Gjest Anonymous Skrevet 25. august 2004 #1 Skrevet 25. august 2004 Tidligere har Arendal vært mest kjent som en harryby full av rasister - Arne Myrdal er vel den hittil mest kjente. I tillegg ble byen kjent gjennom den geniale serien i LilleLørdag. Nå er to menn fra Arendal siktet for NOKAS-ranet i Stavanger. Begge er forøvrig kickboksere, men dét er underordnet. Spørsmålet er: Hva er det med kulturen i Arendal som medfører at så stor del av populasjonen faktisk trekkes inn i slike ran? Jeg tror ikke det går an å skylde på psykiatrien, heller.
Gjest gjest22 Skrevet 25. august 2004 #2 Skrevet 25. august 2004 Vet ikke helt hva jeg skal si , men jeg tør påstå at to stykker ikke er en så stor del av populasjonen . Disse mennneskene kunne like gjerne ha bodd i oslo , bergen osv ........det har ikke noe med arendal å gjøre . For å si det slik , det er ikke noe mere jævelskap her , enn det er andre plasser. Kan vel heller si at det ligger i tiden . Samme som det gjorde med myrdal og co . Så tenk litt mere før du kommer med slike påstander , se deg rundt , og da lengre enn nesa rekker. Ha en fin dag
Gjest Anonymous Skrevet 25. august 2004 #4 Skrevet 25. august 2004 Bedehuskulturen skaper mye dævelskap. Jojo, men dette er vel å trekke kollekten litt langt...
Sander Skrevet 26. august 2004 #5 Skrevet 26. august 2004 Husk at de siktede det vises til, ikke er funnet skyldig i noe som helst. Trå forsiktig. Kollektinndrivingen kan være "oppfordrende" nok den, i tilfeller der nyomvendte tøffinger får sin første oppgave på bedehuset. *Riste iltert med bøssen* I sin alminnelighet om tilstanden i Arendal, må dere tenke på at byen hadde en Virkelig Storhetstid for 120 - 150 år siden, og var en av europas rikeste pr. hode. Etter rikdommen kommer forfallet, raskt forfall i 6 generasjoner setter sine spor. Den firkantede byen rett over fylkesgrensa vestover har ingen storhetstid å vise til, og kjenner derfor heller ikke dekadensens stadier. Hilsen en innflytta østlending.
Gjest Anonymous Skrevet 27. august 2004 #6 Skrevet 27. august 2004 Husk at de siktede det vises til, ikke er funnet skyldig i noe som helst. Trå forsiktig. Kollektinndrivingen kan være "oppfordrende" nok den, i tilfeller der nyomvendte tøffinger får sin første oppgave på bedehuset. *Riste iltert med bøssen* I sin alminnelighet om tilstanden i Arendal, må dere tenke på at byen hadde en Virkelig Storhetstid for 120 - 150 år siden, og var en av europas rikeste pr. hode. Etter rikdommen kommer forfallet, raskt forfall i 6 generasjoner setter sine spor. Den firkantede byen rett over fylkesgrensa vestover har ingen storhetstid å vise til, og kjenner derfor heller ikke dekadensens stadier. Hilsen en innflytta østlending. Innflytta østlending? YUCK! Se og kom deg tilbake dit du kom fra, så skal vi heller vurdere å hjelpe deg der! Selvsagt er de ikke funnet skyldige, men de har snakket seg så langt inn i dette begge to at de uansett vil bli dømt for noe. Mener jeg. Litt historieundervisning: Den firkantede Juliusbyen rett over fylkesgrensa ble etablert av kong Christian i 1632 eller deromkring. Hvordan? Jo, han tvangsflyttet folk fra...Arendal! Ikke rart mye går galt!
Suzy Skrevet 27. august 2004 #7 Skrevet 27. august 2004 Har du sett hvor utrolig stygg mye av Arendal er???? :o .. folk derfra må jo bli syke i estetikken og dermed begår de desperate handlinger i ren affekt... Logisk, spør du meg.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 27. august 2004 #8 Skrevet 27. august 2004 Hadde jeg vært nødt til å snakke og høre på en så stygg dialekt, ser jeg ikke bort fra at jeg hadde blitt kriminell jeg og.
Gjest Anonymous Skrevet 27. august 2004 #9 Skrevet 27. august 2004 Støtter de to siste innleggene, endelig noen som tar tråden på tilstrekkelig alvor!
Suzy Skrevet 27. august 2004 #10 Skrevet 27. august 2004 Støtter de to siste innleggene, endelig noen som tra tråden på tilstrekkelig alvor! *stolt over å gi alvor og tyngde til debatten*
Gjest Anonymous Skrevet 27. august 2004 #11 Skrevet 27. august 2004 Rattlesnake er forresten utrolig raff i den fargen! Og oransje og sort har alltid vært pent på tigre.
Ingeborg Skrevet 27. august 2004 #12 Skrevet 27. august 2004 Rattlesnake er forresten utrolig raff i den fargen! Og oransje og sort har alltid vært pent på tigre. Jøss... er ordet "raff" i ferd med å få sin renessanse? Med unntak for en glipp eller sju i Portveien 2, har vel "raff" vært i dekning siden andre verdenskrig omtrent?
Suzy Skrevet 27. august 2004 #13 Skrevet 27. august 2004 Og oransje og sort har alltid vært pent på tigre. *neier igjen* Må jeg få si at blått står fantastisk godt til signaturen din. Mine komplimenter.
Gjest Anonymous Skrevet 27. august 2004 #14 Skrevet 27. august 2004 Jeg synes raff er et undervurdert ord. Det gir meg litt sånn Wam&Wennerødassosiasjoner... ...kan'ke du snurpe igjen smella di, du maaaaser jo som et lokk'motiv! Og...ikke si det til rattlesnack, men egentlig gir jo fargen hans assosiasjoner til samme epoke...
Nelle Skrevet 27. august 2004 #15 Skrevet 27. august 2004 Bedehuskulturen skaper mye dævelskap. Enig!
Gjest Devil's Spawn Skrevet 27. august 2004 #16 Skrevet 27. august 2004 Og...ikke si det til rattlesnack, men egentlig gir jo fargen hans assosiasjoner til samme epoke... Tar det som et kompliment.
Sander Skrevet 27. august 2004 #17 Skrevet 27. august 2004 Innflytta østlending? YUCK! Se og kom deg tilbake dit du kom fra, så skal vi heller vurdere å hjelpe deg der! Selvsagt er de ikke funnet skyldige, men de har snakket seg så langt inn i dette begge to at de uansett vil bli dømt for noe. Mener jeg. Litt historieundervisning: Den firkantede Juliusbyen rett over fylkesgrensa ble etablert av kong Christian i 1632 eller deromkring. Hvordan? Jo, han tvangsflyttet folk fra...Arendal! Ikke rart mye går galt! Ja jeg vet at Kong Kvart var her og hentet noen ressurser for å bygge litt. Og du kaller Arendal en ranerby? Ikke det at jeg har noe i mot dyrepassere, dere er bare så uimotsigelig kule og ærgjerrige, kort sagt de perfekte fiender.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå