Gå til innhold

Minimalistiske barnesko

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er på utkikk etter så naturlige sko som mulig til barnet mitt og lurer på om det er noen her som har merker eller modeller å anbefale?

Særlig sko til vinter, overgangen vinter/vår og støvler synes jeg er vanskelig å finne. Jeg ønsker ikke å bruke veldig stive sko eller sko med oppbygd hæl, hadde ikke trodd det skulle bli en så stor utfordring å finne barnesko som støtter en naturlig utvikling.

Anonymous poster hash: 1088e...677
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er på utkikk etter så naturlige sko som mulig til barnet mitt og lurer på om det er noen her som har merker eller modeller å anbefale? Særlig sko til vinter, overgangen vinter/vår og støvler synes jeg er vanskelig å finne. Jeg ønsker ikke å bruke veldig stive sko eller sko med oppbygd hæl, hadde ikke trodd det skulle bli en så stor utfordring å finne barnesko som støtter en naturlig utvikling. Anonymous poster hash:

1088e...677

Du trenger å snakke med helsesøster eller andre for å få kunskap om hva som er viktig for en barnefot med hensyn til skotøyetes oppbygging.

Nr kunnskap om dette mangler, så er dine formeninger og forventninger til sko ikke i takt med den kunnskap de som lager sko til barn har om hva som er viktig for små barneføtter som skal bruke skotøy!

Anonymous poster hash: d722a...f92

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger å snakke med helsesøster eller andre for å få kunskap om hva som er viktig for en barnefot med hensyn til skotøyetes oppbygging.

Nr kunnskap om dette mangler, så er dine formeninger og forventninger til sko ikke i takt med den kunnskap de som lager sko til barn har om hva som er viktig for små barneføtter som skal bruke skotøy!

Anonymous poster hash: d722a...f92

Både helsesøstre og fysioterapeuter anbefaler at barn går mest mulig barbeint. Hvor er da logikken i at de skal ha stive sko med tykk såle? Det naturlige vil være å bruke sko som gjør at foten kan bevege seg mest mulig likt som den gjør når man går uten sko (i Norge må man tross alt gå en del med sko når man er ute).

http://www.klikk.no/foreldre/baby/article599714.ece

http://www.theguardian.com/lifeandstyle/2010/aug/09/barefoot-best-for-children

Jeg er ikke TS, men lurer egentlig på det samme. Det finnes jo noe i "barfotsko"-merkene, men de jeg har sett er ganske dyre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsesøster, lege og fysioterapeut på vår helsestasjon anbefaler alle minimalistiske sko til barn, spesielt til de som nettopp har begynt å gå. Det er en grunn til at det anbefales at barn burde gå selvstendig i ihvertfall tre uker, men helst lenger, før man begynner å bruke sko. At man da skal plassere ungen i sko den knapt kan røre seg i er virkelig ikke logisk i det hele tatt.

Sko til tørre, varme og fine dager ser ikke ut til å være noe problem å få tak i, men så er det resten av året da. Så håper det er noen her som har anbefalinger! :tommel:

Mente ikke å skrive hovedinnlegget som anonym, men men (angrer allerede på denne setningen, vær så god og skyt meg for dårlig skovalg til kid'en!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt inspirert jeg nå, og tror jeg kjøper vivo barefoot til eldstejenta... Men vintersko og vantette tursko blir nok vanskeligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vivo barefoot produserte tidligere helt ned til størrelse 21. Så man kan fremdeles finne de på Ebay/amazon. Ellers så er det pediped grip n go og bobux first steps som er alle gode minimalistiske sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe erfaring med slike sko til de som akkurat har lært seg å gå, mulberrygal? Kjøper ikke sko til minsten før han slipper seg og går selv, men tenkte å finne ut hvilke jeg skal bestille når vi trenger dem. Det er jo en jungel der ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vivo barefoot produserte tidligere helt ned til størrelse 21. Så man kan fremdeles finne de på Ebay/amazon. Ellers så er det pediped grip n go og bobux first steps som er alle gode minimalistiske sko.

Takk for tips! Skal sjekke de andre merkene, men vet du om noen av dem har brukbare sko til vintersesongen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte bare stonz som vintersko med tovet lester og tynn ullsokk den første vinteren etter vår lærte seg å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...