Gå til innhold

Hvordan koble mobilen/spotify til bilstereo?

Explosive

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig kjøpt meg bil, den har ikke aux-inngang og det er heller ikke mulig å koble mobilen til anlegget trådløst. Jeg kan ikke bytte bilstereo da den er innbygd i bilen. Finnes det noe jeg kan gjøre for å få koblet mobilen/spotify til anlegget? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

om du åpner spilleren fra dashbordet er det aux skjult inni

Anonymous poster hash: 1a5fb...eb5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du får kjøpt en liten duppeditt på Biltema f.eks som gjør det du ber om. Tror den kostet en hundrelapp eller deromkring og funker som bare det. :)

Anonymous poster hash: da54d...da2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...

FM-sendere er lydmessig en dårlig løsning. Jeg vil anbefale TS å søke +aux +bilmodell, så dukker det kanskje opp noen ombygningssett. Til min bil fant jeg er plug&play ledningsnett som kobles bak på spilleren i utgangen på CD-skifteren i originalanlegget. I settet inngår også en AUX-kontakt som monteres på en blindplugg i dasjbordet.

Alternativt drar man ut orginalspilleren og setter inn en moderne sak med alle innganger som er vanlige i dag. Jobben bør kanskje overlates til en fagmann da integrerte spillere kan kreve spesialverktøy.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

FM-sendere er lydmessig en dårlig løsning. Jeg vil anbefale TS å søke +aux +bilmodell, så dukker det kanskje opp noen ombygningssett. Til min bil fant jeg er plug&play ledningsnett som kobles bak på spilleren i utgangen på CD-skifteren i originalanlegget. I settet inngår også en AUX-kontakt som monteres på en blindplugg i dasjbordet.

Alternativt drar man ut orginalspilleren og setter inn en moderne sak med alle innganger som er vanlige i dag. Jobben bør kanskje overlates til en fagmann da integrerte spillere kan kreve spesialverktøy.

Ombyggingssett koster vel rund 1000 til 5000kr alt etter bil og merke på settet....

Anonymous poster hash: 325d9...b25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ombyggingssett koster vel rund 1000 til 5000kr alt etter bil og merke på settet....

Anonymous poster hash: 325d9...b25

Så ille er det vel ikke. De settene jeg har kommet over koster fra et par hundre opp til en tusing. Til flere bilmodeller kan man også få både aux og blåtann til kr 800.

Se f eks på denne siden. I menyen til venstre kan man finne sin bil og vurdere selv.

http://www.acb.no/default.asp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har nylig kjøpt meg bil, den har ikke aux-inngang og det er heller ikke mulig å koble mobilen til anlegget trådløst. Jeg kan ikke bytte bilstereo da den er innbygd i bilen. Finnes det noe jeg kan gjøre for å få koblet mobilen/spotify til anlegget? :)

Hvilken bil modell er det?

Anonymous poster hash: 375f0...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...