AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #1 Skrevet 26. april 2015 Jeg vant en sak mot utleier fordi han nektet å rette opp en mangel. Han har store midler så han bare lente seg tilbake, engasjerte advokat som tok seg av all jobben, mens jeg måtte gjøre all jobben selv, det var en Stor påkjenning. Nå vil ha ta saken inn i tingretten. Han har jo store midler, han har advokat som tar seg av saken så hvorfor ikke. Jeg har ikke råd til advokat, jeg må selvrepresentere meg, igjen Stor påkjenning. Jeg lurer på følgende: Er ikke min tid like mye verd som alle andres? Hans, advokatens....Hva med all påkjenningen selv om dette er en husleiesak. Jeg har hørt det ikke finne noe som heter oppreisning i husleiesaker. Men burde ikke jeg også få noe for all arbeidet jeg legger inn i likhet med hans advokat? Han setter jo krav om saksomkostninger. Er ikke min tid like mye verd som hans? Anonymous poster hash: 3cf22...3c6
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #2 Skrevet 26. april 2015 ..mente å si at jeg vant i Husleietvistutvanget. Nå vil han overprøve i tingretten... Anonymous poster hash: 3cf22...3c6
poppy Skrevet 26. april 2015 #3 Skrevet 26. april 2015 Du har krav på fri rettshjelp om du oppfyller kravene for det.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #4 Skrevet 26. april 2015 Du har krav på fri rettshjelp om du oppfyller kravene for det. Har sjekket. Har ikke det. Jeg må nok gjøre alt selv. Anonymous poster hash: 3cf22...3c6
Gjest Blondie65 Skrevet 26. april 2015 #5 Skrevet 26. april 2015 Du kan kreve saksomkostninger - skriv timelister. Sjekk også om du kan kreve dagmulkter fra eventuelt seier i tingretten til mangel er utbedret. Fremsette gjerne krav om dagmulkter med en gang. Jeg vil anbefale deg at du rådfører deg med advokat for noe kunnskap om hva du kan kreve.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #6 Skrevet 26. april 2015 Du kan kreve saksomkostninger - skriv timelister. Sjekk også om du kan kreve dagmulkter fra eventuelt seier i tingretten til mangel er utbedret. Fremsette gjerne krav om dagmulkter med en gang. Jeg vil anbefale deg at du rådfører deg med advokat for noe kunnskap om hva du kan kreve. Hei Takk for svar. Kan jeg kreve saksomkostninger dekket for arbeidet jeg gjorde i HTU når jeg ikke krevde det den gangen. Denne jobben var omfattende. Altså for det arbeidet NÅ? Anonymous poster hash: 3cf22...3c6
Gjest Blondie65 Skrevet 26. april 2015 #7 Skrevet 26. april 2015 HeiTakk for svar. Kan jeg kreve saksomkostninger dekket for arbeidet jeg gjorde i HTU når jeg ikke krevde det den gangen. Denne jobben var omfattende.Altså for det arbeidet NÅ? Anonymous poster hash: 3cf22...3c6 Jeg tenker at det må være lov å prøve.
slumkim Skrevet 26. april 2015 #8 Skrevet 26. april 2015 Jeg representerte meg selv i både tingretten og lagmannsretten, mot utleier m/ advokat, og fikk rundt 7-8000 i komp for arbeidet mitt pr runde. 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #9 Skrevet 26. april 2015 Jeg representerte meg selv i både tingretten og lagmannsretten, mot utleier m/ advokat, og fikk rundt 7-8000 i komp for arbeidet mitt pr runde. Hvordan ba du om det? Oppga du timelønn eller hvordan la du frem dette kravet? Anonymous poster hash: 3cf22...3c6
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #10 Skrevet 26. april 2015 Hvordan ba du om det? Oppga du timelønn eller hvordan la du frem dette kravet? Anonymous poster hash: 3cf22...3c6 Mente timelister... Anonymous poster hash: 3cf22...3c6
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #11 Skrevet 26. april 2015 Jeg representerte meg selv i både tingretten og lagmannsretten, mot utleier m/ advokat, og fikk rundt 7-8000 i komp for arbeidet mitt pr runde. ...Mente timeliste... Anonymous poster hash: 3cf22...3c6
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #12 Skrevet 26. april 2015 Du bør egentlig heller vurdere om det ikke er verdt å finne seg ett annet sted å bo. Til syvende og sist er det ikke huseier som taper på dette, han kan jo bare si deg opp når du er for mye trøbbel. Og hva om du faktisk må betale hans om kostninger, han kan anke enda en gang, har du råd til det? Da snakker vi flere titusener av kroner.Anonymous poster hash: ba269...a6f 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #13 Skrevet 26. april 2015 Du bør egentlig heller vurdere om det ikke er verdt å finne seg ett annet sted å bo. Til syvende og sist er det ikke huseier som taper på dette, han kan jo bare si deg opp når du er for mye trøbbel. Og hva om du faktisk må betale hans om kostninger, han kan anke enda en gang, har du råd til det? Da snakker vi flere titusener av kroner.Anonymous poster hash: ba269...a6f Det er ikke så enkelt. Det er så klart en grunn til at man går så langt. Vil helst ikke gå inn på det Noen som kan hjelpe med det jeg lurer på? Anonymous poster hash: 3cf22...3c6
Gjest Blondie65 Skrevet 26. april 2015 #14 Skrevet 26. april 2015 Du bør egentlig heller vurdere om det ikke er verdt å finne seg ett annet sted å bo. Til syvende og sist er det ikke huseier som taper på dette, han kan jo bare si deg opp når du er for mye trøbbel. Og hva om du faktisk må betale hans om kostninger, han kan anke enda en gang, har du råd til det? Da snakker vi flere titusener av kroner.Anonymous poster hash: ba269...a6f Få høre: med hvilken saklig begrunnelse skal husverten si TS opp, når han allerede har tapt en sak i en rettsinstans? Jeg kan ikke huske at "brysom" er med som en saklig grunn for oppsigelse i husleieloven.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #15 Skrevet 26. april 2015 Få høre: med hvilken saklig begrunnelse skal husverten si TS opp, når han allerede har tapt en sak i en rettsinstans? Jeg kan ikke huske at "brysom" er med som en saklig grunn for oppsigelse i husleieloven. Den gode gamle "bruke boligen selv" funker fint. Ellers kan jo en sak i rettssystemet trekkes ut i år, og før eller siden går jo kontrakten til ts ut. Hvorfor hun gidder å bo med en slik utleier forstår jeg ikke, og ikke minst kan hun bli livsvarig gjeldsslave om hun må betale alle hans omkostninger i flere rettsinstanser.Anonymous poster hash: ba269...a6f
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #16 Skrevet 26. april 2015 Du har krav på fri rettshjelp om du oppfyller kravene for det. I utkastelsessaker, men ikke i hvilke som helst saker om en mangel. Anonymous poster hash: 65eb6...e51 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #17 Skrevet 26. april 2015 Hadde vi ikke en tråd på denne saken om anke for noen dager siden, fredag? Eller deromkring? Anonymous poster hash: 65eb6...e51 1
Gjest Blondie65 Skrevet 27. april 2015 #18 Skrevet 27. april 2015 Den gode gamle "bruke boligen selv" funker fint. Ellers kan jo en sak i rettssystemet trekkes ut i år, og før eller siden går jo kontrakten til ts ut. Hvorfor hun gidder å bo med en slik utleier forstår jeg ikke, og ikke minst kan hun bli livsvarig gjeldsslave om hun må betale alle hans omkostninger i flere rettsinstanser.Anonymous poster hash: ba269...a6f Foreløpig har hun vunnet. Jeg tviler vel også på at "gode gamle bruke boligen selv" vil fungere overfor en bevisst og kampvillig leietaker som TA. Ikke alle kontrakter er tidsbegrensede, vet du. Noen er på ubestemt tid, og da skal det litt til før man har gyldig oppsigelse.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #19 Skrevet 27. april 2015 TS her " Å bruke boligen selv" vil ikke kunne gjelde her da dette er en virksomhet og utleier har flere 10-talls av andre boliger han evt kan bruke. Det hadde vært annerledes om dette var privat. Anonymous poster hash: 3cf22...3c6 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #20 Skrevet 27. april 2015 ..Jeg mente at utleier er en virksomhet. JEG leier leilighet. Anonymous poster hash: 3cf22...3c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå