Gå til innhold

Noen med autistiske barn som har endret kosthold?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min sønn har nettopp fått en diagnose innenfor autismespekteret. Jeg har lest mye om proteinintoleranse for gluten og kasein ift autisme, og lurer på om noen her har endret kostholdet til sine barn. Med dette lurer jeg også på hvordan det gikk, og om hele familien endret kosthold. Testet dere for intoleranse før dere la om?

Blir veldig takknemlig for alle svar.

Anonymous poster hash: 7e7f4...537

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ville anbefalt deg å bli litt kjent med tradisjonskost, lese frajordtilbord.no og evnt melde deg inn i tradisjonsmat grupper på fb.

Meget mye kunnskap og fakta, og mange med gode erfaringer.

Endret av duplexx
AnonymBruker
Skrevet

Først må barnet få en diagnose på intoleransen før du gjør noe som helst

Anonymous poster hash: ec91c...9ed
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner mnge som har forsøkt dette (et desperat forsøk) og jeg har ikke hørt noe positivt om det. Å legge om kostholdet er mye jobb og det vil ikke kurere autisme. Det vil kunne fjerne plager barnet har og dermed dempe negativ atferd hvis barnet har en intoleranse eller allergi, dvs det fjerner plager i forbindelse med intoleranse/allergi, det hjelper ikke mot autisme.

Da min sønn fikk diagnosen barneautisme snakket jeg med legen ang diett og han sa at det ikke er bevist at endring av kosthold hjelper "mot autisme" og at han ikke ville råde noen til å gjøre det med mindre det var påvist intoleranse/allergi. Han har jobbet med autisme i mer enn 25år.

nå vet ikke jeg hva ditt barn sliter mest med, men ift språk er PRT veldig effektiv treningsmetode, ellers anbefales TIOBA / ABA (hvis diagnose er stilt i ung alder). Er atferd en utfordring så anbefaler jeg deg å høre med kommunen om dere kan få veiledning på dette. Kort oppsummert er det beste å forsterke positivt, ignorere negativt.

Det finnes ingen vidunderkur, man må jobbe hardt, men jammen får man belønning for strevet

Anonymous poster hash: 81ba8...d20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...