AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #1 Skrevet 25. april 2015 First world problem. Barnet trenger ny sykkel. Barnets besteforeldre har til alle andre barnebarn kjøpt sykkel til X-årsdagen og har sagt i snart to år, at dette skal de ordne for også dette barnet. Men barnet har bursdag på høsten. Foreldrene har spurt om det er mulig å få gaven i forskudd. Dette kommer ikke på tale. Foreldrene sa at de da ville kjøpe barnet sykkel, da det er trist å misse fire måneder sykkelsesong for en som liker å boltre seg ute på hjul. Dette synes besteforeldrene var å sabotere for dem. Sukk. Råd? Anonymous poster hash: 968e9...ea9
AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #2 Skrevet 25. april 2015 Jeg hadde nok foreslått et kompromiss: at vi hadde kjøpt/lånt en brukt sykkel for denne sommeren slik at besteforeldre kunne kjøpe ny til neste sesong. Om dette ikke hadde vært aktuelt heller, så hadde jeg vel sagt at det fikk være deres problem, vi "kaster" ikke bort en hel sesong uten sykkel bare fordi det er "deres" gave. Anonymous poster hash: 7070e...9fc 3
skruf Skrevet 25. april 2015 #3 Skrevet 25. april 2015 Hvis besteforeldrene er så vrange at de absolutt vil vente med sykkel til selve bursdagen som er på høsten så hadde jeg bare kjøpt sykkel selv. Ikke riktig at ungen skal gå hele sesongen uten sykkel bare pga besteforeldrene skal være prinsippfaste. Hadde informert de på forhånd da. Ungen trenger sykkel og jeg kommer til å kjøpe hvis ikke de gjør det. 9
Piri Formis Skrevet 26. april 2015 #4 Skrevet 26. april 2015 Enig med skruf. Er alle de andre barnebarna født på høsten? Antagelig ikke.
LilleBallerina Skrevet 26. april 2015 #5 Skrevet 26. april 2015 Jeg hadde sagt at da kjøpte vi selv. Så får de velge selv om de vil gi på forskudd eller ikke.
Ciara Skrevet 26. april 2015 #6 Skrevet 26. april 2015 Hadde bare kjøpt selv. Vårt ene barn har fått sykkel nå, og han har bursdag i juli. Men to måneder er en evighet når han vil sykle NÅ og alle vi andre i huset har fungerende sykler. 2
Gjest Magdalene Skrevet 26. april 2015 #7 Skrevet 26. april 2015 Vi hadde bare kjøpt selv. Her har også minsten bursdag på høsten. Han fikk sykkel i bursdagsgave på forskudd av besteforeldrene for to uker siden. Heldigvis var det de selv som kom med det da, men om ikke hadde vi kjøpt selv.
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 26. april 2015 #10 Skrevet 26. april 2015 "Hei. Vi kjøper sykkel til han i morgen" tror jeg at jeg ville sagt
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #11 Skrevet 26. april 2015 Hadde kjøpt sjøl ! Anonymous poster hash: 6c2c4...219
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #12 Skrevet 26. april 2015 Takk for tips. Dette er ikke min problemstilling, men min venninnes. Mitt instinkt sa at her bør hun kjøre over sine foreldre og kjøpe sønnen sin en sykkel, men lurte på om det fantes noe annen, diplomatisk løsning. TSAnonymous poster hash: 968e9...ea9
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 26. april 2015 #13 Skrevet 26. april 2015 Jeg hadde kjøpt ny sykkel selv. Her er det besteforeldrene som slår seg vrange, og foreldrene har alltid vetorett på slike ting!
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #14 Skrevet 26. april 2015 Kjøper besteforeldrene enda en sykkel på trass tror du, dersom din venninne kjøper en noen måneder før tiden? Jeg vet det er et luksusproblem, men plassmangel kan jo også være et problem. Har de mulighet til å låne fra noen? Besteforeldrene høres ut som noen rigide stabeiser. Anonymous poster hash: 47d74...fbc
Veggdyret Skrevet 26. april 2015 #15 Skrevet 26. april 2015 For å prøve å se løsninger; dersom besteforeldrene har kjøpt sykler til alle andre barnebarn (da høres det ut som om det er ganske mange av dem), så er vel sannsynligheten stor for at et av disse barnebarna fremdeles har sin gamle sykkel stående? Si til besteforeldre at "barnet skal ha sykkel til sommeren, dersom dere ønsker å kjøpe sykkel i bursdagsgave så har dere tre alternativer: 1) kjøpe nå, og gi i "for tidlig" bursdagsgave 2) at vi kjøper sykkel selv, og de kan kjøpe neste sykkel når den første barnet får blir for liten 3) at de ordner med lånesykkel i sommer, feks. fra et av de andre barnebarna, og gir barnet sin egen sykkel til bursdagen Siden de to første alternativene tilsynelatende ikke er aktuelle, så ville jeg tro at 3) burde være et ok og ganske diplomatisk alternativ?
lykkelige.meg Skrevet 27. april 2015 #16 Skrevet 27. april 2015 Tenker at ettersom barnet har bursdag på høsten ville det vært mest logisk å kjøpe vinterutstyr i bursdagsgave. Dersom barnet har bursdag sent på høsten, og vinteren står like om hjørnet vil jo ikke barnet få brukt sykkelen noe særlig. Til neste år kan den fort være for liten, dersom det da ikke gambles med å kjøpe en som egentlig er for stor. Våre har fått sommerutstyr til sine bursdager, den ene har i juni og den andre i april. I april er det ennå skiføre her, men det ville uansett vært teit å kjøpe ski så sent på sesongen :-) 1
Jade Skrevet 27. april 2015 #17 Skrevet 27. april 2015 Kjøp sykkel nå, og følg forslaget til lykkelige.meg. Et høstbarn har mer glede av vinterutstyr. Det er ikke rettferdig å få noe i gave som man ikke kan bruke før om et halvt år. Likt er ikke alltid rettferdig! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå