Gå til innhold

Hund med i butikk?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Herregud for ett "problem".. Steng bare katten inn på badet eller noe da.

Anonymous poster hash: 92e90...b10
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest anonym2233
Skrevet

Det er faktisk ikke lov å gå i fra hund på den måten.

Når du vil ts skal følge reglene bør du ikke foreslå ting som faktisk heller ikke er lov.

Anonymous poster hash: 4f246...869

Hvis du sikter til dette med stram bånd , så beklager jeg at det ble tolket feil.

Du setter jo bikkja i bånd uansett, til en stolpe eller noe.

Det er vel ikke ulovlig?

Det jeg kun er opptatt av,og svarte på først og fremst på er at det kun er tillatt med førerhunder.

Veldig enkelt og greit. :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du sikter til dette med stram bånd , så beklager jeg at det ble tolket feil.

Du setter jo bikkja i bånd uansett, til en stolpe eller noe.

Det er vel ikke ulovlig?

Det jeg kun er opptatt av,og svarte på først og fremst på er at det kun er tillatt med førerhunder.

Veldig enkelt og greit. :)

Nei, jeg sikter til å gå i fra en hund uten oppsyn. Det er faktisk ikke lov.

Skrevet

Butikker har strenge regler fra mattilsynet. Tar du med hunden, så blir du kastet ut. Det er kun førerhunder som er tillatt. La den være hjemme.

Skrevet

Glemte å nevne at på den bensinstasjonen jeg skal på, har ingen "hunder forbudt" skilt på døren. Eller i nærheten av inngangen. Trur dere da det er lov?

Og ja, det er hundetyver, de har vært flere plasser i Norge, og nå har de kommet til min by.

Ts

Anonymous poster hash: e4859...34c

Hjelper ikke. Dyr er ikke lov.

• Liker 1
Gjest anonym2233
Skrevet

Nei, da er det vel ikke lov. Tråden handler uansett om det er tillatt med hund i butikk eller ei, og der er svaret nei.

Skrevet

Nei, da er det vel ikke lov. Tråden handler uansett om det er tillatt med hund i butikk eller ei, og der er svaret nei.

Joda, det er intet generelt forbud mot å ta bikkja med på jernvaren eller i klesbutikk. Det er i lokale det selges, serveres eller tilberedes mat det etter mattilsynets forskrifter er forbudt å ta med inn dyr, med unntak av tjenestehund.

• Liker 1
Skrevet

Som mange andre sier, steng katten inne på et rom imens. Eller bikkja. Jeg har hund selv, men jeg velger å gå først en tur med han før jeg går på butikken, eller omvendt - butikken først, så tur med han. De som går tur med hunden til butikken, og binder den fast utfor der, er for å spare seg en gåtur med den synes jeg.. Synes det er altfor risikabelt, hvem som helst kan ta den eller et barn kan komme til å løpe mot den og bli bitt mens man er inne i butikken.

Jeg jobber i daglivarebutikk, og ser ofte jenter/damer med små hunder under armen komme inn på butikken med den. Jeg synes det er ekkelt, men jeg må faktisk si til dem at de kan ikke ta den med inn på butikken her. Sier det alltid med et smil, og så husker de til neste gang.. som regel.. ;)

Vet ikke med andre butikker, men av hensyn for de som er allergiske og redd for hunder velger jeg å ikke ta min hund med inn :)

Sååå kort sagt; gå tur med hunden, gå hjem, ta katten (eller hunden) inn på et rom, lukk døren, gå på butikken :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke lov å ta med hund inn på en bensinstasjon. Uansett hva bensinstasjonen selv måtte mene så selger de mat der, og da er det kun førerhund som er lov.

Du kan derimot ta med penger cash og stille deg utenfor stasjonen, så stopper du noen som er på tur inn og spør dem pent om å handle for deg mot litt tips. Eventuelt kanskje de ansatte kan gjøre det dersom det ikke er noen kunder i butikken og de begynner å lure på hvorfor du står der og glor. Vær løsningsorientert.

Anonymous poster hash: 2ba6b...5ac

Skrevet

Tull, vis meg loven. Den er ikke hjelpesløs i bånd

Skrevet (endret)

Det er forskjellig fra butikk til butikk hva de tillater og ikke. Jeg jobber på en matbutikk og vi har kunder som tar med små hunder inn i butikken. Det er vel mot loven, men tydeligvis er det ikke alle som følger den. Men vi sier ihvertfall ikke noe på det. Så lenge de bærer hunden og ikke lar den løpe rundt på gulvet. Mange butikker ville nok ikke tillatt dette, og vi burde heller ikke gjøre det. Men for oss er det helt greit :)

Endret av Taklampe
AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjellig fra butikk til butikk hva de tillater og ikke. Jeg jobber på en matbutikk og vi har kunder som tar med små hunder inn i butikken. Det er vel mot loven, men tydeligvis er det ikke alle som følger den. Men vi sier ihvertfall ikke noe på det. Så lenge de bærer hunden og ikke lar den løpe rundt på gulvet. Mange butikker ville nok ikke tillatt dette, og vi burde heller ikke gjøre det. Men for oss er det helt greit :)

Det bør dere absolutt ta tak i, for om Mattilsynet oppdager dette kan dere få kraftige sanksjoner. Det er ikke butikkens eget valg.

Anonymous poster hash: c738f...95b

Skrevet

Det hadde altså vært helt ok om jeg bar min hund på 40 kilo inn på butikken? Regner med at det gjelder alle som klarer å bære hunden sin?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal man ikke få lov til å ta med en liten hund på 5-6 kg inn på butikken? Jeg tviler på at hunden er mer skitten enn de andre folka som handler der. Tro meg, jeg jobber i dagligvare og ser mange folk med skitne og sotete hender som tar på masse frukt og brød de ikke skal ha med bare hender... Folk er faktisk jævlig ekle... Hvorfor kan ikke mattilsynet komme med en regel for de bilmekanikerne som ikke klarer å vaske fingrene etter jobb? Eller barna som gnir snør utover epler og pærer?

Så lenge man bærer hunden og ikke lar den være borti mat og andre mennesker, så bør det være en ganske grei sak. Jeg sier til folk at de kan la hundene være med så lenge de ikke bjeffer, tisser eller er borti mat, og det har heller aldri skjedd. Hundeeiere forstår alvoret med å ta med hunden inn, og vi ansatte forstår at det er mange crazy folk der ute som kan stjele hunden og at hundeeier er takknemlig :)

Anonymous poster hash: ee11f...102
Skrevet

Sikkert helt greit frem til Matilsynet står på døren og gir dere bøter. Dere burde kutte det ut.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skal man ikke få lov til å ta med en liten hund på 5-6 kg inn på butikken? Jeg tviler på at hunden er mer skitten enn de andre folka som handler der. Tro meg, jeg jobber i dagligvare og ser mange folk med skitne og sotete hender som tar på masse frukt og brød de ikke skal ha med bare hender... Folk er faktisk jævlig ekle... Hvorfor kan ikke mattilsynet komme med en regel for de bilmekanikerne som ikke klarer å vaske fingrene etter jobb? Eller barna som gnir snør utover epler og pærer?

Så lenge man bærer hunden og ikke lar den være borti mat og andre mennesker, så bør det være en ganske grei sak. Jeg sier til folk at de kan la hundene være med så lenge de ikke bjeffer, tisser eller er borti mat, og det har heller aldri skjedd. Hundeeiere forstår alvoret med å ta med hunden inn, og vi ansatte forstår at det er mange crazy folk der ute som kan stjele hunden og at hundeeier er takknemlig :)

Anonymous poster hash: ee11f...102

Fordi det er mat der, enig i at det er mange ekle mennesker der ute - men sånn er nå reglene. Forøvrig, hvordan vet du at alle hunder er stuerene? Og så er det faktisk ufattelig mange mennesker som er superallergiske. Hvis folk ikke vil la bikkja stå ute, så la være å ta den med på butikken.

Skrevet

Det hadde altså vært helt ok om jeg bar min hund på 40 kilo inn på butikken? Regner med at det gjelder alle som klarer å bære hunden sin?

hihi klarer ikke bære min,men det finnes da trillebår !

• Liker 1
Skrevet

Ang hundetyver og barnekidnappere, google dette og "hvit varebil", så vil dere fort finne minst like mange artikler som bekrefter at dette dreier seg om en internasjonal myte.

Skrevet

Ja, som jeg skrev i innlegget "liten hund som bæres"

Skrevet

Sikkert helt greit frem til Matilsynet står på døren og gir dere bøter. Dere burde kutte det ut.

Det har du rett i. Men det er ikke noe jeg kan gjøre noe med :) Det er ikke jeg som bestemmer over denne butikken. Men for min del har det ikke noe å si.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...