Gå til innhold

Arendal er ranerbyen!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Tidligere har Arendal vært mest kjent som en harryby full av rasister - Arne Myrdal er vel den hittil mest kjente. I tillegg ble byen kjent gjennom den geniale serien i LilleLørdag.

Nå er to menn fra Arendal siktet for NOKAS-ranet i Stavanger. Begge er forøvrig kickboksere, men dét er underordnet.

Spørsmålet er: Hva er det med kulturen i Arendal som medfører at så stor del av populasjonen faktisk trekkes inn i slike ran? Jeg tror ikke det går an å skylde på psykiatrien, heller.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest22
Skrevet

Vet ikke helt hva jeg skal si , men jeg tør påstå at to stykker ikke er en så stor del av populasjonen . Disse mennneskene kunne like gjerne ha bodd i oslo , bergen osv ........det har ikke noe med arendal å gjøre . For å si det slik , det er ikke noe mere jævelskap her , enn det er andre plasser. Kan vel heller si at det ligger i tiden . Samme som det gjorde med myrdal og co . Så tenk litt mere før du kommer med slike påstander , se deg rundt , og da lengre enn nesa rekker.

Ha en fin dag

Skrevet

Bedehuskulturen skaper mye dævelskap.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jojo, men dette er vel å trekke kollekten litt langt...

Skrevet

Husk at de siktede det vises til, ikke er funnet skyldig i noe som helst. Trå forsiktig.

Kollektinndrivingen kan være "oppfordrende" nok den, i tilfeller der nyomvendte tøffinger får sin første oppgave på bedehuset. *Riste iltert med bøssen*

I sin alminnelighet om tilstanden i Arendal, må dere tenke på at byen hadde en Virkelig Storhetstid for 120 - 150 år siden, og var en av europas rikeste pr. hode. Etter rikdommen kommer forfallet, raskt forfall i 6 generasjoner setter sine spor.

Den firkantede byen rett over fylkesgrensa vestover har ingen storhetstid å vise til, og kjenner derfor heller ikke dekadensens stadier.

Hilsen en innflytta østlending.

Gjest Anonymous
Skrevet
Husk at de siktede det vises til, ikke er funnet skyldig i noe som helst. Trå forsiktig.

Kollektinndrivingen kan være "oppfordrende" nok den, i tilfeller der nyomvendte tøffinger får sin første oppgave på bedehuset. *Riste iltert med bøssen*

I sin alminnelighet om tilstanden i Arendal, må dere tenke på at byen hadde en Virkelig Storhetstid for 120 - 150 år siden, og var en av europas rikeste pr. hode. Etter rikdommen kommer forfallet, raskt forfall i 6 generasjoner setter sine spor.

Den firkantede byen rett over fylkesgrensa vestover har ingen storhetstid å vise til, og kjenner derfor heller ikke dekadensens stadier.

Hilsen en innflytta østlending.

Innflytta østlending? YUCK! Se og kom deg tilbake dit du kom fra, så skal vi heller vurdere å hjelpe deg der!

Selvsagt er de ikke funnet skyldige, men de har snakket seg så langt inn i dette begge to at de uansett vil bli dømt for noe. Mener jeg.

Litt historieundervisning: Den firkantede Juliusbyen rett over fylkesgrensa ble etablert av kong Christian i 1632 eller deromkring.

Hvordan? Jo, han tvangsflyttet folk fra...Arendal! Ikke rart mye går galt!

:ler:

Skrevet

Har du sett hvor utrolig stygg mye av Arendal er???? :o

.. folk derfra må jo bli syke i estetikken og dermed begår de desperate handlinger i ren affekt... Logisk, spør du meg. :wink:

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Hadde jeg vært nødt til å snakke og høre på en så stygg dialekt, ser jeg ikke bort fra at jeg hadde blitt kriminell jeg og.

Gjest Anonymous
Skrevet

Støtter de to siste innleggene, endelig noen som tar tråden på tilstrekkelig alvor!

Skrevet
Støtter de to siste innleggene, endelig noen som tra tråden på tilstrekkelig alvor!

*stolt over å gi alvor og tyngde til debatten* :sjarmor:

Gjest Anonymous
Skrevet

Rattlesnake er forresten utrolig raff i den fargen!

Og oransje og sort har alltid vært pent på tigre.

Skrevet
Rattlesnake er forresten utrolig raff i den fargen!

Jøss... er ordet "raff" i ferd med å få sin renessanse? Med unntak for en glipp eller sju i Portveien 2, har vel "raff" vært i dekning siden andre verdenskrig omtrent?

Skrevet

*neier igjen*

Må jeg få si at blått står fantastisk godt til signaturen din. Mine komplimenter.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes raff er et undervurdert ord. Det gir meg litt sånn Wam&Wennerødassosiasjoner...

...kan'ke du snurpe igjen smella di, du maaaaser jo som et lokk'motiv!

Og...ikke si det til rattlesnack, men egentlig gir jo fargen hans assosiasjoner til samme epoke...

Skrevet

Enig!

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Og...ikke si det til rattlesnack, men egentlig gir jo fargen hans assosiasjoner til samme epoke...

Tar det som et kompliment.

Skrevet

Innflytta østlending? YUCK! Se og kom deg tilbake dit du kom fra, så skal vi heller vurdere å hjelpe deg der!

Selvsagt er de ikke funnet skyldige, men de har snakket seg så langt inn i dette begge to at de uansett vil bli dømt for noe. Mener jeg.

Litt historieundervisning: Den firkantede Juliusbyen rett over fylkesgrensa ble etablert av kong Christian i 1632 eller deromkring.

Hvordan? Jo, han tvangsflyttet folk fra...Arendal! Ikke rart mye går galt!

Ja jeg vet at Kong Kvart var her og hentet noen ressurser for å bygge litt. Og du kaller Arendal en ranerby?

Ikke det at jeg har noe i mot dyrepassere, dere er bare så uimotsigelig kule og ærgjerrige, kort sagt de perfekte fiender. :tunge1:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...