WubWub Skrevet 25. april 2015 #1 Skrevet 25. april 2015 Her forleden var jeg i et barneselskap. I utgangspunktet så storkoste jeg meg i hyggelig selskap av barn og store. Det var helt inntil godte fatet ble plassert på stuebordet. Nå spiser jeg sjeldent til aldri snop men i dette tilfellet her fikk jeg litt lyst på godteri så jeg lente meg forover for å forsyne meg av snopet. For jeg rakk frem til bordet hadde allerede 3 barn stukket av med alle godsakene. Helt ærlig så ble jeg rasende over denne uhøflige adferden og jeg henvendte meg til den største overgriperen av de 3 ungene (hun som robbet til seg mesteparten av snopet), jeg tittet olmt på hu å spurte "falt deg ikke inn at det går ann å dele da? det er flere enn deg som har lyst på godteri vet du men du tenker vel bare på deg selv som vanlig?". Hu reagerte med å begynne hylgrine så jeg tror hu følte seg truffet av spørsmålet, hun fikk rett og slett hadde dårlig samvittighet. Men i mitt stille sinn tenker jeg som så.... Kan dette dreie seg om dårlig oppdragelse eller dårlig oppvekst? Har foreldrene hennes sviktet og aldri lært hu om vanlig norsk folkeskikk, medmenneskelighet , omsorg og høflighet? Jeg undres....
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #2 Skrevet 26. april 2015 Hvor gammelt var barnet? Hvorfor kunne du si "som vanlig?" når hun ikke delte? ja å ikke dele er ufint. Å henge ut barn med "du deler ikke som vanlig" er også særs ufint. Lurer på hvilke oppdrgelse de voksne som henger ut barn offentlig har jeg...Anonymous poster hash: b3e5b...b61 16
QueenOfTheSidewalk Skrevet 26. april 2015 #3 Skrevet 26. april 2015 Barn lærer seg at det å hylgrine lønner seg, men det kan godt hende hun ble skremt av deg også. 5
WubWub Skrevet 26. april 2015 Forfatter #4 Skrevet 26. april 2015 Barn lærer seg at det å hylgrine lønner seg, men det kan godt hende hun ble skremt av deg også. når foreldrene hennes svikter så er det absolutt på sin plass at jeg reagerer å gir den oppdragelsen og disiplinen som et barn trenger. jeg tenker at hu kommer styrket ut av situasjonen ettersom jeg reagerte. det er mange foreldre som tror at de dyreste klæra er det viktigste for et barns popularitet. men all forskning viser til at empati og høflighet er de faktorene som i aller høyest grad bestemmer popularitet, prisen på klæra troner veldig lavt. om man deler med andre å viser interesse for andre barn så vil man bli bedre likt i barnehagen og barneskolen. hjelper lite om du har fått en gucci veske til 40 000 kr om du har en personlighet som ligner på dritt
QueenOfTheSidewalk Skrevet 26. april 2015 #5 Skrevet 26. april 2015 når foreldrene hennes svikter så er det absolutt på sin plass at jeg reagerer å gir den oppdragelsen og disiplinen som et barn trenger. jeg tenker at hu kommer styrket ut av situasjonen ettersom jeg reagerte. det er mange foreldre som tror at de dyreste klæra er det viktigste for et barns popularitet. men all forskning viser til at empati og høflighet er de faktorene som i aller høyest grad bestemmer popularitet, prisen på klæra troner veldig lavt. om man deler med andre å viser interesse for andre barn så vil man bli bedre likt i barnehagen og barneskolen. hjelper lite om du har fått en gucci veske til 40 000 kr om du har en personlighet som ligner på dritt Ja, sant det, men det er det jo foreldrene som må gjøre.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #6 Skrevet 26. april 2015 Ja, sant det, men det er det jo foreldrene som må gjøre. Litt OT, men jeg liker deg Evilposelos, er du en litt skitten jente? Anonymous poster hash: 8b524...e4e
WubWub Skrevet 26. april 2015 Forfatter #7 Skrevet 26. april 2015 Litt OT, men jeg liker deg Evilposelos, er du en litt skitten jente? Anonymous poster hash: 8b524...e4e ja hu er full av dritt, så skitten er a. haha neida evilposelos
QueenOfTheSidewalk Skrevet 26. april 2015 #8 Skrevet 26. april 2015 Litt OT, men jeg liker deg Evilposelos, er du en litt skitten jente? Anonymous poster hash: 8b524...e4e Takk for det. ja hu er full av dritt, så skitten er a. haha neida evilposelos
Jade Skrevet 26. april 2015 #9 Skrevet 26. april 2015 Jeg pleier å sikre meg alle godbitene allerede på kjøkkenet før godteskålen settes på bordet. Da forebygger jeg slik uakseptabel oppførsel, og unngår uggen stemning i selskapet!!! 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #10 Skrevet 26. april 2015 Barn tar ting mye tyngre enn voksne. Du kan ikke si "men du tenker vel bare på deg selv som vanlig". Det er en jævla stygg ting å si til et barn. Det går an å ta det opp på en saklig måte som ikke angriper personen. Dersom man slenger slike kommentarer til barna vil de i lengden få kronisk dårlig selvtillit. Flere personer som blir sendt til psykolog og satt på AAP når de blir 18. Men jeg tror ikke du er i stand til å se nyansene og forskjellen på å oppdra et barn til å være høflig, og det å regelrett slenge dritt til det. For guds skyld, aldri få barn. Du kommer til å ødelegge det totalt. Man må ikke være frekk for å lære barnet høflighet. Anonymous poster hash: 40a59...12c 2
Kosemose Skrevet 28. april 2015 #11 Skrevet 28. april 2015 tråd ryddet for avsporing og personangrep Kosemose, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå