Gjest UkjentNå Skrevet 25. august 2004 #1 Del Skrevet 25. august 2004 Sitter å fundere litt på om jeg "funker", dama og jeg har hatt forhold i 5år, nå er det på tide med familieforøkelse. Vi har nå prøvd i 7mnd, uten å lykkes, hun sier at mange prøver kanskje opptil et år før man får det til. Men jeg kom til å tenke på om det er meg det er noe galt med, når jeg var liten var jeg innlagt på sykehuset for en operasjon i "sekken", tror det var noe galt den gang, men har liksom aldri sjekket det opp noen gang om dette har fått følger av min produktivitet. Er det noen som kjenner til noe liknende tilfeller. Gruer meg til å fortelle dama om denne operasjonen for 20år siden, at den kanskje er årsaken til manglende graviditet. Får inderlig ikke håpe hun ser dette, da jeg vet hun bruker dette forumet av og til.Bedre jeg sier det , enn at hun leser det her. Derfor løy jeg litt om lengden på forholdet, og hvor lenge vi har prøvd. Håper dere forstår. Setter pris på svar. Hilsen en Østlending,eller kanskje sørlending Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. august 2004 #2 Del Skrevet 25. august 2004 Det ER normalt å prøve i ett år før man blir gravid. Jenter...dere husker statistikken, jeg husker ikke den nå. Mener det er 80% sjans innen ett år, dere får rette meg om det er feil... Men hvorfor tester du ikke bare om du har alle svømmerne inntakt hvis du er usikker da? Hvis du vet hvilken operasjon du har hatt den gangen for 20 år siden, så ligger det helt sikkert informasjon om den også på nettet. Prøv lommelegen.no.... Og, du...det kan jo faktisk hende at foreldrene dine fikk denne informasjonen i forbindelse med opreasjonen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisemor Skrevet 25. august 2004 #3 Del Skrevet 25. august 2004 Ta kontakt med legen din og få informasjon om hva som ble gjort og hva følger det får. Sikkert ingenting i veien siden ingen har sagt noe (dine foreldre). Lykke til med informasjon og prøving. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 25. august 2004 #4 Del Skrevet 25. august 2004 Min kjære ble operert "nedi der" som baby og som liten gutt, og har som følge av det fått nedsatt testikkelfunksjon, og pga det svært nedsatt sædkvalitet. Det er grunnen til at vi sliter, og skal gjennom assistert befruktning. Men det er han - du får ikke noe svar på om det er noe galt med deg om du ikke blir undersøkt. Du kan gå til legen din og få henvisning til en sædprøve. Det er dessuten, som de andre sier, helt normalt at det kan ta et års tid før det klaffer, men går det over et år bør man gå til lege for utredning. Det trenger ikke være "din skyld" at dere ikke er gravide enda, dere vet jo ikke om "problemet" ligger hos din kjære! Det trenger heller være noe problem, noen ganger tar det som sagt bare tid. Ønsker dere lykke til - håper det klaffer for dere snart. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 2. september 2004 #5 Del Skrevet 2. september 2004 Snakk med dama di da! Hvis du føler deg voksen nok til å bli far bør du være voksen nok til å snakke med henne om det. Dette er da ikke din feil eller noe du kan noe for (en annen ting var om du hadde sterilisert deg!). Tror hun vil takle det bra og at du vil føle deg mye lettere over å ha sagt det. Det eneste du bør være forberedt på er at hun blir snurt for at du ikke har sagt det før, men det tåler du. Trust me, alt blir bedre gjennom god kommunikasjon. Ellers, ikke tro det verste. Du kan jo se her hvor mange som prøver lenge, og det er ørti årsaker til at det ikke klaffer med en gang. Vær tålmodig, snakk med dama di (VELDIG VIKTIG) og gå til legen om nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå