Trilletralle Skrevet 26. april 2015 #1 Skrevet 26. april 2015 (endret) *slettet* Endret 2. mai 2015 av Trilletralle
Biloba Skrevet 26. april 2015 #2 Skrevet 26. april 2015 Det er vel 12 år barnet skal være for å bli hørt. Jeg vil tro at din side står sterkt i en evt rettssak nå, og at det vil være negativt for barnet å flytte fra en så godt tilrettelagt tilværelse, og at det vil ta tid for far å bygge opp noe tilsvarende, og i tillegg er det så mange faktorer som far ikke kan kontrollere, som hvordan barnet vil vanlig tatt imot sosialt. Barnet ser kanskje for seg at livet med far vil bety helgeforhold hele tiden, hvilket er lite realistisk. Høres ut som du står på for barnet ditt og at du ikke er lett å erstatte her.
Trilletralle Skrevet 26. april 2015 Forfatter #3 Skrevet 26. april 2015 Ja det er det jeg mener med at h*n ikke forstår konsekvensene. Jeg tror nemlig ikke at barnet mitt i stor nok grad forstår at hverdagen vil innhente de også hos far. At lekser må gjøres der, at det VIL bli pressede situasjoner når man har dårlig tid, og at h*n ikke kan få viljen sin hele tiden. (Det får h*n nok heller ikke hos far, men da er tiden til å løse konfliktene helt anderledes i helgene enn kontra når man er stresset og skal på jobb/skole) Men det som bekymrer meg aller mest er jo om barnet skulle komme på en skole hvor h*n blir mobbet og plaget fordi h*n er anderledes :( Her kjenner alle barnet mitt, og aksepterer det!
duplexx Skrevet 26. april 2015 #4 Skrevet 26. april 2015 Hvorfor i all verden vil far at barnet skal flytte? Fordi barnet selv har sagt det? Hva sier barnet til deg når du spør?
minister-mio Skrevet 26. april 2015 #5 Skrevet 26. april 2015 Her må det taes hensyn til barnets modenhet når h'n sier h'n vil flytte. Høres ut som en dårlig idé å flytte barnet. Kanskje far heller kan få mer samvær?
Trilletralle Skrevet 26. april 2015 Forfatter #6 Skrevet 26. april 2015 Far mener barnet ved flere anledninger har sagt at det vil flytte til han. Når jeg spør svaret barnet litt difust, med at ja det kunne kanskje vært moro. Men når jeg spør om h*n ville likt å bytte skole, så svarer h*n nei.. Så jeg vet ikke helt...
Trilletralle Skrevet 26. april 2015 Forfatter #7 Skrevet 26. april 2015 Bar bor så langt unna at det er vanskelig å utvide samværet noe spesielt mere. Han har også fått lov å få det meste av ferier så sant vi ikke har konkrete planer. Så jeg føler at jeg har gitt han mye av hva jeg KAN gi..
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #8 Skrevet 26. april 2015 Er det mulig å få til en avtale med skolen der far bor om å la barnet gå der 2-3 uker? Sånn at h'n får testet ut hvordan hverdagene med far er. Kanskje merker h'n raskt at h'n trives best hos deg, så slipper dere rettsak og alt det styret der. Anonymous poster hash: f8be3...c84
Trilletralle Skrevet 26. april 2015 Forfatter #9 Skrevet 26. april 2015 Jeg vil tro at det tar lenger tid enn 2-3 uker å komme seg ordentlig i gang. Og problemene vil nok ikke dukke opp SÅ fort..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå