Gå til innhold

Anbefal en vårdress/parkdress? Er rådvill!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Wheat, Reima (Reima tec??), Reflex, Stormberg, Ticket to heaven...???

Det kryr av dresser der ute, aner ikke hva jeg bør velge...... Og er de store/små/normale i str?

På forhånd takk :)

Hilsen førstegangsmamma.

Anonymous poster hash: 92c59...4be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liker veldig godt Reima til min lille. ReimaTec synes jeg blir litt tykt nå, men kjøpte en annen tynn.

Ellers så liker jeg godt Bergans todelt.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har et skikkelig godt regnsett (Didriksons), så parkdressen er "bare" fra Lindex. Den holder mer enn godt nok til sitt bruk, og barnehagen er flinke til å helle velge regntøyet om det er "for vått" for parkdress.

Men det kommer litt an på hvor gammelt barnet er. Om det er en 1-2-åring sitter/krabber de gjerne mer på bakken enn min som er 4, og da er det sikkert greit med noe som er mer vanntett og slitesterkt også i parkdressen.

Anonymous poster hash: 0dc6c...fd9
Skrevet

Jeg slår et slag for Kappahl sine dresser jeg, fine dresser som kommer bra ut i tester år etter år. De er bra på slitestyrke og gutten vår blir aldri våt igjennom. Ikke koster de all verden heller :)

Skrevet

Hvorfor velge regntøy når man heller kan bruke parkdress? Den bør jo tåle så mye fuktighet at man kun bruker regntøy i regnvær.

Gjest Tekola
Skrevet

Vi er kjempefornøyde med parkdressen fra Polarn O Pyret, kjøpte den i sommer, såpass stor at vi strammet i livet, og den passer fortsatt. Gpd bevegelighet, tåler bra med vann, hetta er enkel å få til å sitte bra og hele pakka :)

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Jeg slår et slag for Kappahl sine dresser jeg, fine dresser som kommer bra ut i tester år etter år. De er bra på slitestyrke og gutten vår blir aldri våt igjennom. Ikke koster de all verden heller :)

Signerer dette!! Vi er veldig fornøyde med KappAhl sine klær, og har sverget til deres ytterklær de siste årene!

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet (endret)

Wheat, Reima (Reima tec??), Reflex, Stormberg, Ticket to heaven...???

Det kryr av dresser der ute, aner ikke hva jeg bør velge...... Og er de store/små/normale i str?

På forhånd takk :)

Hilsen førstegangsmamma.

Anonymous poster hash: 92c59...4be

Ps. Lindex sine klær er alltid litt mindre i størrelsen enn andre kleskjeder, så hvis du kjøper noe derfra bør du kjøpe en størrelse større enn du pleier.

Gå inn på foreldre og barn (bladet) sin nettside. http://www.klikk.no/foreldre/tester/ De har årlig og jevnlig nye tester på alt mulig som er aktuelt for barnefamilier; alt fra hvilke tisselaken som er best i kvalitet til hvilke dresser som er best (inkludert sammenligninger av det som finnes på markedet. Trykk på menyen (strekene som utgjør en firkant) oppe til venstre, så går du først inn på foreldre og deretter på tester (når du er på hovedsida, men jeg har linka direkte til siden med tester).

P.S. Reima er ganske oppskrytt (selv om de kommer godt ut i tester) her på KG. Det finnes mange alternativer som også er gode. (Ja, sistnevnte påstand er nok en brannfakkel her).

Endret av Mrs. Random Nick
Gjest Magdalene
Skrevet

Vi har stort sett vært fornøyde med alle vår/høstdressene vi har prøvd. Alt fra kappahl, Storberget, wheat, molo, til reima. Så nå gidder vi ikke legge så mye i de dressene lenger. Siden vi har vært like fornøyd med den til 498, som den til 1299.

(Vinterdresser er noe annet).

Gjest Tekola
Skrevet

Stormberg har forøvrig tilbud på parkdresser nå, fikk jeg mail om! :)

Vi har kjøpt parkdress derfra som neste, så jeg har dessverre ingen erfaringer å dele enda.

AnonymBruker
Skrevet

Dette med dress avhenger veldig av barnets bruk er min erfaring. For vår første sverget vi til Trolldress. De kom meget godt ut i tester, og var geniale med god avtagbar ulldress. Da andremann kom og skulle arve dress, så var hun en helt annen type. Hun ble mye fortere kald og var mye mer aktiv i sand og søle. Da valgte vi Reima, men er desverre ikke helt fornøyd. De romslige dressene opp til str 104 var gode, men dressen vi har nå ble raskt slitt og hullete.

Se på tester og sjekk ut ikke bare totalkarakterene, men de tingene som er viktig for ditt barn slik som det er. Kanskje er det ikke slitestyrke som er viktigst for ditt barn, men isoleringsevne. Lykke til! Og pris er ikke nødvendigvis et sikkert tegn på kvalitet.

Anonymous poster hash: 60443...460

AnonymBruker
Skrevet

Alltid gått for Reima, veldig fornøyd.

Polaran og Pyret er også kvalitet.

Anonymous poster hash: 7113f...c36
AnonymBruker
Skrevet

På vinteren sverger jeg til Reima, men opplever at Reima blir fort hullete i alt annet vær enn snøvær. Stormberg sine dresser har jeg god erfaring med. Min aktive 5åring har hatt Stormbergdress hver vår / høst og de tåler en støyt. Slitesterke, enkle å vaske, godt stoff og god passform. Prisen er også ok :)

Anonymous poster hash: dc6f8...8fe
AnonymBruker
Skrevet

Signerer dette!! Vi er veldig fornøyde med KappAhl sine klær, og har sverget til deres ytterklær de siste årene!

Signerer dette og !!!

Anonymous poster hash: 49146...348

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...