnen at barnet skal gå på skole for langt unna hjemmet.

Noen øvre grense har jeg ikke. Her vi bor, så koster en hybel 8000 kr i måneden å leie. Så her får mine barn bo hjemme lenger om de trenger det. Men de skal gå på skole, eller jobbe for å spare til å flytte ut. Vi har stort utvalg i studier her, så ser gjerne at de bor hjemme mens de studerer. Så kan de faktisk slippe studielån.

Anonymous poster hash: e4a73...3c6
AnonymBruker
Skrevet

Under 18 år, så bør det være av grunnen at barnet skal gå på skole for langt unna hjemmet. Noen øvre grense har jeg ikke. Her vi bor, så koster en hybel 8000 kr i måneden å leie. Så her får mine barn bo hjemme lenger om de trenger det. Men de skal gå på skole, eller jobbe for å spare til å flytte ut. Vi har stort utvalg i studier her, så ser gjerne at de bor hjemme mens de studerer. Så kan de faktisk slippe studielån. Anonymous poster hash: e4a73...3c6

De bør jo uansett ta opp studielån og heller sette dette på en konto til et fremtidig leilighetskjøp og egenkapital.

Alt annet er jo dumt med tanke på de betingelsene det er på et studielån.

Du må ikke lære de å spare seg til fant. Du må lære de å tenke langsiktig.

Anonymous poster hash: 268c7...0a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...