Gå til innhold

Hva vil dere ha gjort før fylte 30?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sitter og funderer litt på hvor jeg er og hva jeg vil. Jeg er en jente på 23 med samboer og hund. Eier 50% av en leilighet og er ferdig med bachelor til høsten. Det er veldig mye jeg vil gjøre og jeg synes det hadde vært gøy med en liten liste samt se hva andre tenker!

Derfor lager jeg en tråd der man kan skrive hva man vil ha gjort/oppnådd før man fyller 30! Grunnen til dette er fordi jeg kjenner meg litt lei av livet generelt nå og ønsker å lage en liten liste så jeg har noe å jobbe frem mot og glede meg til.

Hva jeg ønsker å ha gjort før jeg blir 30:

- Tatt master

- Ha en god og trygg jobb jeg trives i

- Giftet meg med samboeren min

- Reist "jorda rundt" i 3-6 måneder

- Tatt førerkortet

- Betalt ned min andel av boliglånet

- Fått 1-2 barn

- Bodd i utlandet (eventuelt kombinert med masterstudier i ett semester)

Anonymous poster hash: 1c3d4...ee7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fullført utdannelse og skaffet en trygg jobb.

Kommet inn på boligmarkedet.

Det er i grunnen alt. Resten er avhengig av disse to og livets gang.

Anonymous poster hash: f771c...afb
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror du blir skuffa om du holder deg til den lista der TS. Med mindre du har en godt betalt jobb så du får råd til den reisen og som samtidig gir deg fri i 6 mnd.

Mitt mål: Gå på strippeklubb/sexklubb, bare sånn for å titte av nysgjerrighet. Syns ikke det passer seg når man er en gammel kjerring/gubbe.
+ bevare helsa, det er det viktigste for meg.

Anonymous poster hash: eee5c...ea1
  • Liker 1
Gjest Sunhands
Skrevet

Sitter og funderer litt på hvor jeg er og hva jeg vil. Jeg er en jente på 23 med samboer og hund. Eier 50% av en leilighet og er ferdig med bachelor til høsten. Det er veldig mye jeg vil gjøre og jeg synes det hadde vært gøy med en liten liste samt se hva andre tenker! Derfor lager jeg en tråd der man kan skrive hva man vil ha gjort/oppnådd før man fyller 30! Grunnen til dette er fordi jeg kjenner meg litt lei av livet generelt nå og ønsker å lage en liten liste så jeg har noe å jobbe frem mot og glede meg til. Hva jeg ønsker å ha gjort før jeg blir 30:- Tatt master - Ha en god og trygg jobb jeg trives i - Giftet meg med samboeren min - Reist "jorda rundt" i 3-6 måneder - Tatt førerkortet - Betalt ned min andel av boliglånet - Fått 1-2 barn - Bodd i utlandet (eventuelt kombinert med masterstudier i ett semester) Anonymous poster hash: 1c3d4...ee7

Ganske mye du vil rekke på den tiden. Man må ofte velge dessverre. Jeg har valgt reise fremfor boliglån og master fremfor barn. Har ikke blitt gift heller.. Kanskje innen jeg blir 40? :)

Skrevet

- Jeg vil reise

- Eie hus/leilighet

- Være i god fysisk form

- Ha en jobb jeg trives i (en av de største målene/ønskene)

- Ha 1-2 barn

AnonymBruker
Skrevet

-Blitt ferdig med master

-Få komt inn på boligmarkedet og få tak i en midlertidig leilighet

-Fått en pepepinne på hva slags men jeg ønsker å ende opp med

Anonymous poster hash: d1fd6...8ea
AnonymBruker
Skrevet

Snakk om å få folk til å føle seg mislykket. Jeg har klart ett av de der. :\

Anonymous poster hash: 4c8da...1df
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 30 år og merker at listen til TS virker litt frastøtende på meg. Du skal klare alt det der på syv år?! Husk at livet er ikke over ved fylte 30.

-

Jeg eier egen bolig og har jobb og førerkort. Singel etter et langvarig forhold. Og livet mitt er faktisk herlig.

Anonymous poster hash: 54553...7cd

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Sitter og funderer litt på hvor jeg er og hva jeg vil. Jeg er en jente på 23 med samboer og hund. Eier 50% av en leilighet og er ferdig med bachelor til høsten. Det er veldig mye jeg vil gjøre og jeg synes det hadde vært gøy med en liten liste samt se hva andre tenker!

Derfor lager jeg en tråd der man kan skrive hva man vil ha gjort/oppnådd før man fyller 30! Grunnen til dette er fordi jeg kjenner meg litt lei av livet generelt nå og ønsker å lage en liten liste så jeg har noe å jobbe frem mot og glede meg til.

- Tatt master

- Tatt førerkortet

- Fått 1-2 barn

det var jammen ingen beskjeden liste, fint å ha mål da

Anonymous poster hash: 74436...43a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det var ikke meningen å tråkke på noen og jeg er fullt klar over at folk er forskjellig og har ulike mål / ikke gidder å ha mål, men lever i nuet. Jeg er også realistisk og skjønner at det er mye i listen min som kanskje ikke vil være mulig å oppfylle på 7 år - og det er helt okei.

Var på jobb når jeg lagde den og som sagt er jeg på et stadie der jeg er ganske lei og tiltaksløs. Jobber 150% for å nå et pe av de økonomiske målene jeg har satt meg og ville prøve å motivere meg selv og få litt "boost" igjen.

Så beklager igjen hvis jeg har tråkket på noen sine tær. Denne listen har gitt meg mer motivasjon i alle fall. Nå skal jeg ut og kose meg i solen! Ha en fin dag!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns da det er helt greit at TS har en "ambisiøs" liste. Hun har jo tydeligvis rukket veldig mye allerede når hun eier bolig og har en bachelor snart.

Jeg er 25 og har vel fått gjort en del av det jeg vil, som å fullføre master og reist mye. Men gjenstår jo en god del!

- Få meg kjæreste

- Komme inn på boligmarkedet

- Få en relevant jobb jeg trives med

- Muligens få hund

Anonymous poster hash: 4ee52...d8f
Gjest Saxofon
Skrevet

"Fylle 29"

Neida, jeg skal være ferdig med bachelor. Eie en bil. Kjøpe et hus. Leve livet slik jeg vil leve det og ikke etter andres pipe.

AnonymBruker
Skrevet

- Tatt master

- Tatt førerkortet

- Fått 1-2 barn

Det eneste jeg har klart av de der, er å ta lappen, og jeg er godt over 40.

Jeg er veldig fornøyd med den lappen da!

Anonymous poster hash: 52b3a...51c

Skrevet

Snakk om å få folk til å føle seg mislykket. Jeg har klart ett av de der. :\ Anonymous poster hash: 4c8da...1df

Men har du hatt samme ønskene i livet ditt? Har du jobbet målrettet mot en slik liste som Ts, med akkurat de samme punktene på? Er hennes ønsker noe du ser på som viktig å ha gjort før du fyller et vist antall år?

Jeg føler meg ikke mislykket og er over 30 og har ikke "oppnådd" halve listen hennes en gang. Å få 2 barn, og å gifte meg er ting jeg ikke ønsker meg, så langt i fra som det helst er mulig, men så trenger ikke alle å ha de samme ønskene i livet heller.

Alle må ikke ha samme liste, og det er jo helt urimelig å være vellykket eller mislykket i livet basert på hva andre ønsker seg.

Livet forandrer seg etterhvert har jeg lært meg, planene jeg la som 17 åring er i dag veldig forandret heldigvis. Livet mitt er bra, det har jeg hatt som mål alltid, å ha et bra liv som inneholder mye livskvalitet. Har jeg det når jeg blir 40, 50, 60+ så er livet vellykket, om det innebærer en rosa Cadillac, en papegøye og en villa eller andre ting som kanskje står på ts sin liste innen en gitt dato, det er ikke så nøye.

• Liker 1
Gjest Daenerys
Skrevet

Tråden er ryddet for selvmordstanker. Utdrag fra reglene:

Selvmordstanker, selvskadingsmetoder og tanker om spiseforstyrrelser. Vi ønsker på ingen måte å tabubelegge disse temaene, og forstår at mange kan ha behov for å skrive om problemene sine. Samtidig kan vi i Kvinneguiden ikke vite hvem som har kompetanse til å hjelpe. Derfor vil slike tråder kunne bli stengt, og vi henviser til steder der man kan prate med noen som har kompetanse til å håndtere slike situasjoner. Se dette innlegget for utfyllende forklaring.

Daenerys, mod.

Skrevet

Syntes det er helt fint å ha høye mål, bare man ikke blir kjempeskuffet over seg selv om man ikke når dem. Jeg tar i alle fall ikke TS sine mål som noen kritikk av mitt liv, mine mål er jo forskjellig fra dine :) Mitt mål er å bli gravid (eller egentlig skal dette aller helst skje når jeg er 31, "knipse med fingene :P "). Kjøpe oss ny bil (slik at denne eventuelle ungen også får plass. Betale ned masse ekstra ned på boliglåntet. Bytte jobb, slik at jeg slipper å pendle så mye.

Gjest Jean Valjean
Skrevet

Mye av det folk sier man vil gjøre før man fyller 30. Kan man fint gjøre når man har passert 30

Skrevet

Reist og opplevd mest mulig, før jeg fant drømmemannen min for så å stifte familie <3

AnonymBruker
Skrevet

Snakk om å få folk til å føle seg mislykket. Jeg har klart ett av de der. :\

Anonymous poster hash: 4c8da...1df

Det er ingen her på et forum som får deg til å være mislykket. Det er du SELV som lar deg bli misslykket.

Herregud, snakk om å skylle på andre. Du har selv ansvar for ditt eget liv.

Anonymous poster hash: b5214...dca

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...