AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #1 Skrevet 25. april 2015 Noen som har erfaring med skilte foreldre der den ene er suksessfull og den andre ikke. Tenker her på karriere, økonomi. Har du hatt slike foreldre? Hva er din erfaring? Er du i situasjonen selv - på den ene eller andre måten? Anonymous poster hash: 5ab48...4d6
Gjest Christina146 Skrevet 25. april 2015 #2 Skrevet 25. april 2015 (endret) Jeg har skilte foreldre. Min mor holder på med mastergrad nå, og har en stilling med stort ansvar i en etat(nylig forfremmet). Utdannet som økonom. Min far er utdannet elektriker, men jobber ikke med dette nå (jobber med noe datagreier jeg ikke har forstått helt, har med oljen å gjøre). Men han er utrolig smart. Jeg er like glad i dem begge to om det var det du ville frem til? Endret 25. april 2015 av Christina146
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #3 Skrevet 26. april 2015 Jeg er i en slik situasjon nå. Han har masse penger, jeg var hejmmeværende da vi var sammen og prøver nå å stable en karriere på beina. Heldigvis så ser barnefaren at det ikke lønner seg for barna om de må leve fattig hos meg og godt hos han, så han hjelper meg økonomisk. Jeg bor gratis i ett av hans hus og jeg fikk beholde bilen etc... han begtaler også for det meste for barna. Anonymous poster hash: b532c...ad6 4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #4 Skrevet 26. april 2015 Jepp meg det. Han har en sjefsstilling i et av de store oljefirmaene her i landet. Jeg falt i den klassiske være hjemme med barna fellen, og ble sittende uten det meste av materiell verdi. Fikk meg mange på trynet da far tok ungene med på luksusturer til utlandet, både shopping og cruise. Jeg klarte knapt å skrape sammen nok penger til å kjøre til venninnen min for å bo hos henne noen dager i ferien. Selvsagt begynte barna å sammenligne hva de fikk av far og meg. Jeg veide opp med å være tilstede for ungene. Ungene er nå større, og ser mer hvordan det var den gang. Dette året vil de faktisk være med meg på ferie selv om det betyr at de må betale selv. Anonymous poster hash: 12ad4...024 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #5 Skrevet 26. april 2015 Jeg har mastergrad, god jobb og god lønn. Eksmannen min er arbeidsledig og får liksom ikke noe dreis på livet sitt. Anonymous poster hash: 0f17b...46c
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #6 Skrevet 26. april 2015 Jeg vokste opp i en familie der min far hadde mye penger og min mor lite. Men har aldri tenkt over det før jeg ble voksen. Da jeg var barn satte jeg like stor pris på turene med mamma på familiehytta til bestemor og bestefar (veldig enkelt sommerhus) som jeg gjorde på turene til dyreparken i Kristiansand med pappa. Det var liksom bare naturlig Anonymous poster hash: db977...264 2
Gjest Saxofon Skrevet 26. april 2015 #7 Skrevet 26. april 2015 Ja har slike foreldre, hvor en jobber og den andre er hjemmeværende/ufør. Når jeg så konsekvensene av å gå hjemme og hva slags økonomisk grav man lager for seg selv så kom jeg meg opp og startet utdanning. Så jeg fikk et ekstra driv til å ikke være som den som går hjemme. 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #8 Skrevet 26. april 2015 Jeg har skilte foreldre, hvor mor ble uføretrygdet etter en ulykke da vi var små og far har jobbet mye og fått respektable jobber. Mor har slitt etterpå. Kjipe kjærester, mye alkohol og pillemisbruk, sikkert på grunn av smerter. Drikker fortsatt masse, kan drikke en flaske vodka alene på et døgn. Anonymous poster hash: 8e306...3ea
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #9 Skrevet 26. april 2015 Faren min hadde lite da han og moren min ble skilt, men han fikk etter hvert bra stillinger og veldig bra lønn, mens moren min aldri kom seg ut i skikkelig arbeid og vi fikk merke det i dagliglivet. Maten var sjelden spesielt ok, klær var det dårlig med og feriene ble veldig enkle og korte. Problemet var imidlertid at moren min insisterte på at hun skulle ha oss det meste av tiden til tross for at hun var mye syk, ofte deprimert, ikke hadde jobb og ikke hadde ressurser og krefter til å ta seg av oss, så vi hadde bare annen hver helg hos faren min, pluss halve ferien. Så den økonomiske urettferdigheten som etter hvert oppsto ble veid opp av en annen urettferdighet. Anonymous poster hash: ba791...186
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #10 Skrevet 26. april 2015 Jeg har skilte foreldre. Min mor holder på med mastergrad nå, og har en stilling med stort ansvar i en etat(nylig forfremmet). Utdannet som økonom. Min far er utdannet elektriker, men jobber ikke med dette nå (jobber med noe datagreier jeg ikke har forstått helt, har med oljen å gjøre). Men han er utrolig smart. Jeg er like glad i dem begge to om det var det du ville frem til? Da er jo begge suksessfulle hos deg da. Så du bidrar ikke med noe annet enn dårlig fordekt skryt i denne tråden. Anonymous poster hash: 22c2c...6f9 2
Gjest Christina146 Skrevet 26. april 2015 #11 Skrevet 26. april 2015 Da er jo begge suksessfulle hos deg da. Så du bidrar ikke med noe annet enn dårlig fordekt skryt i denne tråden. Anonymous poster hash: 22c2c...6f9 Vel, jeg tenker vel at min mor er mer suksessfull enn min far, med tanke på høyere utdannelse/studier. Men om det skulle være så store kontraster, tusler jeg stille ut av denne tråden..
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #12 Skrevet 26. april 2015 Noen som har erfaring med skilte foreldre der den ene er suksessfull og den andre ikke. Tenker her på karriere, økonomi. Har du hatt slike foreldre? Hva er din erfaring? Er du i situasjonen selv - på den ene eller andre måten? Anonymous poster hash: 5ab48...4d6 Kan kanskje bli sånn siden jeg gikk i hjemmeværende fella...MEN jeg var smart nok til å ha en kontrakt. 50% av hans er mitt, inkludert lønn og firma (han tjener svært bra) til jeg evt får ting på stell. USA har skjønt det Anonymous poster hash: 41f1d...dd0 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #13 Skrevet 26. april 2015 Jeg og mamma driver vår egen dyrlegeklinikk sammen med noen venner. Pappa er arbeidsledig (mamma og pappa er skilt), og eksen min jobber på Rema...Anonymous poster hash: fe3f2...1b6
Gjest Dansedilla Skrevet 26. april 2015 #14 Skrevet 26. april 2015 Pappa har fått seg ny familie, har stabil økonomi/jobb. Mamma er kronisk syk, og jobber 40%. Vil si dette er ganske skeivt fordelt 😞
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #15 Skrevet 26. april 2015 Dere som har/er slike foreldre - tror dere barna sitter igjen med mer opplevelser, minner etc fra den suksessfulle foreldren? Hva med ungdomsårene da barnet gjerne velger selv hvem det vil være mest hos? Ts Anonymous poster hash: 5ab48...4d6
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #16 Skrevet 26. april 2015 Jeg har en god kompis som er sykemeldt og får tusenvis av sykepenger hver måned, han lever virkelig det gode liv. Damen han har barn sammen med har ikke jobb og bor sammen med sin søster, og har ikke så mye penger enn noen tusenlapper fra NAV i mnd. De to er såpass uvenner at de snakker ikke med hverandre i det hele tatt, når det kommer til henting og "bytting" av ungen så går samtalene gjennom morens søster. Han sier til meg at hver jul og hver bursdag så er det liksom konkuranse på hvem som gir mest og best gaver til sønnen dies. og han fortalte meg her hin dagen han hadde kjøpt sikkert rundt 50 gaver i julegave for flere 1000 lapper sist jul, bare for å utkonkurere morens gaver. Sånn holder dem på hele tiden. Det samme gjelder hver gang de har sønnen, da er det om å gjøre å finne på det som er mest gøy sånn at sønnen skal favoritisere en av de. Jeg personlig synes dette er helt forferdelig at det i noen tilfeller er nødt til å være sånn..Men samtidig så skjønner jeg jo hvorfor de gjør dette, for begge to vil jo være den gøye og beste pappaen/mammaen.. men sånn kommer det nok alltid til å være, enten om de vil innrømme det eller ikke! Jeg personlig har ikke opplevd dette siden mine foreldre forsatt er gift og bor sammen.. Men har hørt at dette er et gjentatt problem for barn med skilte foreldre.. Anonymous poster hash: 1cb5c...18b
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #17 Skrevet 26. april 2015 Jeg antar jeg har slike foreldre. Min mor er godt utdannet og tjener godt, hun er psykiater, mens min far har vært i en mengde forskjellige yrker og jobber nå som helsefagarbeider. Likevel er det vel min far som er best utrustet økonomisk, ettersom min mor ikke er så flink med penger. Har aldri sett på dette som et problem... Har for eksempel alltid fått like dyre gaver fra begge og sitter ikke igjen med et inntrykk av at den ene er bedre enn den andre... Først når de ble skilt bodde vi en uke hos mamma og en uke hos pappa. Senere når jeg fikk bestemme selv, hadde hvertfall ikke suksessraten til foreldrene mine noe med hvem jeg bodde hos. Bodde alltid en stund hos hver, endte til slutt opp med å bo mest hos min far fordi det var nærmest skolen. Anonymous poster hash: b28b8...8b8
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #18 Skrevet 27. april 2015 Noen som har erfaring med skilte foreldre der den ene er suksessfull og den andre ikke. Tenker her på karriere, økonomi. Har du hatt slike foreldre? Hva er din erfaring? Er du i situasjonen selv - på den ene eller andre måten? Anonymous poster hash: 5ab48...4d6 Egentlig et ganske interessant spørsmål. Har selv erfaring fra ressurssterk og økonomisk sterk far og "litt mindre sterkt utrustet" mor - ikke bra når balansen er skjev. Og selv vil jeg vel si at barna våre har to sterkt økonomisk utrustede to foreldre og begge med lange utdannelser: men jeg moren er mye mer strategisk og smart enn faren på mange områder også har han noen gode sider jeg ikke har. Totalt blir det så bra som det kan.Anonymous poster hash: a71d7...6d3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #19 Skrevet 27. april 2015 Jeg antar jeg har slike foreldre. Min mor er godt utdannet og tjener godt, hun er psykiater, mens min far har vært i en mengde forskjellige yrker og jobber nå som helsefagarbeider. Likevel er det vel min far som er best utrustet økonomisk, ettersom min mor ikke er så flink med penger. Har aldri sett på dette som et problem... Har for eksempel alltid fått like dyre gaver fra begge og sitter ikke igjen med et inntrykk av at den ene er bedre enn den andre... Først når de ble skilt bodde vi en uke hos mamma og en uke hos pappa. Senere når jeg fikk bestemme selv, hadde hvertfall ikke suksessraten til foreldrene mine noe med hvem jeg bodde hos. Bodde alltid en stund hos hver, endte til slutt opp med å bo mest hos min far fordi det var nærmest skolen.Anonymous poster hash: b28b8...8b8 Helsefagarbeider betyr bo hjelpepleier - litt merkelig at en psykiater kvinne er sammen med en hjelpepleier mann?!Anonymous poster hash: a71d7...6d3 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #20 Skrevet 27. april 2015 Helsefagarbeider betyr bo hjelpepleier - litt merkelig at en psykiater kvinne er sammen med en hjelpepleier mann?!Anonymous poster hash: a71d7...6d3 I DIN snevre verden er det det. I vi andres- no big deal. Voks opp eller gå av pensjon- trodde kun folk over 70år kunne tenke slik i 2015.Anonymous poster hash: 9a9cb...f00 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå