Gjest Canario Skrevet 26. april 2015 #1 Skrevet 26. april 2015 Skal opereres om en uke og blir gående på krykker i ca åtte uker. Jeg kjenner min egen samboer og vet at selv om han kommer til å dra over med støvsugeren i ny og ne så kommer huset til å bli seendes jævlig ut etter åtte uker, og jeg som må gå i det hjemme hele dagen kommer til å bli gal. Jeg har noen tanker om å få til ting ( har f.eks hjul på en kurv, så kommer jeg til å ha en kontorstol i gangen så jeg kan trille reint tøy til klesstativet og sitte på stol mens jeg henger opp klær) Men lurer på om noen har tips eller triks til enkel husrengjøring når jeg må sitte og ikke kan trå på høyre ben. Vi har en stor hund som røyter mye og drar inn mye skitt men ser ikke at jeg skal klare å støvsuge eller vaske gulvet liksom? Men alt av tips og triks (også ting som må kjøpes) mottas med takk (Og før noen hyler og roper om at mannen må bidra mer så kan jeg si med en gang at det er helt ok at han ikke vasker gulv og støvsuger flere dager i uken som jeg normalt gjør, jeg blir ekstremt avhengig av han i mange uker og han må ordne alt annet som hunden, matlaging, handling og han må hjelpe meg i dusjen til og med.)
Minya Skrevet 26. april 2015 #2 Skrevet 26. april 2015 Kan du bruke bare en krykke for en stund, går det greit å støvsuge større flater, men det blir litt verre å komme innunder og rundt og innimellom da Er kontorstolen liten, kan du jo bruke den å rulle rundt på mens du støvsuger
Gjest Canario Skrevet 26. april 2015 #3 Skrevet 26. april 2015 Jeg kan ikke være nærat bakken en gang med foten de første seks ukene. Og jeg stoler ikke på min egen balanse til å hinke med kun en krykke, hvis jeg skulle trådd på den ødelegger jeg alt..
Jeane Skrevet 27. april 2015 #4 Skrevet 27. april 2015 Da jeg brakk foten så gikk jeg hovedsaklig med krykker, men jeg hadde litt problemer med å komme meg rundt i eget hus, spesielt når jeg måtte på do om natten. Ikke alltid like greit når man er søvnig og svak i kroppen, og med en svær gips på foten. Jeg tok kontakt med hjelpemiddelsentralen her jeg bor, og fikk en enkel rullestol på utlån i de ukene jeg brukte gips. Først hadde jeg tenkt å bare rulle rundt med kontorstol, men det fungerte ikke så bra siden jeg måtte over dørstokker for å gå mellom soverom og bad.
skruf Skrevet 27. april 2015 #5 Skrevet 27. april 2015 Jeg tror det kan bli knølete å skulle gjøre husarbeid med krykker og en fot du ikke skal tråkke ned på.... Gikk selv med krykker i 6 uker etter et brudd i kneet, og gudbedre så tungvindt alt var! Bare det å bære med seg en kaffekopp til stuen var jo helt håpløst prosjekt! De ukene jeg var "ute av drift" så var ikke akkurat huset vårt så veldig ryddig og rent....har en mann som ikke akkurat er ihuga fan av husarbeid. Og med to unger og ei stor bikkje, pluss to katter så blir det litt rot og skitt. Jeg la sammen klær f.eks. Fikk mannen min til å bære opp klærne fra vaskekjelleren (tørketrommel) og la de i sofaen, så jeg satt og la sammen. Likedan hinket jeg meg ned i kjelleren og fikk sortert klær og satt på vaskemaskin, men jeg var helt avhengig av at han bar det opp. Vask og speil på badet klarte jeg å vaske ved at jeg balanserte med ei krykke og brukte ene hånda til å vaske over. Kan anbefale deg å kontakte hjelpemiddelsentralen og få deg en sånn klypedings som du kan plukke opp ting fra gulvet med. Å bøye seg ned med krykker og gips er helt håpløst. Og du kan banne på at du kommer til å miste alt mulig på gulvet!
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #7 Skrevet 27. april 2015 Du syr et antrekk av en støvmopp, og ruller rundt på gulvet hver dagAnonymous poster hash: 4c169...7e1 1
Gjest Canario Skrevet 2. mai 2015 #8 Skrevet 2. mai 2015 Takk for svar. Får se hvordan det går men får ha rullestol i bakhodet
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #9 Skrevet 2. mai 2015 Sekk på ryggen til rot du skal ha med fra ett sted til et annet. Kontorstol til støvsuging. Vasking får du ta med mopp og sprayflaske med noe såpe. Anonymous poster hash: 1a6b6...e91
Cordelia Skrevet 2. mai 2015 #10 Skrevet 2. mai 2015 Får jo sånne enkle vasketraller til å sette vaskebøtta på. Skader ikke heller ikke å ta en kikk på Enklere Liv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå