AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #1 Skrevet 26. april 2015 Hei. Jeg lurer på om noen her inne kan ha peiling på dette med forkjøpsrettsgebyr. Vi har nettopp kjøpt en OBOS-leilighet, men vi kjøpte den før visning, og det var derfor ingen andre som var med i hverken budrunde, eller meldte forkjøpsrett. Samboeren min var altså den eneste som var interessert, og selv om han er OBOS-medlem, så trengte han ikke å bruke forkjøpsretten. Må vi da likevel betale det forkjøpsrettsgebyret på rundt 5000 kr da? Anonymous poster hash: b5961...3cf
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #2 Skrevet 26. april 2015 Les reglene på den delen av OBOS-landsdelen du tilhører. Ingen bruk av forkjøpsrett, nrmalt ingen gebyr. Men du gir for lite info, ts!Anonymous poster hash: bf2f5...e44
Musaleem Skrevet 26. april 2015 #3 Skrevet 26. april 2015 Sannsynligvis ikke. Jeg meldte forkjøp på egen bolig, men da det ikke var andre budgivere enn meg, var det heller aldri nødvendig å benytte seg av den. Betalte derfor ikke gebyr.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #4 Skrevet 26. april 2015 Tror Obos meglerne legger gebyret på kjøper/ forhåndsavklaring av forkjøpsrett - står i såfall opplyst i meglerens prospekt. Ved fast pris tilkommer det ikke gebyr, dersom f.rett ikke blir benyttet. Anonymous poster hash: 4c6c6...574
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå