AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #1 Skrevet 25. april 2015 Var å trente i går etter å ikke ha trent på nesten et år. I dag er jeg så støl at det verker i hele kroppen. Klarer nesten ikke sette meg ned på toalettet engang haha! Så noen som har noe tips mot stølhet? Enten for å unngå det eller tips som hjelper hvis man allerede er støl? haha føler meg som en gammel dame.. Anonymous poster hash: ca041...940
AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #4 Skrevet 25. april 2015 Bevegelse. Du må spise rett etter du har trent neste gang, det hjelper. Anonymous poster hash: ae6f1...8a6
Gjest Runforit Skrevet 25. april 2015 #5 Skrevet 25. april 2015 Bevege deg. Rolig kardio som gjør kroppen varm er fin restitusjonstrening.
_LanciA_ Skrevet 25. april 2015 #6 Skrevet 25. april 2015 Jeg sykler rolig i 2 timer hvis jeg er veldig støl. Det hjelper meg. Blir som regel mye mer støl hvis jeg ikke har kompressjonstøy på For min del handler nok det om at jeg har et lymfesystem som fungere dårlig og ved trening uten kompressjonstøy bli ødem værre. Men ser jo at alle andre trener i kompressjonstreningstøy så kanskje det hjelper for stølhet for de som ikke har det også
Wiggins Skrevet 26. april 2015 #7 Skrevet 26. april 2015 Bevege deg. Rolig kardio som gjør kroppen varm er fin restitusjonstrening. Når vedkommende blir støl av typen gangsperre etter å ikke ha trent på et år skal man ikke trene rolig kardio, det trodde jeg du visste, du er jo ellers en seriøs og saklig debattant her på forumet. TS har utsatt kroppen og muskulaturen for langt hardere belastning enn den er tilpasset til, og har fått mange muskelrupturer. Disse muskelrupturene gror ikke noe fortere av å trene, tvert i mot. Jeg sier ikke at TS og andre i samme situasjon skal sitte stille, gå gjerne en tur og få litt sirkulasjon, men glem alt som kan kalles trening. Er man derimot vant til å trene men kjenner det i musklene etter forrige økt er man stiv, det er ikke det samme som støl. Da kan restitusjonen bedres med en treningstur på lav intensitet. TS: Utover å få i deg de næringsstoffene kroppen trenger er det ingenting du kan gjøre mot stølheten. Anabole steroider kan muligens hjelpe siden det gjør at musklene regenereres raskere, men jeg vil ikke anbefale det. 2
Gjest Runforit Skrevet 26. april 2015 #8 Skrevet 26. april 2015 Når vedkommende blir støl av typen gangsperre etter å ikke ha trent på et år skal man ikke trene rolig kardio, det trodde jeg du visste, du er jo ellers en seriøs og saklig debattant her på forumet. TS har utsatt kroppen og muskulaturen for langt hardere belastning enn den er tilpasset til, og har fått mange muskelrupturer. Disse muskelrupturene gror ikke noe fortere av å trene, tvert i mot. Jeg sier ikke at TS og andre i samme situasjon skal sitte stille, gå gjerne en tur og få litt sirkulasjon, men glem alt som kan kalles trening. Er man derimot vant til å trene men kjenner det i musklene etter forrige økt er man stiv, det er ikke det samme som støl. Da kan restitusjonen bedres med en treningstur på lav intensitet. TS: Utover å få i deg de næringsstoffene kroppen trenger er det ingenting du kan gjøre mot stølheten. Anabole steroider kan muligens hjelpe siden det gjør at musklene regenereres raskere, men jeg vil ikke anbefale det. Rolig gåtur for å bli varm kan man fint gjøre selv som utrent jo. Å være i bevegelse var noe av de som reddet meg da jeg startet å jogge å var støl.
Wiggins Skrevet 26. april 2015 #9 Skrevet 26. april 2015 Rolig gåtur for å bli varm kan man fint gjøre selv som utrent jo. Å være i bevegelse var noe av de som reddet meg da jeg startet å jogge å var støl. Det er mulig vi snakker forbi hverandre, men du sa "kardio", noe jeg tolket som trening, ikke gåtur. Jeg er enig i at man godt kan ta seg en gåtur selv om man er støl og stiv som en stokk, og at det kan hjelpe litt. 2
Gjest Runforit Skrevet 26. april 2015 #10 Skrevet 26. april 2015 Det er mulig vi snakker forbi hverandre, men du sa "kardio", noe jeg tolket som trening, ikke gåtur. Jeg er enig i at man godt kan ta seg en gåtur selv om man er støl og stiv som en stokk, og at det kan hjelpe litt. Ga mer et generelt råd om å bevege kroppen/få den varm. Skal være klarere neste gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå